ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!
ساندیس خور

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی بسیار مشتاقم...
که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
تا که پی در پی دم گرم خویش را بر آن بفشارد....
و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد...
تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشار مطالب و نوشته های مـا با ذکر منبع و ارجاع لینک مجاز است.
mail: amin.davari@chmail.ir

پربازدیدترین ها
shobahat
مدیر تارنما

ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!





آیت الله صالحی نجف آبادی نویسنده کتاب شهید جاوید از جمله فقهایی است که به طور صریح قیام امام حسین علیه اسلام را با هدف تصاحب حکومت تفسیر نموده است.

در مقابل آیت الله شهید مطهری معتقدند که حضرت در در راه هدفی مقدس و برای اصلاح یکی از بزرگترین فسادهای اجتماعی به شهادت رسیده اند که جز شهادت این افساد را به اصلاح نمی رساند.
رهبر معظم انقلاب در تحلیلی مجزا، راه سومی را تبیین نموده اند که تجمیع دو دیدگاه ها دیگر را امکان پذیر ساخته است.
 در ذیل این سه دیدگاه را بیان خواهم کرد:

آیت الله صالحی نجف آبادی


1- دیدگاه آیت الله صالحی نجف آبادی(ره)
آیت الله صالحی نجف آبادی در تحلیل قیام کربلاء و واقعه عاشوراء معتقدند که این قیام با هدف در دست گرفتن حکومت صورت گرفته و تلاش حضرت آن بوده که به حکومت دست یابند. از این رو تفسیر قیام آن حضرت برای شهادت درست نبوده و با مبانی اسلامی سازگار نیست چرا که مبانی اسلامی کشته شدن دشمن را تأیید می کند نه کشته شدن در برابر دشمن را.
«با کشته شدن سرباز مسلمان بطور کلی شکستی است که به اسلام وارد می شود نه اینکه با کشته شدن او اسلام ترویج گردد.»[2]
ایشان در کتاب مشهور خود «شهید جاوید» دراین رابطه بیان می کند که:
 «روشن است که اقدام حسین بن علی (ع)در مورد تسخیر عراق و تشکیل حکومت شبیه است به اقدام پدرش امیرالمؤمنین (ع)در مورد قبول خلافت و تشکیل حکومت، و اقدام جدش رسول الله و اقدام امام حسین (ع)را نباید از اقدام جدش پیغمبر و پدرش علی (ع)جدا کرد و یک عمل استثنائی به حساب آورد»[3]
آیت الله صالحی نجف آبادی معتقدند که در صورت عدم تعرض و تهاجم دستگاه حاکمه به امام حسین (ع)برای اجبار آن حضرت به بیعت با یزید[4]، آن حضرت سیره و شیوه برادر برزگوار خود را ادامه می دادند. اما با تعرض و فشاری که دستگاه یزیدی به حضرت وارد آوردند حضرت بعد از بررسی شرایط به علت آمادگی شهر کوفه و سربازان و ارتش آماده، به سمت آن شهر حرکت کردند.
استدلال ایشان برای این نظر آن است که حضرت با در نظر گرفتن تمام شرایط و براساس عمل بر مجرای طبیعی قیام نمودند. حضرت برای دست یابی به هدف، ابتدا مسلم بن عقیل را برای اطلاع از شرایط کوفه به آن شهر فرستاند و در ادامه با بررسی سایر مناطق عالم اسلامی و اشراف به وجود نیروی انسانی فراوان در کوفه تصمیم به رفتن به سمت آن شهر را گرفتند.
ایشان با ذکر دلایلی معتقدند که شرایط برای قیام آن حضرت برای به دست گرفتن حکومت آماده بوده، از جمله این عوامل:
    ضعف حکومت مرکزی
    رنجش مردم
    افکار عمومی همراه
    لیاقت رهبری حضرت
    ارتش داوطلبی که با ارتش تسخیری تفاوت دارد.[5]
براساس این دیدگاه حضرت در راه تصاحب حکومت به شهادت رسیدند که این امری مقدس است و نباید آن را ناپسند دانست.
این دیدگاه تمامی سؤالات را پاسخ نمی دهد و جواب بسیاری از سؤالات را مسکوت می گذارد. نظیر اینکه:
 - اگر حضرت برای تصاحب قدرت قیام نمودند چرا بعد از دریافت خبر پیمان شکنی کوفیان و عدم همراهی آنان با حضرت، ایشان به راه خود به سمت کوفه ادامه دادند؟
- یا اینکه چه شد که ارتش آماده و داوطلبی که حضرت به پشتوانه آن تصمیم به قیام گرفتند، یکباره قلع و قمع شده و از بین رفتند؟
- همچنین اگر دستگاه حاکمه از حضرت طلب بیعت نمی کرد آیا حضرت باز هم قیام می نمودند یا نه؟
2- دیدگاه استاد شهید مطهری(ره)
برای فهم دیدگاه استاد شهید مطهری رحمه الله علیه پیرامون قیام امام حسین علیه السلام، باید از دیدگاه ایشان در مورد فریضه امر به معروف و نهی از منکر آگاه بود. ایشان از این دریچه به تبیین و تفسیر قیام امام حسین(ع) می پردازند. ایشان معتقدند که حضرت برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام به قیام نمودند، چرا که امر به معروف و نهی از منکر یگانه اصلی است که عامل بقای اسلام است.[6]
از نظر استاد شهید مطهری، امام حسین(ع) یک مصلح اجتماعی می باشند که برای جلوگیری از یک انحراف اجتماعی بزرگ تلاش نموده اند و در این راه به شهادت رسیده اند. چرا که ایشان معتقدند که مصلح یعنی کسی که با نقاط ضعف مردم مبارزه می کند و بزرگترین رسالت و مهمترین وظیفه علما مبارزه با نقاط ضعف اجتماع است.[7] و از آن رو که حضرت با یک انحراف که نقطه ضعف مردم بوده مقابله کرده اند شهید می باشند. به عبارت دیگر چون این عمل عملی مقدس است؛ هر که در این راه کشته شود شهید است.
به نظر ایشان ضعف و انحرافی که در جامع وجود داشت آن بود که جامعه در مقابل ظلم سر تسلیم فرود آورده و مطیع شده بودند. از دیدگاه ایشان قیام امام حسین (ع)شخصیت مرده و خردشده ی امت اسلامی به دست امویان را زنده کرد به طوری که بعد از روز عاشورا هزاران قیام و انتقام به بهانه های مختلف در بطن جامعه به وجود آمد. استاد در این رابطه می فرمایند:
«استغناء و روحیه استغنایی که در قیام امام حسین (ع)موج می زند، بعد از عاشوراء روحیه استغناء را در جامعه بیدار کرد.»[8]
و همچنین در جای دیگر مرتبط با این موضوع می فرمایند:
«قیام امام حسین (ع)و شهادتش به اجتماع شخصیت داد»[9]
پس در جامعه آن روز انحرافی عظیم وجود داشت که حضرت برای جلوگیری از این انحراف اجتماعی اقدام به قیام نمودند و در این راه به شهادت رسیدند. علت این ضعف را استاد شهید در ترک امر به معروف و نهی از منکر می دانند.
«وجود مقدس اباعبدالله (ع)به استناد اصل امر به معروف و نهی از منکر اسنتاد کرده است و چنین می فهماند که فرضا مردم کوفه مرا دعوت نمی کردند فرضا دستگاه یزید بیعت نمی خواست، من به موجب اصل امر به معروف و نهی از منکر ساکت نمی نشینم»[10]
استاد با استناد به وصیت امام حسین (ع)به برادرش محمد بن حنفیه، معتقدند که قیام حضرت قیامی مصلحانه و براساس فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است:
«قیام من قیام مصلحانه است. من یک مصلح در امت جدم هستم . قصدم امر به معروف و نهی از منکر است. قصدم این است که روش علی مرتضی را زنده کنم. سیره پیغمبر مرد، روش علی مرتضی مرد، می خواهم این سیره و این روش را زنده کنم و...»[11]
استاد تلویحا با ارائه تحلیل هایی سعی دارد تا نظر و دیدگاه آیت الله صالحی نجف آبادی را نقد کند:
«حسین بن علی (ع)کشته شد اما به هدف های معنوی خود رسید»[12]
«به عبارت دیگر در این دیگاه برای هدف خود قیام نموده اند که در این راه کوفیان با اعلام آمادگی خود ظرفتی و زمینه را آماده نمودند و تنها زمینه را آماده نمودند اما بیعت شکنی و عهد شکنی کوفیان مانع حرمت حضرت نشد.»[13]
«دعوت کوفیان علت قیام نیست بلکه قیام حضرت علت دعوت کوفیان است»[14]
یکی از نقدهایی که به این دیدگاه وارد شده آن است که یکی از شروط امر به معروف و نهی از منکر عدم ضرر است که با این تبیین همخوانی ندارد. اما استاد در جواب می فرمایند:
«معنی نهضت حسینی این است که امر به معروف و نهی از منکر آنقدر بالا است که تا این حد در راه آن می توان فداکاری نمود»[15]و [16]
به این ترتیب استاد شهید مطهری معتقدند که حضرت برای مقابله با یک انحراف اجتماعی و به اصلاح درآوردن افسادی اقدام به قیام نموده اند که در این راه و هدف مقدس به شهادت رسیده اند و اگر هدف از قیام حضرت را در نهایت شهادت بدانیم تحلیل نادرستی نکرده ایم.
3- دیدگاه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله)
رهبر معظم انقلاب در تبیینی دقیق تلاش نموده اند تا در قیام امام حسین (ع)هدف را از وسیله  و راه جدا نمایند. ایشان در این تبیین بیان می کنند که:
« بعضی دوست دارند این طور بگویند که حضرت خواست حکومت فاسد یزید را کنار بزند و خودش یک حکومت تشکیل بدهد؛ این هدف قیام ابی عبدالله (ع)بود. این حرف، نیمه درست؛ نمی گویم غلط است. اگر مقصود از این حرف این است که این بزرگوار برای تشکیل حکومت قیام کردند، به این نحو که اگر ببیند نمی شود انسان به این نتیجه برسد، بگویند نشد، برگردیم، این غلط است.»[17]
مقام معظم رهبری معتقدند که نباید قیام امام حسین (ع)را در تقسیم دوگانه ی شهادت یا حکومت محدود و منحصر نمود. در حقیقت باید وسیله را از هدف جدا نمود و در استخدام وسایل نیز باید شرایط و مقتضیات آن را در نظر گرفت.
«بله، کسی که به قصد حکومت، حرکت می کند، تا آنجا پیش می رود که ببیند این کار شدنی است. تا دید احتمال شدن این کار یا احتمال عقلای وجود ندارد وظیفه اش این است که برگردد. این هدف تشکیل حکومت است، تا آن جا جایز است انسان برود که بشود رفت، آنجا که نشود رفت باید برگشت. اگر آن کسی که می گوید هدف حضرت از این قیام، تشکیل حکومت حقه علوی است مرادش این است، این درست نیست، برای این مجموع این حرکت، این را نشان نمی دهد.
هر دو تبیین به دلایلی تحلیل کاملی نیست:
«... بعضی از علمای بزرگ ما هم فرموده اند و این اصلا حضرت قیام کرد برای این که شهید بشود حرف جدیدی نبوده است. گفت چون با ماندن نمی شود کاری کرد پس برویم با شهید شدن کاری کنم! ... این حرف را هم ما در مدارک اسلامی نداریم. پس به طور خلاصه نه می توانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود، و نه می توانیم بگویییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد.»[18]
مقام معظم رهبری معتقدند این تحلیل که حضرت برای به دست گرفتن حکومت به سمت کوفه به راه افتادند و اقدام به قیام نموده اند را نمی توان پذیرفت چرا که تحقق حکومت تحت شرایطی امکان پذیر است که در صورت عدم وجود شرایط اصرار برای رسیدن به آن امری عقلایی نیست.
همچنین این تحلیل که حضرت برای شهادت قیام نموده اند با مدارک و منابع اسلامی هم خوانی ندارد چراکه نمی توان با دست خود، خود را به کشتن داد. «وَ أَنْفِقُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ» [19]
تحلیل ایشان پیرامون قیام امام حسین (ع)با تفکیک هدف از وسیله به بیان ذیل است:
«بنده به نظرم این جور می رسد؛ آن کسانی که گفته اند هدف، حکومت بود، یا هدف شهادت بود میان هدف و نتیجه خلط کرده اند؛ نخیر هدف اینها نبود. امام حسین (ع)هدف دیگری داشت؛ منتها رسیدن به آن هدف دیگر، حرکتی را می طلبید که این حرکت، یکی از دو نتیجه راداشت: حکومت، یا شهادت. البته حضرت برای هر دو آمادگی داشت؛ هم مقدمات شهادت را آماده کرد و می کرد. هر کدام هم می شد، درست بود، ایرادی نداشت، اما هیچ کدام، هدف نبود و نتیجه بود. هدف چیز دیگری است. هدف چیست؟ ... اگر بخواهیم هدف امام حسین (ع)را بیان کنیم، باید این جور بگوییم که هدف آن بزرگوار، عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین، که آن واجب عظیم را هیچ کس قبل از امام حسین (ع)حتی خود پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم انجام نداده بود؛ نه پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین سلام الله علیه، نه امام حسن مجتبی علیه السلام! »[20]
در تبیین این نکته که قیام امام حسین (ع)برای انجام واجبی بوده مقام معظم رهبری می فرماید:
« واجبی بود که در بنای کلی نظام فکری و ارزشی و عملی اسلام جای مهمی دارد. با وجود اینکه این واجب خیلی مهم و خیلی اساسی است؛ تا زمان امام حسین (ع)باید این واجب را عمل می کرد، تا درسی برای همه ی تاریخ باشد؛ ... تا درسی عملی برای مسلمانان ها و برای طول تاریخ باشد. حالا چرا امام حسین (ع)این کار را بکند؟ چون زمینه انجام این واجب حسین (ع)پیش آمد. »[21]
«پس هدف عبارت شد از انجام این واجب؛ آن وقت به طور طبیعی انجام این واجب، به یکی از دو نتیجه می رسد: یا نتیجه اش این است که به قدرت و حکومت می رسد؛ اهلا و سهلا، امام حسین حاضر بود. اگر حضرت به قدرت هم می رسید، قدرت را محکم می گرفت و جامعه را مثل زمان پیغمبر و امیرالمؤمنین اداره می کرد. یک وقت هم انجام این واجب، به حکومت نمی رسد، به شهادت می رسد. که برای آن امام حسین (ع)حاضر بود.»[22]

لینک مرتبط: تحریف شناسی عاشورا [نقدی بر کتاب حماسه حسینی]


[1] - همان، صص 101- 103.
[2] - صالحی نجف آبادی نعمت الله (1349)، شهید جاوید، تهران: مشعل آزادی. ص 135.
[3] - همان، ص55.
[4] - همان، ص 20.
[5]  - همان، ص 43-47 .
[6] - مطهری مرتضی (1374)، حماسه حسینی، تهران: انتشارات صدرا. ص 76.
[7] - همان، صص 101- 103.
[8]  -همان، ص 173
[9] - همان، ص 163.
[10] - همان، ص 46.
[11] - همان، ص .220
[12] - همان، ص 20.
[13] - همان، ص30.
[14] - همان، ص 38.
[15] - همان، ص 131.
[16] - البته در تبیین جامع  این دیدگاه، باید به نظر و استنباط فقهی استاد در باب امر به معروف و نهی از منکر توجه نمود، که مجال آن نیست.
[17] - بیانات معظم له در تاریخ 29/3/1374
[18] - بیانات معظم له، درتاریخ 29/3/1374.
[19] - سوره مبارکه البقرة ، آیه ی 195.
[20]  - بیانات معظم له، در تاریخ29/3/1374.
[21] - بیانات معظم له، در تاریخ 29/3/1374.
[22]- بیانات معظم له، در تاریخ 29/3/1374.

didban.ir

نظرات  (۲۰)

28 Aban 93 ، 09:32 کوروش
بنظر می رسد این جناب sandiskhor بجز کتابهای مذهبی و دینی آن هم منابع تشیع کتاب دیگری نخوانده و با این حرفهایشان روی داعش را سفید کردند آخر جناب شماها در کجا و در کدام دوره سیر می کنید یک چنین افکاری را به جامعه مدنی و امروزی تحمیل می کنید افکار و افرادی مثل شماها هستند که اسید پاشی می کنند و براحتی مثل آب خوردن آدم می کشند آیا جامعه با این افکار فلانژیست بجای خواهد رسید و یکبار دیگر تاکید می کنم از درون چنین تفکری گروههای تروریستی مثل داعش ، بوکوحرام ، وهابیت و........................ زاده می شود بیائید انسانی و اخلاقی فکر کنید که سعادت بشر در آن است و به نظرات دیگران هم بی احترامی نکنید و اگر عقیده ای را مطابق عقیده خود نمی بیند خدا به همه عقل داده بصورت عقلائی با گفتن و نوشتن مستند و مستدل پاسخ بگوئید که سعدی بزرگوار گفته است
زبان ای خردمند دانی که چیست
کلید در گنج صاحب هنر

چو در بسته باشد چو داند کسی
که گوهر فروش است یا پیلور
پاسخ:
جالب است شما خودتان می گویید خدا به همه عقل داده و هر کس نظراتش مورد احترام است اونوقت ما که نظراتمون با شما متفاوت است می شویم داعشی و شما مدافع آزادی بیان!!!
28 Aban 93 ، 16:40 کوروش
منظورم حکومت شما هست و شما هم که فیلتر نمیشوید یقینا چون مانند حکومت فکر میکنید
ومنظورم واضح بود

سایت دکتر سروش
سایت دکتر کدیور
سایت خاتمی محبوب
و....................
28 Aban 93 ، 16:45 کوروش
در یکی از پست هات گذاشتم
دلایل مخالفت بعضی‌ها را با مساله دفن شهدا در دانشگاه

1-خاطرتان باشد وقتی حکومت قبلی شاهنشاهی سقوط کرد خلخالی که( به مرگ عجیب و غریب مرد) قبور رضا شاه را تخریب و......
این احتمال هست که وقتی رژیم مثلا مقدس جمهوری اسلامی هم سقوط کرد این جوانهای بی تقصیر شهید که در مراکز عمومی من جمله دانشگاهها دفن باشند پس از سقوط از قبرشان دربیاورند و.....
پس بهتر است مرده در قبرستان دفن شود

2-با نظر سنجی از خود دانشگاهها- غریب به اتفاق دانشجویان نمیخواهند محل تحصیل ایشان مرده و قبر و قبور باشد.

3-یه و صیت مرده ها رجوع شود خیلی ها تمایل ندارند قبرشان دانشگاه باشد چون محیط دانشگاه خودتان میدانید..........
4- باز م بگم.............................


پاسخ:
بنده نظراتم رو در این پست گفتم
http://sandiskhor.blog.ir/post/10
29 Aban 93 ، 07:32 محمد حسنی
سلام کوروش جان.
من هم با شما موافقم که جناب ساندیسخور داعشین و بوکوهارام و از اینجور چیزا و به نظرم اسید پاشی هم کار همین خودشونه فقط دلیلمون برای این عقیده چی بود؟!.
آهان برای اینکه ایشون با ما هم عقیده نیستن!!!.
میگم جناب ساندیسخور! واقعاً چی میشه که بعضی از بزرگان دین ما مثل همین آیت الله صالحی برای دفاع از دین گاهی استدلالهایی میارن که این همه مورد سؤالن؟.
واللاه من که یه دانشجوی بیسوادم از اینجور دلایل نمیتراشم!.
همینجوری که خودتون هم نوشتین به این نوع نگاه سؤالات زیادی وارده!.

.
.
.

توفیق روز افزونتون رو از خداوند خواستارم.

.
.
.
چه کتابی شد؟خودم تعجب کردم.!
سلام وبتون خیلی خوبه خوشحال میشم به وب منم سر بزنید
07 Azar 93 ، 10:55 سید محمد میرلوحی
این تبیین گری ها بسیار عالیه !!
از شما ممنئنم ..
به ما هم سر بزنید ..
10 Azar 93 ، 12:29 زهرائی
این کوروش هم اعصاب معصاب نداره ها! یکی یه لیوان آب بده دستش تا سکته نداده خودشو...

ضمناً کتاب"شهید جاوید" ماجرایی بسیار درخور تأمل دارد:

مرحوم آیت الله شمس آبادی چند سال پیش از انقلاب نقدی داشتند به کتاب شهید جاوید که باعث شد مهدی هاشمی معدوم و همدستانش ایشان را ربوده و به قتل برسانند. ساواک ته و توی قضیه را درآورد و این چند نفر را دستگیر کرد. نهایتاً مهدی هاشمی معدوم با ساواک همکاری کرد و خلاص شد و بعد از انقلاب هم پز مبارزاتی می داد که من را هم ساواک گرفت چون طرفدار امام خمینی بودم! از آن طرف هم ساواک همان موقع از این ماجرا سوء استفاده کرد و تبلیغ می کرد که طرفداران خمینی روحانیان مخالفشان را ترور می کنند.
همه اینها گذشت و بعد از انقلاب هم باند مهدی هاشمی معدوم با همان دیدگاه شبه تکفیری قتلهای دیگری مرتکب شدند و جالب آن که آقای منتظری تا دم آخر و تا پای اعدام تلاش کرد تا مهدی هاشمی معدوم را نجات دهد با این که به جرم وی معترف بود!
11 Azar 93 ، 13:30 کوروش
زهرائی محترم

مگر رضا شاه از فرعون و فرعونیان بدتر بود الان قبر فرعونیان توریستی شده

مگر رضا خان از صدام و صدامیان بدتر بوده الان قبر درست کردند همه هم براش فاتحه و از اینجور چیزا

منظورم این بود که اگه رژیم اسلامی هم سقط کند مخالفاش اورا از قبرش بیرون بیارند مانند داعشها که حجر بن عدی یار امامتان را در آوردند ....
پاسخ:
ببخشید شما دینتون چیه که می فرمائید امامتان?
11 Azar 93 ، 16:04 کوروش
ببخشید شما دینتون چیه که می فرمائید امامتان?

اتحاد عاقل و معقول بلد نیستی

اون امامی که خودتان تعریف میکنید اون امام شماست و اون امامی که من تعریف میکنم امام من هست

امام شما با امام غیر شما فرق دارد.


اصلا همه انسانها دین و روش دارند حالا بعضی اسم خاص دارند
11 Azar 93 ، 16:45 کوروش
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور: 75 درصد از فرزندان ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.

لطفا کاربران محترم وعاقل و دانا متن بالارا تحلیل کنند.
16 Azar 93 ، 09:17 کوروش
1- 75 درصد از فرزندان ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.یعنی خیلی با استعدادند .

2-مجلس فرمایشی که اکثریتشان از همین برادران و خواهران هستند قانونی را تصویب کردند که هزینه دانشجویان ایثارگر در دانشگاههای پولی من جمله دانشگاه آزاد از سوی بنیاد شهید تمام و کمال پرداخت میشود.

3- ضمنا آمار ایثارگران در دولت و حکومتها بماند----- که که پس از مدرک گرفتن سریع الاستخدام هم هستند

4-خواستی تحلیل باز هم هست



پاسخ:
نخیر با توجه به لینکی که گذاشتید این اخبار به اندازه کافی موثق هستند بنابراین نیازی به تحلیل دوباره نیست!!!
16 Azar 93 ، 12:48 کوروش
الان آن صفات بد که برای رژیم شاهنشاهی می شمردید
الان دوبرابرش برای رژیم جمهوری فرمایشی و صدا سیمایی هست
16 Azar 93 ، 14:04 محمّدجواد
کوروش جان..اگه این ساندیس خور بخواد حرفهای مارو قبول کنه که قضیه جور درنمیاد...
اصلاً این وبلاگ رو درست کردن از بالابالاها که نظرات صحیحه امثال مارو تغییر بدن،تحریف کنن،یه جور دیگه جلوه بدن..
حرفه حق جواب نداره جناب خون خور نظامی؛
17 Azar 93 ، 00:35 محمد حسنی
سلام.
کوروش! اولاً رئیس بنیاد شهید داره میگه هفتاد و پنج در صد خونواده های ایثارگر دارن تو دانشگاه آزاد درس میخونن، یعنی اینکه بدون سهمیه ی قابل توجه هستند چون همه ی اونایی که دانشگاه رفته هستن میدونن که دانشگاه آزاد قبول شدن خیلی سخت نیست و تازه این به نفع ماست.
در مورد اینکه فرمودین هزینه ها شون دارن توسط بنیاد پرداخت میشن هم عجیب نیست، مال ما نابیناها هم داره بهزیستی میده و مال مستضعفین هم داره کمیته میده.
خب اینا قشر آسیب پذیرن دیگه.
اون دوتای دیگه هم که فک نکنم جواب لازم داشته باشن.
اما آقای محمدجواد!، آره!، اینجا وبلاگ ما مزدوران افتخاری نظام جمهوری اسلامی ایرانه!!!، لطفاً ایجاد مزاحمت نفرمایید.
17 Azar 93 ، 10:35 کوروش
خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان اعلام کرد: 70 درصد مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان سمنان ایثارگرند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8812010453#sthash.LUW75Rro.dpuf
24 Azar 93 ، 15:10 کوروش
این کاری که این نظام داره به اسم حکومت اسلامی میکنه تیشه ای به ریشه ی انسانیت .
درمراسم فاتحه برا مخالفان تو مسجد سید اصفهان همه ی مردم رو با کتک زدن و متفرق کردن و بردن.
27 Azar 93 ، 11:53 سرباز پادگان حسین(ع)
با سلام
کاری به بازی سیاست و حزب ندارم... روی حرفم با اون کسی یه که زیر سوال برده حق بچه های شهدا رو واسه رفتن به دانشگاه آزاد و سهمیه
دوست عزیز
من, تو, همه ی اونایی که اینجا دم از روشنفکری و استدلال میزنیم مدیونیم...شعاری تعبیر نمی کنی حرفم رو اگه درک کنی سر بریدن گلوی شهیدی با درب قوطی کنسرو کند شده و زنگ زده اونم جلوی چشم رفیق چقدر دردناکه... با حرفات دل بچه هاشون رو درد میاری, دردی به مراتب بیشتر از درد سربریدن با درب قوطی کنسرو...
نکته ای که اخیرا خواندم:
تألیف کتاب «شهید جاوید» توسط صالحی نجف‌آبادی، ریشه‌ی اختلافات عمیق و ریشه‌داری می‌شود که نتیجه آن به حاشیه رفتن محوریت مبارزه با رژیم شاه و تضعیف روحانیت مبارز ضد رژیم پهلوی بود.
ساواک هم تا جایی که می‌شد به این اختلاف دامن می‌زد که از جمله می‌توان به پخش بیست هزار جلد کتاب «شهید جاوید» توسط ساواک اشاره کرد.
یکی از افرادی که به خاطر مخالفت با این کتاب توسط باند سیدمهدی هاشمی، به قتل رسید آیت الله شمس آبادی بود.
ساواک در صفحه اول بولتن داخلی خود، از قول شاه و به امضای پرویز ثابتی (فرد مقتدر ساواک) چنین نوشته بود:
«حداکثر بهره برداری تبلیغاتی، علیه طرفداران خمینی بشود.»
15 Dey 93 ، 16:20 ناشناس
آیت‌الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی:
علامه طباطبایی مخالفت آشکار با کتاب «شهید جاوید» کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.