ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!
ساندیس خور

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی بسیار مشتاقم...
که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
تا که پی در پی دم گرم خویش را بر آن بفشارد....
و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد...
تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشار مطالب و نوشته های مـا با ذکر منبع و ارجاع لینک مجاز است.
mail: amin.davari@chmail.ir

پربازدیدترین ها
shobahat
مدیر تارنما

ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!





قبل از هر چیز این نکته را بگویم که هدفم از نوشتن این مطلب فقط رد ادعای وجود آثار دو شقه شدن ماه است. همانطور که در تفسیر المیزان جلد 19 صفحه 105 بیان شده است، وقتی که خداوند بتواند ماه را به دونیم کند، خواهد توانست دوباره آن دو نیمه را به هم وصل کند به صورتی که اثری از دو نیمه شدنش نه بر روی خود ماه باقی بماند و نه اثرات زیانباری بر روی زمین ایجاد کند.

داستان مشهور تایید معجزه پیامبر تحت عنوان شق القمر توسط ناسا را خیلی ها شنیده اید

نمونه ای از این داستان

« فضانوردان آمریکائی در آخرین تحقیقات زمین شناسی خود به این نتیجه رسیده اند که کره ی ماه در گذشته به دو نیم تقسیم شده و سپس در یک فعل و انفعال ٬ دوباره به هم پیوند خورده است و اکنون فضانوردان تصاویری گرفته اند که مشخص می کند شیارهایی با یک خط مستقیم دور تا دور ماه را فرا گرفته که کاملا معلوم می شود که این دو نیم کره چگونه پس از جدا شدن از هم باز به یکدیگر جوش خورده و متصل شده‌اند و این اثبات می کند که معجزه شق القمر یعنی دو نیم شدن ماه توسط پیامبر اتفاق افتاده است. » 

شاید مبنای شایعه مربوط است به سخنرانی حجت الاسلام بی‌آزار شیرازی ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در نشست «شق‌القمر معجزه پیامبر اعظم (ص) با استناد به تحقیقات ناسا» که در "سلسله نشست‌های بخش دانشگاهی ‌پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم" ایراد شده است.

اما واقعیت چیست 

یکی از عکس های استفاده شده در این شایعات مربوط به گسل معروف "سن آندریاس" در امریکاست و ارتباطی با ماه ندارد! 

معجزه شق القمر

گسل سن آندریاس

یکی دیگر از عکس هایی که در این شایعه به آن استناد شده مربوط به شیاری در ماه است. 

معجزه شق القمر

در توضیح این عکس آمده:

شیارهای روی ماه اولین بار 200 سال پیش با یک تلسکوپ کوچک در سرتاسر این سیاره مشاهده شدند. درادامه درموردانواع شیارهای موجودبرروی ماه گفته شده. در پایان تشریح شده که از این شیارها توسط گروه آپولو10 درسال 1969 عکس برداری شده و دو ماه بعد توسط آپولو11 تایید شده است" نام علمی این شیار، Ariadaeus Rille است. برخلاف آنچه که گفته میشود، این شیار بصورت کمربندی دور تا دور ماه را فرا نگرفته، بلکه طول آن تنها 300 کیلومتر است [قطر ماه 3,476 کیلومتر است] و از پیدایش آن نیز میلیونها سال میگذرد نه 1400 سال. و البته هیچگونه شیاری که سرتاسر ماه را فرا گرفته باشد، روی ماه وجود ندارد. همچنین در اسناد، تصاویر و گزارشات ناسا نیز اشاره ای به وجود چنین شیار یا دو نیم شدن ماه یا غیرطبیعی بودن شیار نشده.

صفحه شیار Ariadaeus Rille که ادعا میشود محل دو نیم شدن ماه است را  ببینید. Ariadaeus Rille یکی از دهها شیار مستقیمی است که بر روی ماه وجود دارد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این شیار و دیگر شیارهای «مستقیم» در ماه و مشاهده ی مشخصات و جایگاه آنها، این صفحه در سایت ناسا را ببینید.

بسیاری منبع این شایعه را دکتر پیدکوک رئیس حزب اسلامی بریتانیا می دانند که مدعی شده بود که در برنامه ای تلویزیونی فضانوردان ناسا در این مورد توضیحاتی داده اند. این داستان به شدت مشهور شده عاقبت به ناسا رسید. یکی از دانشمندان "انستیتو تحقیقات ماه ناسا" به نام Brad Bailey در پاسخ به این شایعه گفته است:
    [پیشنهاد میکنم هرچیزی که در اینترنت می خوانید باور نکنید. تنها نوشته هایی قابل قبول هستند که منابع معتبر و علمی داشته باشند. هیچگونه شواهد علمی و گزارشی مبنی بر دو یا چند پاره شدن ماه و اتصال مجدد آن به هم در گذشته وجود ندارد]
در این وبلاگ نیز می توانید تحلیل خوبی در همین زمینه ببینید.آیا ناسا معجزه شق القمر را تایید کرده است!

پی نوشت:

متاسفانه بسیاری از دینداران به جای خداپرستی دچار دین‌پرستی شده‌اند.
اعتقاد ما به معجزه شق القمر بر اساس نظر یا تأیید ناسا شکل نگرفته است و با تکذیب این مطلب، هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نمی‌شود. لذا هرگز نباید از روشن شدن چنین حقایقی ترسید. مضمون حدیثی از امام صادق (علیه‌السلام) این است که اگر کسی دین خود را بر اساس حرف این و آن و نگاه شخصیت‌ها به‌دست آورده باشد، همین حرف‌ها و شخصیت‌ها هم موجب از بین رفتن دین او خواهند شد؛ ولی کسی که دینش را از دلایل محکم به‌دست آورد، حتی اگر کوه‌ها از جا کنده شوند، در دین او تزلزلی رخ نمی‌دهد.

این مطلب در فیس book

نظرات  (۱۵)

08 Mehr 93 ، 03:19 محمد حسنی
سلام.
مطلب جالبی بود و لا اقل از نوع نگاه و تحلیل و جمع بندیتون خیلی خوشم اومد هم در این رابطه و هم اون پست یازده سبتامبر در قرآن اما لطفاً به این سؤال من پاسخ بدین که چرا پایگاه ما رو لینک نمیکنین/لطفاً.
با تشکر.
پاسخ:
سلام آقا محمد
جهت تبادل لینک بخش تبادل لینک رو مطالعه بفرمائید قسمت بالای وبلاگ
سلام
خیلی ها هستند که اعتقادشون به دین و مذهب به معجزات و پیش بینی های قرآن هست... متأسفانه.
چند وقت پیش سر کلاس یکی از بچه ها می خواست خدا رو با تأیید آیه های قرآن با پیشرفت علم ثابت کنه!!!!!!
موندم اگه علم پیشرفت نکرده بود چی کار می کردیم!؟!؟
یعنی هیچ حرفی واسه گفتن نداشتیم!؟!؟
08 Mehr 93 ، 18:04 امنیت شبکه
آموزش CCNA
آموزش CCNP
آموزش CCIE
آموزش MCITP 2008
امنیت شبکه
آموزش سیسکو
کندوی دانش
08 Mehr 93 ، 23:06 محمد حسین
جالب بود
10 Mehr 93 ، 09:22 مصطفی فروتن تنها
درباره شکاف خانه کعبه هم بنویسید که در هنگام تولد حضرت علی ع ایجاد شد. بعضیا میگن ترکش هنوز هست در حالی که کعبه چندین بار از اون موقع خراب شده و دوباره ساخته شده.
سلام.درباره پیش بینی نابودی اسراییل در سال 2022 در قرآن که اونم تو اینترنت به طور گسترده پخش شده مطلب بگذارید.با تشکر
سلام
ما که هرچه قرآن رو میخونیم دائما صحبت از اینه که پیامبر دلش میخواد به مردم معجزه نشون بده ولی خدا به پیامبر میگه نه لازم نیست اگه ما صلاح بدونیم بهشون نشون میدیم
حتی یک جا گفته نشده که دیدی با اینکه نشون دادی بازم خیلی فرقی نداشت
واقعا سند این معجزه چیه؟ به نظرم خیلی باید محکم باشه که این صراحت قرآن رو به خاطرش بی خیال بشیم
13 Mehr 93 ، 17:41 دوکساک
سلام دوست عزیز به سایت جدید ما سری بزنید و از قالب ها استفاده کنید
توجه داشته باشید اگر همین حالا سفارش طراحی قالب دهید یک لوگو یا بنر هم رایگان دریافت می کنید
و بدانید که شما دارید با ارزان ترین طراح ایرانی حرف می زنید
بله بالا ترین قیمیت طراحی ما 7 هزار تومان است
و کم ترین 500 تومان
(طراحی قالب برای هر سرویس وبلاگ دهی)
13 Mehr 93 ، 20:00 کوچه باغ
سلام
اینکه عکسش دروغ بود خیلی جالب بود.
نمیدونم باید بگم یا نه ولی اینجور چیزا یعنی تایید از طرف ناسا و منابع معتبر و علمی یه جور باعث میشه و این ذهنیت رو بوجود میاره که هر چی رو که منابع علمی گفتن و ما هم با چشممون دیدیم و حس و لمسش کردیم رو قبول کنیم و بقیه رو نه...
14 Mehr 93 ، 13:56 امیرحسین افشاری
آخرین آموزش های بازی clash of clans پر مخاطب ترین بازی آنلاین اینترنتی در وبلاگ
http://clash-of-clans-game.blog.ir
23 Aban 93 ، 16:50 ندای الرحیل
سلام



در زمان پیامبر ص یه عده از دشمنان قرار گذاشتن که اظهار ایمان بکنن بعد کافر بشن
این حرکت اونه هدفدار بود برای بی اساس جلوه دادن اسلام

گاها دشمن میاد حرف و اعتقادات ما را تایید می کند تا یک نوع حرکت موازی با ما داشته باشد

حرکت ناسا هم همینطوره
با سلام
اگر امروز دانشمندان ناسا نمیتونند تشخیص بدن که پیامبر ماه رو دو شقه کرده یا نه اون از سواد و معلومات کم اونهاست اگر در قرآن به اون اشاره شده یا روایات زیادی با سند صحیح هست پس این اتفاق افتاده بعد هم این اگر بدست پیامبر انجام شده خود پیامبر اینکار رو نمیتونه انجام بده جز به قدرت خدا - اگر بگیم این جریان خرافاته یعنی اینکه خدا نمیتونه اینکار رو کنه و قرآن نعوذبالله دروغ میگه پس میفهمیم این مائیم که به این سطح معلومات نرسیدیم و نمیتونیم این رو درک کنیم - ماجرای اثر انگشت که در آیه 2 سوره قیامت آمده اون هم میشه گفت خرافاته با اینکه الان ثابت شده اگر 400 ساله پیش کسی این آیه رو میخونید اصلاً معنیش رو نمیدنست چیه چون هنوز اثر انگشت کشف نشده بود ولی امروز خیلی راحت مردم قبول میکنند چون به این مغلومات رسیدند چه بسا 200 سال دیگه مردم در مورد ماه هم به این معلومات برسند
16 Dey 95 ، 04:07 مازیار
درود برشما
از اینکه اثبات کردید شق القمر وجود نداشته است خیلی خوشحالم .
درواقعه هیچوقت در طول تاریخ بشریت چنین پدیده ای اتفاق نیفتاده است
ومحمد هیچ وقت چنین کاری نکرده است.
واین خود دلیل بررد ادعای محمد هست
پاسخ:
آدم خواب رو می شه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده، خیر!
سلام و درود بر شما
اول از همه میخواهم به خاطر تلاش های شما و تحقیقاتتون ازتون تشکر کنم.
برای هر چیزی که ما امروز در جهان میبینم و هر کاری که انجام میدهیم علتی وجود دارد که علت همه چیز به خداوند رحمان برمیگردد.از کوچکترین افعال در این جهان مانند راه رفتن ما،غذاخوردن،رانندگی و...تا بزرگترین رخدادهای جهان مثل دور شدن کهکشانها،گردش ستاره ها به دور مرکز کهکشانشان و...اتفاق میافتد همگی پیرو قوانین فیزیک در این جهان هستند و این قوانین مخصوص به این جهان هستند و امروز دانشمندان به نتایج خارق العاده ای رسیده اند که فراتر از مرزهای جهان ما احتمال دارد جهان هایی وجود داشته باشد!و ما توانایی دیدن و درک این جهانها را نداریم زیرا "قوانین فیزیک" آنها با ما فرق دارد.خلاصه اینکه همه این قوانین را خداوند قادر نامحدود برای جهان ما بوجود آورده است و همان خدا قادر است این قوانین را هر وقت بخواهد تغییر دهد.بی شک نصف شدن یا نشدن ماه هم پیرو این قوانین است و خداوند هم بر تغییر دادن این قوانین تواناست.پس نتیجه میگیریم دو نیم شدن ماه امری غیرممکن نیست.
۱۴۰۰سال پیش تلسکوپی وجود نداشت اما در قرآن آمده است که خداوند میفرماید:ما آسمان ها و زمین را با قدرت بر افراشتیم و همواره آن را میگسترانیم.و همچنین آمده که ::روزیکه آسمانها را مانند طومار در هم پیچیم و بحال اول که آفریدیم باز گردانیم،این وعده ماست که البته انجام خواهیم داد.
بر اساس تحقیقات دانشمندان کهکشان همسایه ما حدود ۴ الی۶ میلیارد سال آینده به کهکشان ما برخورد میکند و دو کهکشان به یک کهکشان بیضی شکل بزرگ تبدیل میشود.
و خلاصه اینکه از این معجزات در قرآن کریم بسیار است و ما نمیتوانیم همین طور بیاییم و سخن قرآن را رد کنیم و علاوه بر اینکه تصاویری که ناسا در اختیاد ما میگذارد متعلق به سطح ماه است و نه درون آن و احتمال دارد راز این ماجرا در درون ماه باشد همان طور که سطح و داخل زمین هم بسیار تفاوت دارد.

باز هم از شما تشکر میکنم و خواهش میکنم بیشتر تحقیق کنید و بدانید که کتابی که ۱۴۰۰سال پیش انبساط جهان را به ما گفته است نمیاید در مورد ماه یاوه بنویسد و در این شرایط اگر دلیل کافی برای اثبات آن نداریم نمیتوانیم آن را هم رد کنیم.

با تشکر طلفا همشا بخونید😆
سلام و درود فراوان بر شما
اول از هم میخواهم تشکر کنم از زحماتتان

همه میدانیم که ۱۴۰۰سال پیش هیچ تلسکوپی در جهان وجود نداشته است اما در کتاب روشن میبینیم که آمده است:و ما آسمان ها و زمین را با قدرت برافراشتیم و همواره آن را میگسترانیم.
اگر ۳۰۰سال پیش برای افراد غیر مسلمان چنین چیزی را میگفتیم یا مخندیدند یا شاید هم مسخره مان میکردند ولی میبینیم که علم تازه به این نتایج رسیده است.
همچنین در جاهای بسیاری از قرآن آمده است که:و خورشید و ماه و زمین در مدارهایی معین در گردشند.
اگر این سخن راهم در گذشته میگفتیم احتمالا مسخره مان میکردند اما علم در تاریخ معاصر به صحت این سخن قرآن رسیده است.
و خلاصه اینکه کلی از این شگفتیها در قرآن وجود دارد و وقت ما هم تنگ.
اگر قرآن سخنی میزند و ما فعلا دلیلی بر اثبات آن نداریم باعث نمیشود که آن راهم رد کنیم و به علاوه تصاویر و اطلاعات فعلی ناسا اطلاعاتی از سطح ماه است،حال آنکه درون ماه میتواند حکایت های دیگری داشته باشد،همان طور که سطح و درون زمین هم با هم بسیار تفاوت دارد و درون زمین اطلاعات ویژه ای به ما میدهد.

در نهایت هم دوباره از زحماتتون تلاش میکنم و خواهشمندم از بعضی از دوستان که هر کسی را پسرخاله خود ندانند و کمی احترام قائل باشند.
باتشکر😍

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.