ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!
ساندیس خور

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی بسیار مشتاقم...
که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
تا که پی در پی دم گرم خویش را بر آن بفشارد....
و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد...
تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشار مطالب و نوشته های مـا با ذکر منبع و ارجاع لینک مجاز است.
mail: amin.davari@chmail.ir

پربازدیدترین ها
shobahat
مدیر تارنما

ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!





من سگـ حسین + دانلود

Monday, 13 Aban 1392، 04:04 PM

سین گاف ممنوع!  کلیپی بسیار زیبا پیرامون استفاده از عبارت سگ در عزاداری ها

+  نسخه موبایل

دانلود کلیپ تصویری 6.23 مگابایت

ب نقل از وبلاگ سرنخـ

چرا ما سگ امام حسین- علیه السلام- نیستیم!؟

همه می‌دانیم که ولایت حقیقی و انحصاری از آن خداست و از غیر خدا کاری ساخته نیست؛ آن گونه که قرآن کریم با یادآوری این معنا می‏‌فرماید: «فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِی[1]؛ یعنی: ولایت منحصراً از آن خداوند است»، و همچنین در آیه‌ای دیگر می‏فرماید: «وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا نَصِیر[2]؛ یعنی: برای انسان ولی و یاوری جز خدا نخواهد بود.»

از همین رو هنگامی سخن از ولایت پیامبر و اهل‌بیت- صلوات الله علیهم اجمعین- به میان می‌آید در واقع این ولایت برگرفته از همان ولایت الهی بوده و جدای از آن نیست. پس اهل‌بیت- علیهم‌السلام- برای ما هیچ‌گاه هدف و مقصود نهایی نبوده و نیستند. محبت و عشق ما به آن بزرگواران نیز به خاطر ولایت الهی است که در وجود آنها تبلور یافته است. همچنین از آن جهت تبعیت و اطلاعت ایشان بر ما واجب است که  آنها ما را به ولایت و اطاعت از خداوند رهنمون می‌سازند. در این راستا باید ابراز محبت و اطاعت ما از اهل‌بیت- علیهم‌السلام- نیز به گونه‌ای باشد که دیگران گمان نکنند که شیعه، ائمه خود را هدف و مقصود نهایی می‌داند و برای آن بزرگواران محبت و ولایتی مستقل از ولایت خداوند قائل است. البته این معنا در ذهن بیشتر شیعیان متمرکز بوده و همه به آن اعتقاد دارند، اما گاهی رفتارها و سخنان بعضی از شیعیان ناآگاه خلاف آن را به دیگران القاء می‌کند.

پس هنگامی که بزرگان دین می‌گویند:«سینه خیز به سمت حرم نروید، نگویید سگ حسین هستم، به حالت سجده آستانه قبور ائمه را نبوسید، و… » همه این نهی‌ها به خاطر آن است که نباید به گونه‌ای نشان داد که اهل‌بیت- علیهم‌السلام- هدف و مقصود نهایی هستند، بلکه خضوع و خشوع کامل را باید به خداوند متعال نشان داد و از منشأ و انگیزه محبت به اهل‌بیت- علیهم‌السلام- منحرف نشویم.

البته این سخن بارها توسط اهل‌بیت- علیهم‌السلام- به شیعیان تذکر داده شده است چنانچه هنگامی عبدالسلامِ هَرَوِی‏ خدمت امام رضا علیه‌السلام عرض می‌نماید که نزد مردم  شایع کرده‏‌اند که شما ادّعا می‌کنید مردم بنده زر خرید ما هستند! آن حضرت در پاسخ فرمودند: «خداوندا! اى کسى که آسمان‌ها و زمین را آفریده‏اى و به ناپیدا و پیدا آگاهى، تو شاهدى که من چنین مطلبى را هرگز نگفته‌‏ام، و از احدى از پدرانم- علیهم‌السّلام- نشنیده‌‏ام که چنین کلامى گفته باشند، بار الها! تو خود می‌دانى که از این مردم چه ستم‌هایى به ما وارد شده است، و اینکه این افترا هم از ستم‌هاى ایشان ست که درباره ما روا داشته‌‏اند.»

سگ امام حسین

سگ امام حسین

**اطاعت از اهل بیت به چه دلیلی است؟

جالب  این جاست آن حضرت پس از این سخن، استدلالی در رد این شایعه بیان نموده و سپس بر این نکته تأکید فرمودند که اطاعت از اهل‌بیت- علیهم السلام- به خاطر ولایتی است خداوند به ایشان داده است، ایشان دراین‌باره می فرمایند: «اى عبدالسّلام آیا تو منکرى آنچه را خداوند تعالى از ولایت و امامت ما بر تو و دیگران واجب فرموده است چنان که دیگران منکرند؟» گفتم: «پناه به خدا، هرگز! بلکه من به ولایت و امامت شما اقرار دارم.»(شیخ صدوق، عیون أخبار الرضا علیه السلام، ترجمه غفارى و مستفید، ج‏2، ص431)

همین معنا را امام رضا- علیه‌السلام- صریحا در روایتی دیگر متذکر می‌شوند، چنانچه محمد بن زید طبرى می‌گوید: من در خراسان بالاى سر امام رضا علیه‌السلام ایستاده به خدمت بودم و جمعى از بنى هاشم که اسحاق بن موسى همراه آنها بود، شرفیاب حضور او بودند. آن حضرت فرمود: «اى اسحاق به من خبر رسیده که مردم مى‏‌گویند: ما عقیده داریم که همه مردم بنده‌‏هاى ما هستند، نه، سوگند بدان خویشى و قرابتى که با رسول خدا- صلی الله علیه و آله- دارم، من هرگز چنین چیزى نگفتم، و از پدران خود هم نشنیدم و به من نرسیده است که یکى از نیاکان من چنین گفته باشد، ولى من مى‌گویم که مردم مطیع ما هستند در اینکه اطاعت و پیروی ما از سوی خداوند بر آنها واجب است و در دیانت و معارف الهی به ما وابسته‌‏اند، این مطلب را باید حاضران به غائبان برسانند.»(شیخ کلینی، اصول کافی، چاپ دارالحدیث، ج‏1، ص459.)

**شیعیانی که دینشان به اندازه بال مگسی ارزش ندارد

متأسفانه امروز غلفت عده‌ای از شیعیان از حقیقت ولایت اهل بیت- علیهم‌السلام- و غرض ورزی عده‌ای دیگر، موجب شده است تا علما و بزرگان شیعه نتوانند آنها را به صورت صریح از سخنان و رفتارهایی این‌گونه باز دارند.

نزد شاگردان آیت الله بروجردی معروف و مشهور است که این مرجع بزرگ جهان تشیع نهی شدید و خاصی از عتبه‌بوسی قبور ائمه شیعه- علیهم السلام-  داشتند و با این استدلال که این کار نوعی سجده است و سجده برای غیر خداوند جایز نیست، انجام این کار را انحراف از اصل و اساس محبت و ولایت به اهل بیت- علیهم السلام- می‌دانستند.

کاری به اختلاف سخن علما در این‌باره نداریم، زیرا امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای قلاده بر گردن می آویزند، صدای سگ در می‌آورند، سینه‌خیز بین‌الحرمین را طی می‌کنند، صورت بر زمین می‌کشند، به سمت حرم ائمه شیعه- علیهم‌السلام- نماز می‌خوانند، کلمات کفر بر زبان جاری می‌کنند، و…؛ و هیچ کس حق و جرأت اعتراض به آنها را ندارد، چون اعتراض به این اعمال ناشایست و موهن از دیدگاه بعضی به منزله‌ی زیر سؤال بردن ولایت و محبت اهل بیت- علیهم‌السلام- است و خروج از دین!

اینجاست که امام زمان- علیه السلام- در توقیعی خطاب به محمد بن علی بن هلال کَرْخی‏، با اشاره به اعمال و گفته‌های ناشایست بعضی از شیعیان درباره اهل بیت- علیهم‌السلام- می‌فرمایند: «یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ قَدْ آذَانَا جُهَلَاءُ الشِّیعَةِ وَ حُمَقَاؤُهُمْ وَ مَنْ دِینُهُ جَنَاحُ الْبَعُوضَةِ أَرْجَحُ مِنْه‏؛ اى محمّد بن علىّ، افرادى احمق و جاهل از شیعیان و گروهى که مذهبشان به اندازه بال مگسى ارزش ندارد خاطرم را آزرده‌‏اند!» (شیخ طبرسی، الإحتجاج على أهل اللجاج، ج‏2، ص 474)

فتن

کاملا بی ربط:
 عده ای هستند که می توانند در شهری مستقر شوند و آن را هدایت کنند؛ این ها در خلال هزارها یا صدها نفر مثل خودشان، در قم مانده اند و اثری هم بر ایشان مترتب نیست.

نظرات  (۷۳)

13 Aban 92 ، 21:09 حسن جلیلی
http://www.roshangari.ir/index.php?option=com_jvideodirect&v=AhyVR5YRxiLG1
این هم اضافه کن.
14 Aban 92 ، 00:15 لایتنــــــــاهی ...
باز امشب از تب تو شها! تاب می‌خورم
باز از فـــــرات خشک لبت آب می‌خورم
باز از نسیـم کرب و بلا مست می‌شوم
می‌سوزم و سیاهی یک‌دست می‌شوم...

سلام علیکم
دانلود کردم
ممنون از شما

با بخش اول عملیات محرم به‌روز هستم. لطفاً در بین دوستان هم نشر بدید
یا حسین علیه السلام
سلام
کلام بی ربطتت خیلی جالب بود ..
14 Aban 92 ، 20:58 عمارنامه
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/19133
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
14 Aban 92 ، 23:21 ع.. م...
خیلی این کلیپ مسخره بود
نه کیفیت داشت ه محتوا
بهتر هم هست به جای این جور کلیپ ها که معلوم نیست کس شاخته اتش و اسم امام عزیز ما رو هم گذاشته اونجا یه ک عمیق تر به مسائل فرهنگی فکر کنیم مخصوصن وقتی مخاطبمون گریه کن و سینه زن حسین باشه
ای کاش حداقل یه کم از حضرت آقا یاد می گرفتیم که چقد ردقیق و حساب شده از کلمات استفاده می کنن
ایشون کارشون درست متأسفانه این ما هستیم که معمولن گند می زنیم و نمی دونیم چی رو کجا و کی و چگونه باید بگیم و بسازیم و پخش کنیم
سلام بر حسین٭
16 Aban 92 ، 03:51 گرفتِ یار
کلام قابل تاملی بود...

مؤید باشید.
16 Aban 92 ، 21:44 چشم برخوار
تشکر
19 Aban 92 ، 21:51 حج آغا رضا
کاملا بی ربط:
عده ای هستند که می توانند در شهری مستقر شوند و آن را هدایت کنند؛ این ها در خلال هزارها یا صدها نفر مثل خودشان، در قم مانده اند و اثری هم بر ایشان مترتب نیست.
حضرت امام خامنه ای




اتفاقا من با حرفتون که فرمودید "کاملا بی ربط"مخالفم وباید صریحا میگفتید کاملا با ربط وبا مخاطب خاص
25 Aban 92 ، 10:41 مهدی کمالی
سلام .من دانلود کردم زیبابود . در مورد تعزیه(حسنات و اشکالات) هم اگه می شه کلیپ بگذارید
05 Dey 92 ، 15:50 مهدی کمالی
سلام این هم ادرس وب برای مسجد.لینک هم کنید لطفا چه در اینجا چه در انصار
11 Dey 92 ، 14:26 میلاد علیدوست
خوب جناب ساندیس خور...شماوقتی حدیث نخوندی وسخنرانی گوش نکردی مشکل مانیست ...
آقارسول الله صلی الله علیه وآله میفرمایند:خداوند در سگ 10صفت قرارداده که چه خوب ست مومن به این صفات متخلق شود(مضمون حدیث)
حالا شمانخوندی و براتون نگفتند مشگل مانیست...
شیخ عباس قمی صاحاب مفاتیح در کتاب منتهی الامال مراجعه بفرمایددرانتهای باب امام صادق علیه السلام چه شعری در مورد سگ درباب امام صادق علیه السلام می اورند...بروید علمایه مارو سخنانشون رو گوش بدید: میفرمایند ما استغفار میکنیم که بگیم سگ اهلبیت یا امام حسین سلام الله علیهم اجمعین هستیم....
خداوندراقسم میدهم به حضرت زهرا سلام الله علیها قسم که هرکس که قصدکم رنگ کردن شعائرعزاداری و حسینی دارد با اولی وثانی محشور بفرمایدواگر قابل هدایت هستند هدایت بفرماید...
پاسخ:
جالب است شما اسم علمای ما رو می برید ولی وقتی به فتواشون می رسه عمل نمی کنید
سئوال
خواندن شعرهایی همچون این شعر در عزاداریها و مولودی ها چه حکمی دارد؟
منم سگ حسین، تویی ارباب حسین، و بعد صدای سگ درآوردن.
جواب:
 از هر کلام و کاری که موجب وهن مذهب است باید اجتناب شود و اشعاری خوانده شود که حاوی مطالب صحیح در مقام بلند ائمه و یا مصائب آنها و نیز زنده کننده اهداف آنها باشد.
(ر.ک استفتائات امام (ره)، ج3، ص579 عزاداری)

 سوال :
بردن الفاظی چون « ما همه سگ حسینیم » در مجالس عزاداری امام حسین (ع) اشکالی دارد؟
جواب :
عزاداری خامس آل عبا از مهمترین شعائر دینی است ولی باید از سخنان و اشعاری که متناسب با عزاداران اهل البیت نیست جداً خودداری شود زیرا حضرت سیدالشهدا از این گونه امور بیزار است
آیت الله مکارم شیرازی

اینجا یه سئوال برام پیش اومد آیا این علما هم حدیث نخوندند و سخنرانی گوش ندادند که این کار رو جایز نمی دونند؟
ضمنا بنده خودم هم می دونم که شاید یک سگ از من بیشتر به اهل بیت نزدیک تر باشد اما فعل این تشبیه در عزاداری ها با غیر تفاوت دارد.
12 Dey 92 ، 11:49 میلاد علیدوست
شما متاسفانه فقط یه تعداد خاصی از علما که باب مذائق شما صحبت می کنند جز مراجع میدونید انگار آیت الله وحید حضرت سیدنالاعظمی سید صادق شیرازی و آیت الله سید محمد یثربی و ...رو شما مرجع میدونید یانه؟؟بله علمایه ما خیلی کتاب خوندند انقدر مطالعه داشتند که شیخ عباس قمی شعری در مورد سگ میفرمایند...
حق با علی ست
پاسخ:
بله این بزرگان هم از مراجع هستند ولی انگار این برچسب ب شما بیشتر می چسبد تا بنده زیرا مثل اینکه شما تنها این دوستان رو جزو مراجع می دونید و ما بقی رو با وجود استفتائات بنده اصلا مجتهد نمی دونید!
ضمنا قرار نشد مغلطه کنید شیخ عباس قمی که هیچ. بنده خیلی دیگه از علما رو هم برای شما اسم می برم که مثلا خودشون را تشبیه ب سگ کردند ولی این اصلا ربطی ب شرایط و زمان ما نداره...این علما در کتاب هاشون این عبارت ها رو بکار می بردند نه اینکه در عزاداری ها... یکی از دلایل پویایی فقه شیعه به روز بودن و متناسب با شرایط تغییر کردنه... این عبارت در شرایط امروز متناسب و در شان مراسمات اهل بیت علیهم السلام نیست و این رو در استفتائاتی که از این مراجع گرفته شده می تونید بخونید.

15 Dey 92 ، 12:00 میلاد علیدوست
اگرشمابرایه ما ودوستانی مثل شما برا جامعه ما تشخیص خوب وبد رو بدهید بله باید مطابق نظرات شما عمل کنیم ولی مطمئن باشید برایه ما نظرات شما نه مهم هست ونخواهدبود.
شمادرکل وبتون بگردید ببینید یه استفتا از ایت الله وحید دارید یانه؟؟؟جوابش رو بدم چون باب میل شما وهمفکرانی مثل شما نظر نمی دهد
حق با علی ست
پاسخ:
علمایی همچون آیت الله وحید از بزرگانند و ایشون رو شما حق ندارید مصادره کنید من نمی دانم چرا عده ای برای تخریب نظام و حکومت پشت سر ایشون مخفی می شوند و از ایشون سوء استفاده می کنند
اینم که می فرمائید شما یه استفتاء از ایشون در وبتون نذاشتید هیچ ربطی ب قبول نداشتن ایشون توسط بنده ندارد و بیشتر ب یک جوک شباهت دارد... نباید انقدر سطحی و ساده تبیین کنید مسائل رو
خوب و بد رو هم باید علما و مراجع تشخیص دهند در مورد سگ گفتن در عزاداری ها اگه یه تکونی ب خودتون بدید و یه سرچی بکنید می تونید نظرات علمایی همچون رهبری. مکارم و... رو ببینید.
البته اصولا شما این چیزها رو نمی بینید... راستی نگفتید شما علمایی همچون رهبری و مکارم و صافی و نوری همدانی و... رو اصلا مجتهد می دونید؟
22 Esfand 92 ، 19:47 امیر حسن نقی زاده
عده ای ایراد می گیرند که ما چرا خود را با نام سگ امام حسین علیه السلام خطاب می کنیم؟ در پاسخ باید به سه نکته توجه داشت:

۱٫ نفس انسان در اثر گناه و ستیزه با حق، دچار خباثت می شود. از این روست که خداوند متعال در آیات متعددی خطاب به همین انسان نمایان می فرماید: «اولئک کالانعام بل هم اضلّ»، «آنها مانند چهارپایان اند بلکه بدتر از آن». یا اینکه می فرماید: «مثله کمثل الکلب»، «مثل او مثل سگ است.»

۲٫ از طرفی امام نور الهی است. وجود مقدّس امام، از چنان طهارت و تزکیه ای برخوردار است از چنان طیب روح و پاکی نفسانی برخوردار است که تمامی اولیاء و متقیان عالم اگر شرافتی دارند به این است که خاک درگه او باشند. انسان به سبب ولایت اهل البیت علیهم السلام، از خباثت گناهان رهایی می یابد. چون ایشانند که طاهر و مطهرند. هم پاکند و هم سبب پاکی روح و جان می باشند. چنانکه در زیارت جامعه کبیره می خوانیم:

و ما خصنا به من ولایتکم طیبا لخلقنا و طهارة لانفسنا و تزکیة لنا و کفارة لذنوبنا

و ما را برای ولایت شما مخصوص گردانید به خاطر نیکوئی و پاکی خلقت ما و به خاطر پاکی جان ما و به خاطر تزکیه و تهذیب ما و به خاطر کفاره گناهان ما.

۳٫ در وادی بلاغت و فصاحت از صنائع ادبی مثل کنایه، مجاز، استعاره، ایهام و… استفاده می شود. هر لفظی دال بر یک معنایی است مثل گل که دلالت بر زیبائی دارد. کوه کنایه از استقامت و استواری. سگ هم کنایه از این است که اگرچه روح من چون سگ از گناهان نجس شده است اما وفاداری من هم مثل سگ است و مولایم را رها نمی کنم اگرچه دارای صفات بدی هستم.

با توجه به موارد فوق، چه لفظی غیر از سگ می تواند بیانگر احوال ما در برابر مولا باشد؟!

از این روست که بسیاری از علمای اعلام ما نظیر مرحوم کمپانی که در عصر خویش مرجعیت جهان تشیع با ایشان بود در دیوان خود که معروف به دیوان کمپانی است بارها از خود تعبیر به سگ اهل البیت علیهم السلام کرده است. مثلا در جایی می فرماید:

تو قدر و قیمت سگ را ز من چه می پرسی؟ ســـگ محـــــله ی لیــــلی حکـــایتی دارد

ســــگی که معــبر او پیچ کوچه لیلی است فقــــط به خــــاطر لیـــلی اسـت قیمتی دارد

همچنین خواجه نصیر الدین طوسی، او که اهل علم و تحقیق می دانند چه خدمتی به اسلام کرده؛ وصیت کرده است که روی قبر او بنویسند: «و کلبهم باسط ذراعیه بالوسیط» «و سگشان (به حالت پاسبانی) دو دست خویش بر درگاه (غار) گشاده بود.» کنایه از اینکه من هم سگ نگهبانی در کوی اهل البیت علیهم السلام هستم. بنا به وصیتش بر روی سنگ مزارش این آیه قرآن را نگاشتند.

همچنین قصیده معروف مرجع عالیقدر و بلامنازع جهان تشیع حضرت آیة‌الله وحید خراسانی حفظه الله معروف است که سروده اند:

وحیدم من اگر در جرم و تقصیر سگی بودم شدم در کوی تو پیر

برآن خانی که یک عالم نشسته سگـی هم در کنارش پا شکسته

تو که قاتل به خان خود بخوانی نپنــدارم که این سـگ را برانی

و علما و فقهای بسیار دیگر که ذکر آن از حوصله این مجموعه جداست.

اما ذکر روایتی خالی از حسن نیست. امیرالمؤمنین (علیه السـلام) می فرمایند:

طوبی لمن کان عیشه کعیش الکلب ففیه عشرة خصال فینبغی ان یکون کلها فی المؤمن

خوشا به حال کسی که زندگیش مثل زندگی سگ باشد !در سگ ده خصلت پسندیده است که مؤمن به داشتن آن سزاوارتر است.

سگ در میان مردمان ، قدر و قیمتی ندارد که این حال «مساکین» است. سگ مال و مِلکی ندارد که این صفت «مجردین» است. خانه و لانه ای مشخص و معینی ندارد و هر جا که رود همان جا را خوابگاه خود سازد و همه زمین بساط اوست که این از نشانه های «متوکلین» است.اغلب اوقات گرسنه است و این عادت «صالحین» است.اگر صد ضربه تازیانه از صاحب خودش بخورد، در خانه او را رها نمی کند و این صفت «مریدین» است. شبها به جز اندکی نمی آرامد و این از صفت های «محبین» و دوستداران است.رانده می شود و ستم می بیند ولی اگر او را بخوانند بدون دلگیری بر می گردد و این از علامت های «خاشعین» و فروتنان است. به هر خوراک که صاحبش به او می دهد و راضی است و این حال «قانعین» است.بیشتر لب فروبسته و خاموش است و این از علامت های «خائفین» است.وقتی می میرد ارثی از او باقی نمی ماند و این حال «زاهدین» است.

(ثمین و ماء مَعین: ص ۴۵۷ ؛ از کتاب لئالی الاخبار:ج ۵ – ص۳۸۷- ۳۸۸ ؛ تحریر المواعظ العددیة، ص: ۵۵۲)

حالا چه ایرادی دارد محب گنه کاری مثل من خود را با نام سگ اهل البیت علیهم السلام معرفی کند؟!

این همه در حالی که ما در وفا، اندازۀ سگ هم نبودیم. اگر باغی یا خانه ای سگی داشته باشد به محض اینکه بخواهی داخل خانه صاحب و ارباب این سگ بشوی چنان پارس می کند که جرأت رفتن به خانه او را نمی کنی چه رسد به اینکه بخواهی به صاحب این خانه اهانت کنی یا با او گلاویز شوی. ما کجا مانند سگ عمل کردیم؟ وقتی به اربابمان توهین شد کجا بودیم؟ در خانه کنار همسر و فرزندانمان؟! وقتی سامرا ویران شد کجا بودیم؟ وقتی از شبکه های ماهواره متعددا به مذهب شیعه اهانت می شود کجاییم؟ ای کاش فقط دفاع نمی کردیم. ما که در عوض اینکه به دشمنان مولایمان اجازه حمله به صاحبمان ندهیم، تو روی صاحبمان ایستادیم. این جاست که باید گفت حیف از سگ که ما خود را با نام او بخوانیم !!!!

آری،

سگ نجس العین است و دست خیس زدن به او، سبب نجس شدن دست می شود. اما همین سگ با همین خباثت می تواند به مرتبه ای برسد که اگر بخواهی دست به اسم آن بگذاری باید وضو بگیری و مطهر باشی. و آن سگ اصحاب کهف است که اسم او در قرآن ذکر شده است:

و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید

و سگشان (به حالت پاسبانی) دو دست خویش بر درگاه (غار) گشاده بود.

رستگار آمد سگی کو شد سگ اصحاب کهف من سگ آل علی ام چون نباشم رستگار؟
قابل توجه دوستانی که میگن زشته که ما خودمونو سگ امام حسین (ع) بدونیم.
این شعر از شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان.
مرحوم شیخ عباس قمی این شعر را در کتاب منتهی الآمال خود در انتهای باب هشتم آورده.



شاها چه تو را سگى بباید
گر من بوم آن سگ تو شاید
هستم سگکى ز حبس جسته
بر شاخ گل هوات بسته
از مدح تو با قلاده زر
زنجیر وفا به حلقم اندر
خود را به خودى کشیده از جل
پیش تو کشیده از سر ذل
خود را به قبول رایگانت
بستم به طویله سگانت
افکن نظرى بر این سگ خویش
سنگم مزن و مرانم از پیش
را میگوئیم من سگ حسین هستم خوب بخونید تا شبه ایجاد نشه




ببینید به آقا امیرالمومنین میگویند اسد الله! آیا منظور از این حرف این است که او(زبانم لال) آن حیوان چهار پایی است که به آن شیر میگویند؟ یا نشان دهنده ی شجاعت وی هست که این لقب را به ایشان داده اند!
یا حدیث معروفی که از پیامبر گرامی اسلام هست که میفرمایند: "انا مدینة العلم و علی بابها" آیا امیرالمومنین نعوذ بللّه شیء هست؟ آیا مولا امیرالمومنین درب شهر است؟
یا یکی از القاب مولایمان "ابوتراب" است! آیا امیر عالمین خاک است؟ پس چرا کسی در اینگونه مسائل جرات دخالت ندارد که به پیامبر بگوید چرا فرمودی علی باب است!!!
چون همه میدانند که اینجا منظور از اسد و باب و تراب معنی تحت الفظی آنها نیست! پس بیائید دیدمان را نسبت به وقایع دور و برمان باز تر کنیم اگر خوب نگاه کنید دشمن(در هر لباسی!) میخواهد اسباب امام حسین علیه السلام را محو و نابود کند از این رو میخواهد به گونه ای چوب لای چرخ این اسباب بگذارد و برخی هم که اطلاعات زیادی از دین ندارند و یا دیدشان نسبت به مسائل باز نیست رهرو آنها میشوند و شروع به تکفیر و تقبیح میکنند! فارغ از اینکه دشمن از آنها استفاده ی ابزاری کرده است!
اما "کلب الحسین" یعنی چه؟ ببینید منظور از کلب که در اینجا می آید نه همان حیوان نجس پشمالوست، بلکه سگ نماد وفا داری نسبت به اهل بیت علیهم السلام است.
روح آن سید بزرگوار شاد که میگفت: گفتم اگر سگ حسین هستم و عوعو میکنم ، بازم میگم حرفم رو پس نمیگیرم! مقصد من وفای سگ بود و صدای سگ نبود! یعنی که سر سپرده ی خون خدا هستم و ثاراللهی ام!

برخی میگویند ما حرفتان را قبول نداریم این حرفها یعنی چه! استعاره و مثُل جایش اینجا نیست! میگوییم پس جایش کجاست؟ در شعر هم اگر از استعاره و مثَل و توصیف و ... استفاده نشود دیگر هیچ جا نمیتوان از آن استفاده کرد! راستی اگر اینجور میخواهید حساب کنید آنوقت شما اگر در زمان حافظ شیرازی بودید او را به جرم "مفسد فی الارض" بودن سنگسار میکردید که چرا در اشعارت از شب و لب و ساقی و ساغر و می و مستی و خال لب و روی زیبا و ... استفاده کردی!!! واقعا" خنده دار است!
اینگونه اصطلاحات از قدیم رایج بوده! حکایت رسول ترک را که یادتان هست! که مرحوم حاج اکبر ناظم در خواب دیده بود سگی که پاسبان خیمه امام حسین علیه السلام است چهره ی رسول را دارد و در واقع رسول ترک از خیمه ی امام حسین علیه السلام پاسبانی میکرد! این خواب چنان حالتی در رسول ترک بوجود آورد که تا آخر عمر خود را سگ کوی امام حسین علیه السلام میدانست و در جلسات روضه شور و حالش با همه فرق میکرد! و تا آخر عمر یک دیوانه بود و در وقت جان دادن به زبان آذری به اطرافیان گفت: آقام گلدی آقام گلدی!(آقام آمد آقام آمد) و همان لحظه جان به جان آفرین تسلیم میکند! حتی در اشعار علمای بزگ مثل شیخ بهایی و آیت الله غروی اصفهانی(معروف به کمپانی) هم اصطلاح کلب به چشم میخورد! شیخ بهایی در شعری از سگ امام رضا بودن سخن میگوید و شعر آیت الله غروی هم به شرح زیر است:

تو قدر و قیمت سگ را ز من چه می پرسی؟
سگ محله ی لیلی حکایتی دارد
سگی که معبر او پیچ کوچه لیلی است
فقط به خاطر لیلی ست قیمتی دارد!

سخن در این باب بسیار است اما در خانه اگر کس است یک حرف بس! دیدتان را باز کنید و هی این و آن را به کفر و شرک متهم نکنید!
+ کار از جنون و دیوانگی گذشت! یک دم که یا حسین نگویم هار میشوم!!!
+ عبد حسنیم و رقیه مذهبم، این افتخارمه من کلب زینبم! حسین بده سبو که تر کنم گلو ، به عشق زیبنبت کشم نوای هوووووو
پاسخ:
سلام و پوزش به علت تاخیر 
شما در این مقاله تلاش کرده اید که اثبات کنید گفتن لفظ سگ و نسبت دادن آن به انسان در برابر ائمه علیهم السلام مشکلی ندارد، و این در صورتی ست که بنده  خود نیز بخشی از این داستان هایی که شما گفته اید را قبلا شنیده و خوانده بودم و منکر این که می شود این لفظ را برای انسان در مقابل ائمه علیهم السلام بکار برد نیستم...
اما چیزی که شما با وجود مستند بودن این مقاله فراموش کرده اید، شرایط، زمان و مکان بکارگیری این لفظ است.
اولا ما هرگز در تاریخ زندگی پیامبر (ص) یا ائمه علیهم السلام به موردی بر خورد نکرده ایم که اینان در مقابل خداوند متعال مرتکب چنین الفاظی شده باشند نمونه اش در صحیفه سجادیه با این همه مضامین عرفانی
دوما یکی از دلایل پویایی فقه شیعه از گذشته تا به امروز داخل بودن بحث زمان و مکان در احکام شرعیست... همانند بحث قمه زنی که در گذشته علما و مجتهدینی حکم بر استحباب آن داده اند ولی امروزه حکم بر حرام بودن... البته منظور بنده حرام بودن این لفظ در شرایط فعلی نبوده و نیست و این مثال را تنها از باب نزدیک تر شدن ذهن زدم
بنظرم یکی از عیب هایی که این مقاله با تمام محاسن خود دارد استفاده نکردن و جدا شدن از مراجع و مجتهدین فعلیست... چرا با وجود این مستندات شما هیچ استفتائی از مجتهدین فعلی در کنار این مطالب قرار نداده اید؟... چه عیبی داشت که شما مثلا نظر رهبری یا مراجع دیگر را نیز در این مقاله می نوشتید.... البته اینجا باید یک نکته را متذکر شوم و آن اینکه نباید تعصب به خرج داد و فقط مثلا نظر یک یا دو مجتهد را دلیلی بر درستی این کار دانست، بلکه بنظرم باید نظر جمیعی از علما و مجتهدین را بررسی و کنکاش کرد و دلیل هر کدام را بدرستی ارزیابی نمود تا به نتیجه درستی رسید.
من به عنوان نمونه نظر ولی فقیه را که حاکم شرع می باشد برای شما می اورم و در ادامه یک سئوال از شما می پرسم
سئوال
1.آیا در مجالس عزاداری شایسته است خود را سگ بنامیم؟
2.برخی افراد در مجالس امام حسین(ع) صدای سگ در می آورند ،آیا این کار صحیح است؟  
جواب
بسمه تعالی سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
  ج1) گفتن این جملات شایسته نیست و در هر حال بهتر است مؤمنین مراعات شؤون عزاداری معصومین«علیهم_السلام» بویژه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین«علیه السلام» را بنمایند و لازم است عزاداری سالار شهیدان هرچه گرمتر و پرشور تر و به شیوه سنتی و با مضامین روشنگر و معرفت زا انجام گیرد.
 ج2) انجام چنین اموری جایز نیست و باید از ترویج این افراد و این‌گونه جلسات پرهیز شود.
البته تا آنجایی که من می دانم اکثریت مراجع فعلی این کار را جایز نمی دانند، این را می شود با یک سرچ ساده در اینترنت فهمید.
یک سئوال:
آیا مقام معظم رهبری یا خیلی از مراجع به عنوان یک مجتهد از داستان ها و مستنداتی که در بالا ذکر شد خبر ندارند! و اگر دارند پس چرا و به چه علت استفاده از این لفظ را جایز نمی دانند؟!
میدونم قبول نخواهی کرد اما به زودی سیاهی های محرم ، وجود برخی از فرزندان ائمه ، گریه بلند ، عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی و علامت کشی و خیلی دیگه رو با شبهات دارن از بین می برن.خودمون البته این کارو می کنیم.اما نور ائمه است که می ماند نه چیز دیگری.هزار سال است که پدران من و تو تحت حکومت های طاغوتی شیعه بوده اند و هزار سال آینده اگر آقا نیاید شیعه هست و به حیاتش ادامه می دهد.با همان ارزش های زمان حضرت امیر المومنین.چه حکومت اسلامی باشد چه نباشد.
11 Khordad 93 ، 19:33 کلب الحسین
سلام بر محبین ارباب عالم وجود
هان چیه سانذیس خور نکنه گفتن کلمه ی ارباب هم مشکل داره
بعله طبق نظر آقای مکارم مشکل داره
ببینید بچه ها کلاً همه چیز مشکل داره
آقای مکارم نتها میگه برهنه شدن حرامه بلکه میگه محکم کوبیدن به سینه اگه یکم سرخ بشه حرامه
بابا من فتاواشو خوندن کتاباشم خوندم این بابا سینه زنی رو هم زوری جواز میده
تو که دم از بصیرت آقا میزنی چرا تا کم میاری میری سراغ فتاوا آقای مکارم ؟؟؟؟
هان؟؟؟
وقتی استعاره رو قبول نداری من چی بت بگم؟
هان؟؟؟
وقتی احادیثو قبول نداری من چی بت بگم؟؟
هان؟؟
وقتی قول علماء رو قبول نداری چی بت بگم؟؟
هان؟؟
وقتی شیخ بهایی ، فیض کاشانی آیت الله وحید سید صادق شیرازی علامه جوادی آملی علامه حسن زاده رو قبول نداری چی بت بگم؟؟
هان؟؟
ن جان من بگو من به تو چی بگم ؟؟؟؟؟؟/
چی بگم برات هان اصن توقع داری چ چیزی از جیب من دراد؟؟؟
خخخخ
از بحث دور نشیم
شماها از اون دسته افرادید که تا جایی که حرفای رهبری به مزاجتون می خوره نقل می کنید ولی بقیه اش رو از دیگران نقل می کنید
ن جان من تو بگو این بصیرته؟؟؟؟؟
مگه داریم؟؟؟!!!
با یکی مثل تو داشتم حرف می زدم میگف من احساس می کنم اینجا رهبر می خواسته بگه نظرم مثل آقای مکارمه
برید خجالت بکشید
رهبر زبون داره می خوام صد سال سیاه تو احساس نکنی
شماها پرچمو بر داشتید دارید جلوتر از رهبر میدوید
رهبری رو شماها پیر کردید
دائم دارن دنبال شماها میدوند که پرچمو پس بگیرند
هان چیه چرا حرف نمی زنی ؟؟؟
چرا فاصله میگیری به من دس نمیزنی
خخخخخ
بابا استاد رهبر، آیت الله بهاء الدینی میگفتن من نظر نمی دم تو دستگاه امام حسین بعد ی جوجه طلبه زشت میاد نظر می ده
داوری پایه چندی؟؟؟ بابا برو حداقل واحد هاتو پاس کن

ضمنا این چ وعضیه !!
این مداحی که گذاشتی مسائل انحرافی داره
حرامه آقا حرام
حرف از شراب می زنه بابا شراب نجسه
یا می گه ارباب و شاه !!!!
بصیرتتان کجا رفته
اصلن طهارت از اشک که این بابا می گه مگه می شه
نههههههه
یا می گه وضو از اشک محبت
اینا چیه می گهههههه
بابا اینارا وهابیام نمی گن
تازه حرف از جنون هم می زنه
حراااااااامه برادر من حرااااااااااام
مرد باش پیامو به نمایش بزار
تقدیم به بچه هیئتی های باحال

با اینکه دیگه حال ندارم بیام سر بزنم اما خب...
پاسخ:
نظر رهبری در مورد گفتن لفظ سگ در عزاداری ها:
قابل توجه کسانی که خود را ولایتی می دانند!
سئوال
1.آیا در مجالس عزاداری شایسته است خود را سگ بنامیم؟
2.برخی افراد در مجالس امام حسین(ع) صدای سگ در می آورند ،آیا این کار صحیح است؟  
جواب
بسمه تعالی سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
  ج1) گفتن این جملات شایسته نیست و در هر حال بهتر است مؤمنین مراعات شؤون عزاداری معصومین«علیهم_السلام» بویژه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین«علیه السلام» را بنمایند و لازم است عزاداری سالار شهیدان هرچه گرمتر و پرشور تر و به شیوه سنتی و با مضامین روشنگر و معرفت زا انجام گیرد.
 ج2) انجام چنین اموری جایز نیست و باید از ترویج این افراد و این‌گونه جلسات پرهیز شود.
23 Khordad 93 ، 18:54 سید باقر حسینی
با توجه به موارد فوق، چه لفظی غیر از سگ می تواند بیانگر احوال ما در برابر مولا باشد؟!

از این روست که بسیاری از علمای اعلام ما نظیر مرحوم کمپانی که در عصر خویش مرجعیت جهان تشیع با ایشان بود در دیوان خود که معروف به دیوان کمپانی است بارها از خود تعبیر به سگ اهل البیت علیهم السلام کرده است. مثلا در جایی می فرماید:

تو قدر و قیمت سگ را ز من چه می پرسی؟ ســـگ محـــــله ی لیــــلی حکـــایتی دارد

ســــگی که معــبر او پیچ کوچه لیلی است فقــــط به خــــاطر لیـــلی اسـت قیمتی دارد

همچنین خواجه نصیر الدین طوسی، او که اهل علم و تحقیق می دانند چه خدمتی به اسلام کرده؛ وصیت کرده است که روی قبر او بنویسند: «و کلبهم باسط ذراعیه بالوسیط» «و سگشان (به حالت پاسبانی) دو دست خویش بر درگاه (غار) گشاده بود.» کنایه از اینکه من هم سگ نگهبانی در کوی اهل البیت علیهم السلام هستم. بنا به وصیتش بر روی سنگ مزارش این آیه قرآن را نگاشتند.

همچنین قصیده معروف مرجع عالیقدر و بلامنازع جهان تشیع حضرت آیة‌الله وحید خراسانی حفظه الله معروف است که سروده اند:

وحیدم من اگر در جرم و تقصیر سگی بودم شدم در کوی تو پیر

برآن خانی که یک عالم نشسته سگـی هم در کنارش پا شکسته

تو که قاتل به خان خود بخوانی نپنــدارم که این سـگ را برانی
پاسخ:
ما بحثمان بر سر اینکه چه کسی خود را سگ اهل بیت می نامد نیست... بحث ما فراتر از این است
اینکه آیا کسی می تواند خود را سگ بنامد با اینکه آیا در یک هیئت چند صد نفره ما خود را سگ بنامیم متفاوت است و این تفاوت را در استفتائات مراجع می توان به وضوح دید

سئوال
1.آیا در مجالس عزاداری شایسته است خود را سگ بنامیم؟
2.برخی افراد در مجالس امام حسین(ع) صدای سگ در می آورند ،آیا این کار صحیح است؟  
جواب
بسمه تعالی سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
  ج1) گفتن این جملات شایسته نیست و در هر حال بهتر است مؤمنین مراعات شؤون عزاداری معصومین«علیهم_السلام» بویژه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین«علیه السلام» را بنمایند و لازم است عزاداری سالار شهیدان هرچه گرمتر و پرشور تر و به شیوه سنتی و با مضامین روشنگر و معرفت زا انجام گیرد.
 ج2) انجام چنین اموری جایز نیست و باید از ترویج این افراد و این‌گونه جلسات پرهیز شود.
البته تا آنجایی که من می دانم اکثریت مراجع فعلی این کار را جایز نمی دانند، این را می شود با یک سرچ ساده در اینترنت فهمید.
رهبر انقلاب

01 Tir 93 ، 16:41 حسین فتحی
بی توشادی جهان جزغم نیست
رنج جنت زجهنم کم نیست
هرکه درعالم امکان خودرا
سگ کوی تونخواندآدم نیست

شماروسول ترک وسید وادذاکر نمی شناسید
06 Tir 93 ، 16:29 کلب الحسین
http://www.aparat.com/v/Vyjxn
07 Tir 93 ، 11:54 عادیات ضبحا
سلام علیکم
بسیار سپاسگزارم
استفاده کردم واقعا
08 Tir 93 ، 00:38 هیچکس
بنام خدا

سلام علیکم

بزرگواران این مسائلی که بیان شد را بنده نه تایید و نه رد میکنم و نظر شخصی خودم رو پیش خودم نیگه می دارم .

اما

انصافا در حال حاضر که اینطور برادرانمون رو دارن قتل عام می کنند الان که سیلی بی شرمی رو به صورت خواهرانمون نظاره گریم اگر مرد هستیم و عاشق حسین از حرم حضرت زینب دفاع کنیم

در ضمن ادم وقتی تنهاست تو خلوت خودش خیلی کارهارو میتونه انجام بده اما بهتره در ملاء عام دقت بیشتری به خرج بدیم

خیلی خیلی ممنونم

اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد وآل محمد

یا علی
08 Tir 93 ، 15:20 هیچکس
بنام خدا

سلام علیکم

در پاسخ به جناب آرش

اینکه شما می فرمایید چه حکومت اسلامی باشد چه نباشد !!!!!!

دست شما درد نکنه واقعا!!!!!!!

این انقلاب از قیام سرورمان حسین الهام گرفته شده .چطور میتوانیم به همین راحتی از بودن یا نبودنش صحبت به میان بیاوریم؟!!!!

بنده در حدی نیستم که بخوام راجع به مسائل تخصصی نظری بدهم

اما


انصافا کمی مراقب گفته هایمان باشیم !!!!!!

در ضمن بزرگوار بهتر است دعا کنیم هر چه زودتر آقا بیایند انشاالله


به حسین ابن علی پشت و پناهم گرم است

ای خدا شکر عجب پشت و پناهی دارم

21 Mordad 93 ، 21:07 کلب الحسین
به هیچ کسی ربطی نداره من سگ حسینم
اگر سخنرانی حاج آقا میرباقری رو گوش کنید متوجه میشی
پاسخ:

لطفا اگه براتون مقدوره لینکش رو بذارید


ممنون می شم

26 Mordad 93 ، 14:10 انا کلب الرقیه سلام الله علیها

شیخ عباس قمی رحمةالله علیه صاحب کتاب مفاتیح الجنان ، در مفاتیح الجنان در آداب زیارت اشعاری را ذکر کرده که شایسته است در آن حال زائر بخواند که یکی از آنها شعر زیر می باشد:

شاها چه ترا سگی بیاید
گر من بُوَم آن سگ تو شاید
هستم سگکی زحبس جسته
بر شاخ گل هوات بسته
خود را بخودی کشیده از جُل
پیش تو کشیده از سَرِ ذُلّ
افکن نظری بر این سگ خویش
سنگم مزن و مرانم از پیش
26 Mordad 93 ، 14:12 انا کلب الرقیه سلام الله علیها
برخی از بزرگان که وصیت کرده اند بر روی قبرشان آیه " و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید" نوشته شود :
الف – مرحوم ابن الحجاج :
این شاعر عظیم القدر و مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام ( داستان عنایت معصومین علیهم السلام به ایشان شنیدنی است ) وصیت کردند در حرم امامین کاظمین علیهما السلام دفن شده و بر روی قبرشان نوشته شود : " و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید " .

ب – مرحوم خواجه نصیر طوسی :
این بزرگوار و عالم جلیل القدر نیز در خصوص محل دفن و متن سنگ قبر همچون مرحوم ابن الحجاج وصیت کرده و بر سنگ قبر ایشان نیز همان عبارت نوشته شده است .

ج – علامه کجوری ، صاحب خصایص الفاطمیة :
این عالم عظیم الشان در کتاب خصائص الفاطمیة در این رابطه مطالبی خواندنی دارند :

الخصائص الفاطمیة - الشیخ محمد باقر الکجوری - ج 1 - ص 44 - 45
والحمد لله تعالى أنی أحمل برهان محبتی بین جنبی وأنا باسط ذراعی على تراب أعتابهم کالکلب الحارس .
کل من یدعی بما لیس فیه * کذبته شواهد الإمتحان

وشهد الله أن لسانی لهج وسیلهج دائما لیعرض بین یدی شفیعة یوم الجزاء مضمون البیت التالی :

من نیستم سگى که روم زآستان تو * مرگم زآستان تو سازد مگر جدا

بل هناک فی خاطری بیت آخر یقرب من مضمون هذا البیت :

روم به جلد سگ پاسبان که گاه به گاهى * مگر به مغلطه یابم بر آستان تو راهى

فاز کلب بحب أصحاب کهف * کیف یشقى بحب بنت النبی

26 Mordad 93 ، 14:15 انا کلب الرقیه سلام الله علیها
شعر مرحوم کمپانی در دیوان کمپانی :

تو قدر و قیمت سگ را ز من چه می پرسی؟

ســـگ محـــــله ی لیــــلی حکـــایتی دارد


ســــگی که معــبر او پیچ کوچه لیلی است

فقــــط به خــــاطر لیـــلی اسـت قیمتی دارد
26 Mordad 93 ، 14:18 انا کلب الرقیه سلام الله علیها
متن سنگ قبرشیخ مفید(ره): سگ اگرصاحبی کندپیدا، میشودرام خانه اش هرجا/ استخوان گردهدبه او صاحب، سجده آردبه صاحبش واجب/دم زبهرهمه نجنباند،صاحبش دیگری نمیداند/پس سگم من به آستان حسین، استخوان لیس خاندان حسین/تا حسین پادشاه وارباب است منصبم کلب راه ارباب است...
26 Mordad 93 ، 14:24 انا کلب الرقیه سلام الله علیها
مرحوم شیخ عباس قمی این شعر را در کتاب منتهی الآمال خود در انتهای باب هشتم (امام صادق علیه السلام)آورده:
شاها چه تو را سگى بباید
گر من بوم آن سگ تو شاید
هستم سگکى ز حبس جسته
بر شاخ گل هوات بسته
از مدح تو با قلاده زر
زنجیر وفا به حلقم اندر
خود را به خودى کشیده از جل
پیش تو کشیده از سر ذل
خود را به قبول رایگانت
بستم به طویله سگانت
افکن نظرى بر این سگ خویش
سنگم مزن و مرانم از پیش
26 Mordad 93 ، 14:26 انا کلب الرقیه سلام الله علیها
و .....
در کار بزرگان دخالت نکن
جایی که عقلت و فهمت راهی نداره فقط سکوت کن سکوت
26 Mordad 93 ، 14:30 انا کلب الرقیه سلام الله علیها
در مورد تک تک مطالبت ردیه دارم ولی زبان سرخ سر به باد می دهد لذا سکوت می کنم سکوت هرچند مغز و اسخوانم می سوزد ولی سکوت می کنم تا آنکه صاحب اصلی بیاید همو که کلامش فصل الخطاب است و صمصامش منتقم
الهی بامید روزهای زیبا در کنار عدالت گستر و انتقام کش و ظالم کش
من کجا سگ جا
17 Shahrivar 93 ، 17:20 محمدمهدی صفایی
سلام
ببینید باید بین تعبیر کنایی یا تشبیهات که گاهی در احادیث و اشعار بزرگان استفاده میشود و عمل برخی هیپتی‌ها که به جای اوصاف نیک سگ شکل ظاهری سگان را به خود می‌گیرند و با افسار به گردن انداختن و عوعو کردن و سگم سگم گفتن خود را از مقام انسانی به مقام حیوانی نجس‌العین تنزل میدهند تفاوت قایل شد.
اینکه انسانی صفات نیک برخی حیوانات را که مناسب شان آدمیت است در خود زنده کند زیباست اما اینکه رفتار ظاهری حیوانات راانجام دهد پسندیده نیست.
همان معصومان عزیزی که ما را به آموختن برخی صفات نیک از حیوانات ترغیب کرده‌اند در احادیثی دیگر سگ را نجس‌العین دانسته‌اند و منفور ترین افراد را به سگان تشبیه کرده‌اند و همانان درباره ارزش مقام انسانی و انسانیت و برتری او بر موجودات دیگر نیز سخنان ارزشمندی بیان کرده‌اند.
پس راه را غلط نرویم. نیکی را باید آموخت حتی از سگان اما ترجیح دهیم همواره همان انسانی باشیم که خدا با خلقتش به خود آفرین گفت.
با سلام . من اکثر مطالب بالا رو خوندم و سعی و تلاش دو طرف برای اینکه هر کدوم نظر خودش رو به دیگری بقبولونه.به شخصی که مخالف گفتن کلمه سگ در عزاداری امام حسین علیه السلام است این یک حرف میزنم و اون اینه : تا حالا تو مجلس امام حسین مست نشدی وگرنه میفهمیدی معنی جنون چیه ؛ و آدم دیوونه رو هم کسی بازخواست نمیکنه.روی سخنم این بار با دوستی است که سعی داره ثابت کنه که سگ بودن در این آستان نه تنها عیب نیست بلکه باعث افتخار است . می خوام بهت بگم دوست عزیز وقتی انسان عشقش پیشش باشه به نظرت میره با دشمناش بحث میکنه یا میشینه صورت خوشگل یارشو تماشا میکنه ؟به قول حاج اسماعیل دولابی بحث کردن راه رو بند می آره ؛پس بشین با یارت و خوش باش. یا علی
باز هم سلام .یک مطلب دیگه هم دلم نمیاد نگم.این رو میگم به کسانی که تا چیزی میشه میگن فلان عالم و مجتهد چنین گفت و چنان فتوی داد.حتما شما همه تون می دونید که وقتی بین مسلمانان مهاجر و انصار از طرف خداوند عفد اخوت بسته شد تا مهاجرین به خانه انصار بروند و در آنجا ساکن شوند؛ هربار که آقا رسول الله نام یکی از مهاجرین را می خواند آقا امیرالمومنین بلند میشدند تا آقا رسول الله بین آقا امیر المومنین و آن شخص عقد اخوت بخوانند؛ اما هر بار آقا رسول الله به خواست خداوند ایشان را می نشاندند تا اینکه بالاخره برای هرشخصی برادرش مشخص شد سلمان با ابوذر برادر شدو در آخر تنها آقا رسول ماندند و آقا امیر المومنین علیهم السلام و ایشان به خواست خداوند با هم برادر شدند.قابل ذکر است که ملعون اول و دوم با هم برادر شدند.تا کنون پرسیده اید برادر دینی شما کیست ؟روایت است که آقا رسول الله فرمودند آه آه شوقا لاخوانی فی آخر الزمان .یعنی من مشتاق برادرانم در آخرالزمان هستم و در جواب اصحاب که از ایشان پرسیدند آیا ما برادران شما نیستیم ؟فرمودند نه.شما اصحاب من هستید ولیکن برادران من در آخر الزمان هستند مرا ندیده اند ولی به من ایمان دارند.نکته مهم این است که همانطور که ما برادران امیر المومنین و آقا رسول الله هستیم و پیروان آن ملعون ها نیز برادران آن ملعون ها هستند .و نکته آخر اینکه کسی که ادعای برادری با اهل سنت دارد مسلما برادر امیر المومنین و آقا رسول الله نیست و چنین کسی حتی مفهوم حدیث غیر را نیز درک نکرده است و عالم در دین نیست . حالا شمابرادر کی هستید؟ اگه برادر امیرالمومنین علیه السلام هستی پس عالمی رو پیدا کن که برادر امیرالمومنین باشه بعد به فتواهاش عمل کن.
.......
06 Mehr 93 ، 05:02 کلب الحسین
حسین جان!
من به سگ بودن خود معترفم.....
اما
کاش آنکه میگفت شده آدم تو
آدم بود
قابل توجه مداحانی که ادعای ولایتی بودنشون میشه اما از این اشعار استفاده می کنند .
به قول آسیدجواد عزیز من میگم سگ نمیفهمه نمیفهمه نمیفهمه
18 Mehr 93 ، 12:12 یا حسین مظلوم
هر کسی که خودش رو سگ اهل بیت میدونه از مداخ و ... با توام :
وافعا خجالت نمییکشین؟ مثلا شیعه علی هستین؟میدونین با این حرفاتون ابروی مسلمونا رو ابروی انسانیت رو میبرین؟ خدا به انسان عزت داد و اون رو اشرف مخلوقات کرد. اگه واقعا میخواین ارادتتون رو نشون بدین سعی کنین انسانیتتون رو زیاد کنید نه اینکه خودتون رو در مقام یک حیوان پایین بیارین. چرا نمیگین یار حسین هستین؟ چرا نمیگین مرید و پیرو حسین هستین؟ چرا نمیگین عاشق و دوستدار مرام و زندگی پر از عزت و شرف حسین هستین؟ چرا آزادگی حسین رو نمیبینین که انسانها رو به آزادگی و جدا شدن از قید و بند دنیوی دعوت میکرد؟ چرا مثل امام حسین (ع) زندگیتون پر از عدل و ایمان و خوبی به دیگران نیست؟ با این حرفاتون فقط اقا رو و دین رو دشمن شاد میکنین و بدعت میزارین بترسین از روزی که آقامون روش رو برگردونه و بگه این حرفاتون بدعت بود و دشمنام رو شاد کرد. بترسین که این حرفاتون یه عده رو از اصل فلسفه امامت دور کنه. بترسین اگه با این حرفاتون حتی یک نفر از دین زده شه و دین رو سگ پرور قلمداد کنه نه راهی به سوی عزت دادن به زندگی بشری. امام سگ نمیخواد ؛یار میخواد برای حفظ دین اسلام؛ یار میخواد برای یاری فرزندش مهدی،برای برقراری انسانیت ،رحم؛ عدالت ،انسان دوستی ،خدا پرستی، مهربونی . کسایی رو میخواد که عزت انسان رو حفظ کنن و خوب باشن و ظلم نکنن.برای همه انسانها خوبی بخوان و حق الناس نکنن . دین خدا رو به سلیقه و فکر شخصی تفسیر نکنن و اون طور که دلشون میخواد احکام دین رو تحریف نکنن. آیا شما برای این مرحله از انسانیت کاری کردین ؟سگ نباشین که خدا شما رو انسان افرید و عزت داد . امامان معصوم جنگیدن تا شرف و عزت و انسانیت مظلومان رو از ظالمان بگیرند. امام حسین سگ نمیخواد ادم میخواد . اگه در حد یک سگ خودت رو میاری پایین خودت رو به امام نچسبون که اون جایگاه انسان رو در حد اشرف مخلوقات میخواد با همه فضائل انسانی. همون چیزی که خدا تو رو در اون حد خلق کرد. اگه نادان بودی با این حرف ها حجت بر تو تمام است و از این به بعد در نزد امام آگاه محسوب میشوی و اگر دانا هستی و باز از این حرفها بزنی مطمئنا نه شیعه نه سنی و نه از هیچ مکتب الهی هستی بلکه یک منافقی و سعی داری در لباس اسلام به اسلام ضربه بزنی و چهره دین رو خراب کنی. همه میدونن مسلمون چه شیعه و چه سنی به خودش به دینش و به همه انسانهای روی زمین احترام میزاره و یار امامش و رهبرشه در شان انسانی نه در شان حیوانی . سگ نباش که انسان افریده شدی .
شعر سروده ایه الله وحید:
وحیدم من اگر در جرم و تقصیر سگی بودم شدم در کوی تو پیر
برآن خانی که یک عالم نشسته سگـی هم در کنارش پا شکسته
تو که قاتل به خان خود بخوانی نپنــدارم که این سـگ را برانی

البته ایه الله وحید بعد از مدتی که این شعر سرودند تصحیح کردند که ایشان حتی لیاقت سگ بودن امام حسین رو ندارند متن سخنرانی ایشون :
سگ یک درگاهی هزار سنگش هم بزنند باز میاد و اونجا سر می گذاره.ما هنوز یک سنگ نخوردیم که از این دربار برگردیم.بنابراین معرفت که خبری نیست از توسوس کلب هم استغفار می کنیم فقط چیزی که هست آقای است چه آقایی! کریمی است چه کریمی! جوادی است چه جوادی! مگر به برکت خون جدش به نگاهی کند و الا نه اینکه ما سگی هستیم و آمده ایم در خانه او و سری می جنبانیم.ما از سگ بدتریم! از سگ پست تریم!

http://www.aparat.com/v/jZcdK/%D9%86%D8%B8%D8%B1_%D8%A2%DB%8C%D8%AA_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF_%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D8%A8_%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF_%D8%A8%D9%87_%D8%B3%DA%AF
03 Aban 93 ، 21:06 علیرضا
آقایون ما با گفتن سگ ، داریم ارزش امام حسینو کم میکنیم !! ب خودتون بیاین شیعیان ...
بزنین شبکه های وهابیت ، دارن سگ گفتن های ما رو مسخره میکنن ! ما نباید ارزش امام حسینو پایین بیاریم حالا چ حرام باشه چ حلال . ما خودمون عقل داریم و میفهمیم ک با این کارا ، ب نحوی داریم ارزش عاشورا رو میاریم پایین ... .

05 Aban 93 ، 10:15 دلباختگان حسین(ع)
سلام ولی آخرشم معلوم نشد کی درست میگه کی غلط,مردم چیکار کنن
15 Aban 93 ، 17:23 یا حسین مظلوم
دلباخته عزبز حرف و راه درست معلوم است . بدیهی است که امام حسین یار میخواد نه سگ درگاه. یار حسین باش و در کنار فرزندش حضرت مهدی ارادت و اطاعت خودت رو در راه دین نشون بده . دشمن از کلامت سو استفاده کنه و اگر کسی به خاطر اشتباه حتی در حد کلام تو اگر دین رو سگ پرور بخونه فردای قیامت نمیتونی جواب اصحاب و یاران امام که نه جواب خود امام رو بدهی. پیروان راه دین حرمت دارن . شان انسانی دارن . امام حرمت و شان انسانها رو رعایت کرده . راه امام حسین همینه . احترام و ادب مرام امام حسین است .
15 Aban 93 ، 17:39 یا حسین مظلوم
امیر حسن نقی زاده

دست زدن به اسم سگ وضو نمیخواد ای نادان

قرآن دست زدن وضو میخواد چون کلام حق است

اگر نه در قرآن اسم درخت و زیتون و قلم هم آمده .

به خدا در برابر این حرفها فردای قیامت باید جوابگو باشی. اگر

ذهنیتی رو خراب کنی . تو اگر در شان سگ هستی یاران

دین در شان انسانی در کنار امامشان هستند. اگر گناهکار

هستی و امامت رو دوست داری ، امام رئوف میبخشد و تو

را به ترک گناه دعوت میکند . انسان باش. و ترک گناه کن .

16 Aban 93 ، 21:56 یا حسین مظلوم
امیر حسن نقی زاده

حرفهای من را توهین قلمداد نکن . فقط لفظ نادان را عذرخواهی میکنم چون اختمال میدهم ندانسته این حرفها را گفته ای. باقی حرفها اهانت نیست جوابی است در مقابل استدلالهایت که اگر به حرف خودت معتقدی نباید ناراحت شوی. بسا اینکه با همین حرفها دشمنان اسلام عزاداران اهل بیت را سگ به تصویر میکشند و گناهشان را کسانی که این حرفها را رواج میدهتد شریک هستند.گناه توهین آنها به پای گویندگان این استدلالهایی است که شما گفته اید.



وفادار میخواهی؟ نماد وفاداری میخواهی؟ ابوذر باش سلمان باش مالک اشتر نخعی باش عمار باش مسلم باش ابالفضل باش و ...... از زمان حضرت محمد تا زمان شروع غیبت امام زمان و تا همین الان پر است از وقادارانی که مال و جان دادند تا در کنار امامشان بمانند و با بدی مبارزه کنند. به خودت و آرمان هات ارزش بده . این همه نماد پاکی و وفاداری و خوبی. این همه الگو در طول تاریخ . طبع انسانی داشته باشی جز با انسان خودت رو نمیسنجی
اخوی، عذر میخوام ها! مثال زدید اسد الله،باب العلم و .... حالا بیایم بگیم گربه حسینم ( ناز میکنم واسه امام! ) دور از جون، مدفوع هستم ( مثل مدفوع گرم هستم و همه رو آگاه میکنم با بوی خودم! ) اینا شد مثالی که زدی؟ کلب کجا ( با توجه به فرهنگ هر امت و عرف) باب العلم و اسدالله کجا. اسم عمر روی خیلی از شیعیان بوده، ولی الان تو اسم بچه تو عمر میزاری؟ اون موقع اسم عمومی بوده، الان اسم خاص حساب میشه. بعد هم اگر باز عزا داری به هدف امام رسیدیم، اون عزاداری هست، وگرنه یقین کنیم جز بت پرستی نبوده و نیست. امام هم برای هدفش رفت. دین خدارو تبلیغ میکنیم؟ جذف میکنیم از این مسیح و یهودی و بی دین؟ اخلاق داریم؟
سلام به همگی دوستان.

من فکر میکنم اکثر دوستانی که تو پست های بالا نظراتشون رو گفتن، نه تنها هیچ خصومتی با کسی ندارن، بلکه همگی محب اهل بیت علیهم السلام هستن. فقط هرکسی داره با دید و منطق خودش به موضوع نگاه میکنه. دوستان عزیز، فقط یه مطلب رو مد نظر داشته باشید: الآن قویترین ابزار دشمن برای ابراز و نفوذدادن عقاید و تفکراتشون در بین جوامع دیگه، رسانه است. دنیای رسانه پیچیدگی ها و علم خاص خودشو داره که همه ی ما به راحتی نمیتونیم این مطلب رو بفهمیم. هاوارد گوردون تهیه کننده معروف آمریکایی در مصاحبه ای با یکی از خبرنگاران ایرانی به صراحت میگه: "اگه ایران قدرت رسانه ای قوی داشت تاحالا آمریکا رو گرفته بود." الان موضوع آینه که دشمن داره این نوع عزاداری رو تو رسانه اش مطرح میکنه و ازش استفاده میبره و ماها رو متحجر و بی فرهنگ و خرافه پرست معرفی میکنه. (کاری که چندین سال قبل با نشون دادن قمه زنی میکرد). وگرنه هیچ شکی تو ارادتمندی بسیاری از مردم نیست.

...اجر همه ی شما با امام حسین...
29 Aban 93 ، 17:21 سید حامد داورپناه
انحراف اول:گفتن جملاتی از قبیل سگ حسینم،او او کن حسینم،حضرت شراب حسین...

دلایل کلی انحرافی بودن این جملات:

1-شراب خوار بودن و سگ(خانگی)داشتن از صفات چه کسانی است؟بنی امیه یا بنی هاشم؟آیا این همان ادله روشن اباعبدالله برای عدم بیعت با یزیدبن معاویه نبود؟

2-سوء استفاده دشمنان شیعه و اسلام در رسانه های جمعی(ماهواره،اینترنت و...) و تخریب وجهه تشیع در بین افکار عمومی دنیا.برای مثال شبکه وصال متعلق به وهابیت که اعلام کرد:نام دیگر اسلام ناب محمدی به گفته خود پیروان آن مذهب سگان زینب است و نیز هیئت های عزاداری امام حسین را به بیت سگان نمک نشناس اهل بیت تشبیه کرد و بساری سوء استفاده ها و توهین های دیگر که در این شبکه ها صورت گرفت.
3-قابل توجه دوستانی که ادعا دارند که امام حسین(ع)سگ می خواهد می گوییم که آیا جمله ای از امام حسین وجود دارد که فرموده باشد من (بلاتشبیه)72سگ باوفا دارم؟امام حسین(ع):انا قتیل العبرة لا یذکرنی مؤمن الا بکی.

حسین بن علی علیه السلام فرمودند:من کشته اشکم،هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند مگر آنکه (بخاطر مصیبتهایم) گریه می کند.بحار الانوار، ج 44، ص .279

4-دوستانی که این جملات و جملات شبیه به این ها را به کار می برند،قداست و شان امام حسین(ع) و عزادار امام حسین(ع) را پایین می آورند.برای مثال:در یک گله گوسفند به جز چوپان،گوسفند و سگ موجود دیگری وجود ندارد بنابراین اگر کسی بخواهد سگ امام حسین باشد،بالاترین مقام امام حسین نزد وی(بلاتشبیه)چوپان می باشد.

5-وظیفه همه ما ترویج مذهب تشیع در جهان می باشد.آیا انسان عاقلی در دنیا وجود دارد که وارد مذهبی شود که در آن انسانیتش زیر سوال برود؟

6-برخی دوستان ناخواسته با گفتن جمله "من سگ حسین هستم و... "وظیفه و مسئولیت خود را سبک می کنند و می گویند توان ما همین است،قابل توجه این دوستان،برادرانه می گوییم که آیا بهتر نیست که تلاش کنیم و خود را به درجات بالای انسانیت برسانیم و مسیر را اشتباهی و انحرافی نرویم؟

7-آیا حدیثی از اهل بیت وجود دارد که این کلمات و جملات را در شان امام حسین(ع)بداند؟خیر.پس چرا برخی از ما جلوتر از این بزرگواران عمل می کنیم؟

8-به طور کلی از نظر مراجع عالی قدر و ولایت مدار تشیع هر حرف یا عملی که موجب وهن به اسلام(ترس از اسلام)شود حرام است.



و...
11 Azar 93 ، 13:38 هیئت منتظران ظهور روح اباد
هیئت ما چهاشنبه شب ها درروح اباد زرند کرمان است
14 Azar 93 ، 15:01 کلب الرقیه
من به سگ بودن خود معترفم

اما ای کاش...

هر آن کس که میگفت منم آدم تو

.

.

.

آدم بود
15 Azar 93 ، 01:08 محمد حسنی
سلام.
یه عمر اسم حضرت ابلفضل تن مون رو لرزوند اما آخرش هم از ایشون (ع) یاد نگرفتیم که اگه میخوایم نسبت به امام حسین (ع) اظهار بندگی کنیم بهشون بگیم سیدی و مولای.
همه بی تعارف میدونیم که ابلفضل سلام الله علیه اگه شد ابلفضل سلام الله علیه واسه ی این بود که خودشون رو کمترین نزد امام میدونستن و نه برای اینکه پز داداش بودن با ایشون رو بدن.
یه عمر این بنده ی خدا به داداششون گفتن سیدی و مولای ولی آخرش ما یاد نگرفتیم که این امام رو با چه اسمی صدا بزنیم!.
یا حسین!، من سوسکتم! از تن دشمنات میرم بالا و تنشون رو به لرزه در میارم! فراریشون میدم! به جیغ زدن میندازمشون!.
ببینین رفقا، خدا به حضرت عیسی فرمود/ تو میتونی در خونه ی من تبسموس کنی، یعنی همون کاری که عذر میخوام ولی سگها میکنن و دهن به زمین میمالن اما آیا شما تو آداب اسلام که ادامه ی مسیحیت واقعیه، این رفتارهای برای آدمهای عامی زشت و بی شخصیت رو میبینین؟!.
بابا جون! رابطه با خدا با رابطه با مردم فرق میکنه!.
من طلبه نیستم اما سیر الی الله یه جوره و سیر من الله یه جور دیگهست!.
امروزه مراسم عزاداری بیشتر از اینکه عبادت فردی باشه، تظاهرات اجتماعیه چون شما علناً دارین به حمایت از مظلوم میپردازین و به همه اعلام میکنین که بیاین تو لشکر حسین!.
این که مراسم خصوصی نیست!.
هم اونایی که تو مراسمن و هم اونایی که تعریف مراسم ما رو میشنون و هم اونایی که فیلم این مراسم رو میبینن همه دارن از ما یاد میگیرن!.
حالا با این رفتار زشت ما اگه یکی بخواد شیعه بشه، نمیگنش اگه میخوای بری سگ بشی راه باز و جاده دراز؟!.
موندم چرا ابلفضل سلام الله علیه که انصافاً امتحان وفاداریش رو بیست بیست بیست داد، خودش رو سگ ننامید و او او نکرد!/شاید بلد نبود! شاید هم صداشون خوب نبود مثل دوستان!/استغفر الله.
برین تبعیت یاد بگیرین و نه بدأت.
آی اونایی که سلام میدین به ابلفضل که السلام علیک ایه المطیع ل الله و ل رسول و ل امیر المؤمنین و ل فاطمۀ، و ل ال حسن و الحسین!.
منظور از سگ گفتن همون وفاداریه نه هیچ چیز دیگه...ای کاش کمی بصیرت داشتیم تا وفا رو از جنس تمایز بدیم...بعدشم مگه حضرت علی علیه السلام لقب اسدا...نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس یعنی بگیم نعوذ باا...حضرت علی حیوان شیر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟منظور از اسدا...یا شیر خدا همون شجاعت امیرالمومنین است...آخه یه خورده فکر کنید خواهشا این مخاتون آک بند نزارید بمونه...
20 Azar 93 ، 22:24 اناعبدالرقیه
کسی که میگی انسان اشرف مخلوقاته؟؟؟؟
عزیزدلم منو تووامثال مااشرف مخلوقاتیم
یاامام حسین واعمه وصدوبیستوچهارهزارپیامبر؟؟؟؟؟اگه اینطورکه شمافک میکنی باشه جایگاه شمروامپال اون باامامای مافرقی نمیکنه
14 Dey 93 ، 15:20 مهدی کمالی
چون خون خدا بیا مسلمان باشیم
یا حداقل شبیه سلمان باشیم
مولا سگ آستان نمی خواهد مرد!
او کرده قیام، تا که انسان باشیم
سلام بحث ها جالب بود بعضی از دوستان تعصب دارن بعضی دیگر از روی لجاجت سخن میگویند و بعضی دیگر شکمی و توهینی

خواهشا تا اخر بخونید ممنون بعد نظر بدید

باید بگویم در این رابطه که خواندن خود به عنوان کلب حسین مشکل خاصی ایفا نمیکند مشکل از انجایی پیدا میشود که بعضی ها در زمان حال از این تعابیر سو استفاده کرده و در هیت ها قلاده میبندن و زوزه میکشن و سگ میارن تو هییت و لباس سیاه تنش میکنن و دورش سینه میزنن و وقتی علت رو جویا میشی میگن ما سگ حسینیم ایا این اعمال درست است
یکی از دوستان نظر جالبی دادن میگویند چرا در مداحی گذاشته شده شراب گفته میشود شراب نجس است حرام است برادر من شما شراب رو نحس میدونی و بعد میگی منظور از کلب بودن وفاست چطور ان کلمه نجس میشود و این کلمه وفا تفسیر به رای کار خود را میکند در زمان قدیم درست است علما در باب شعر استعاره میگفتن و خود رو سگ قلمداد میکردن ولی در هیچ یک از هییت های قدیم که از بزرگان جویا شدم چنین الفاظی به کار گرفته نمیشد چرا که میدانستن منجر به سو استفاده بعضی ها میشود و الان عرصه جنگ فرهنگیست کسی نمیگوید نگویید من سگ حسینم بلکه میگویند دشمن درحال سو استفاده است اشکارا نگویید که با همین جمله شما شیعیان را میکوبند.
اقای نخودکی در دعایی فرمودند خدایا مرا ببخش که مسیحی را مسیحی و یهودی را یهودی کردم .میگویند اقا این چه دعایی است .ایشان با ان همه عظمت میگوید شاید کاری کرده باشم که انها نسبت به دین تشیع زده شده باشن و ترجیح داده باشن که مسیحی یا یهودی بمانند.
دوستان علمای خاصی مد نظرشان هست از انها بپرسید زنگ بزنید به دفترشان بگویید اگر کار کسی باعث فراری دادن کسی از دین بشود حکمش چیست
درضمن امام صادق در جلسه ای بودند که علمای سنی بودن که سوالی از امام میپرسن منقول است ایشان نام ابوبکر و عمر را میگوید و سپس میفرماید رحمت الله اطرافیان شاکی میشوند که این چه کاری بود امام کرد.امام بعد از رفتن ان دو فرمودند خدا لعنت کند کسی را که راز شیعه را فاش میکند .گفتند راز شیعه چیست فرمودند لعن به خلفا .
امام لعن را علنی نمیکند نه بخاطر ترس بلکه بخاطر سو استفاده دشمن
به نظر شما ایا بازهم اگر کار ما باعث جلوه نمودن چهره ی بدی از تشیعه شود بهتر نیست ان کار را در انزار و مقابل دوربین و ... انجام نداد

01 Shahrivar 94 ، 03:52 یا عقیلة العرب
سلام دوستان. مباحث رو قاطی نکنید. بحث فقط بر سر اینه که لفظ سگ در اشعار اصالتا'' حرام نیست و إلا تمام مراجع با قلاده و استخوان به دست گرفتن و زوزه کشیدن مخالفن. بحث فقط و فقط در مورد لفظ سگ در اشعاره. بعضیا میگن وهن مذهب. اگر حرف شما در مورد قلاده و استخون و این چیزاست که حرفتون متینه اما اگر لفظ سگ منظورتونه پس بتون بگم که در حال حاضر شبکه های وهابیت داره بخاط توسل ما به اهلبیت و یا علی گفتنهای ما، ما رو مشرک و مهدور الدم میدونه پس نظرتون چیه دست از توسل و یاعلی گفتن برداریم؟ آخه از لحاظ وهابیها وهن مذهبه. هی نگید امام حسین سگ نمیخواد آدم میخواد زیرا: امام حسین همانطور که به سگ نیاز نداره به آدم و عارف و انسان هم نیاز نداره بلکه این ما هستی م که به ذوات مقدسه نیازمندیم. کاسه داغتر از آش نشین.در آخر خنده زنیم و گوییم: کلب ارباب کجا آدم ابلیس کجا
18 Shahrivar 94 ، 17:37 کلب الحسین
منم سگ کوی حسین ... دیوانه ی روی حسین ... اسیرخودکرده مرا ... زنجیر گیسوی حسین.((••تابه ابد سگ حسینم••))
07 Mehr 94 ، 17:05 علیرضا
🌺سند واکنش حضرت امیرالمومنین (ع) در برابر استفاده از لفظ سگ👉🌺
🌹در کتاب وقایع الیام مرحوم شیخ عباس قمی در باب ماه رمضان شهادت حضرت علی (ع) که یکی از صحابه بعد از ضربت خوردن مولا عرض کرد:کاش مثل سگ پاسبانتان بودم ومراقبت میکردم.حضرت فرمودند:وفاداری شما بر ما ثابت است.🌹
🌹ارشاد شیخ مفید جلد اول،بهار جلد48و7،ناسخ التواریخ باب امیرالمومنین جلد4🌹👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
22 Mehr 94 ، 12:12 انا کلب الرقیه
انا کلب الرقیه
27 Mehr 94 ، 12:25 سعی میکنم انسان باشم.
همان بهتر گمراهان در گمراهی خوب بمانند.کسانی که خودشان را سگ میدانند سگ بمانند حتی سگ اهل بیت واما طرف سخنم با انسانهایی هست که انسانوار زندگی میکنند.همیشه انسان بمانید و خودرا با حیوانات مقایسه نکنید چون خطرناکترین حیوانات بشر دو پل هست که از هر حیوان درنده خویی درنده تر و وحشیتر است.اما حسین نیازی به سگ و خرس و وحوشی که خداوند آفریده ندارد.امام حسین (ع) انسان میخواهد که همیشه انسان باشند.اما زمان (عج) شرمنده ایم که در دوره ای زندگی میکنیم که همه چیز رو به تمسخر میگیرند.حتی جد بزرگوارتان حسین ابن علی (ع).
02 Aban 94 ، 21:52 ناشناس
خاک بر سر انسانی که خود را سگ میدونه خاک هر که این فکر میکنه از سگ هم پست تر است لیاقت جهنم هم نداره باید بذارند تو کثافت وفضولات سگ غلط بزنه نشخور کنه متاسفم
من دوست دارم شیعه امام حسین باشم و امام حسین (ع) امام من باشند و ان شاء الله خدا این توفیق را برای همه بندگانش عطا فرمایند . امام برای این امام است که بمردم آگاهی ، بینش وقدرت تشخیص و تمیز بدهد تادر مسیر حق قرار گیرند .
05 Aban 94 ، 16:48 فاطمه
به قول بزرگان دنیای امروز بازیچه یهود شده.
یک شبهه راه می اندازند و شیعیان را به جان هم می اندازند.
و گرنه همه می دانند که منظور علما از سگ ، وفاداری بوده اما این دلیل نمیشه که ما بیاییم مراسم خاص این لفظ ایجاد کنیم و صدای آن را دربیاوریم.
والله العالم
من فدای امام حسین (ع) هستم.
ولی تصور می کنم شأن اشرف مخلوقات بالاتر از آن است که خود را سگ بنامد.
ضمناً، در استعارات ادبی و زبانی ما، سگ مفهوم خوبی ندارد و به عنوان ناسزا به کار می رود. مثلاً، اسب حیوان نجیبی است، اما اگر بخواهیم نجابت کسی را تحسین کنیم، او را اسب نمی نامیم.
ضمن آنکه خود ائمه (ع) و رفتار و گفتارشان برای ما بهترین الگو هستند. ما هیچ کلامی از این بزرگان سراغ نداریم که زبانم لال انسان را در برابر عظمت بی انتهای خداوند به سگ تشبیه کرده باشند، چه برسد یک انسان را در برابر معصومین (ع).
البته همۀ اینها مبنای استدلالی و منطقی دارد و چه بسا در نتیجه گیری اشتباه کرده باشم. همیشه آرزویم این است که توفیق درک زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) را داشته باشم تا بتوانم مسائل دین و درست و نادرست را بدون واسطه از حضرتش فرابگیرم. بنده بنا به احتیاط و برای رعایت شأن انسانیت، نه خود و نه دیگری را «سگ» درگاه هیچ کس خطاب نمی کنم؛ ولی سعی می کنم از راه های دیگری که در درستی آنها تردیدی نیست، محبت خود را به اهل بیت ابراز کنم، از جمله از طریق پیروی از راه و روش آنها ـ به اندازۀ عرضه و توانم.
پاینده باشید
07 Aban 94 ، 11:03 ღ*•.¸بــــــــے قــــرار¸.•*´ღ
بصــــیرت(شفاعت یا شکایت)

امام حسین (ع) کلب نمی‌خواهد،
بلکه آزاده بصیر و دیندار می‌خواهد؛ آدم میخواهد!انسانیت میخواهد!
امثال این افراد هستند که آبروی شیعه واسلام و مذهبیا رو میبرن...
18 Farvardin 95 ، 18:50 مجمع الحیاة
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم،
اول اینکه: کسی که خود را سگ خطاب میکند قطعاً باید چهار دست وپا راه برود.
دوم اینکه :تا زمانی که پیامبر در کنار بیت سگ نگه میدانند در بیت به او وحی نمیشد.
سوم اینکه سگ در جایی که باشد نماز ندارد ونمازش باطل است.
چهارم اینکه: سگ نر میتواند با مادر و خواهر خود جفت گیری نماید.
حال اینکه شخصی که خود را سگ یا کلب ائمه اطهار ع خطاب میکند حاضر است این صفات را به خود وخانواده خود نسبت دهد.
20 Khordad 95 ، 04:44 مهزیار
سلام اقا انقد بحث نکنید سگ ارباب بودن لیاقت میخواد
ک هر کسی ارزششو ندارد
اقای ساندیس خور شما همون ساندیستو مک بزن نیاز نی تو دمو دستگاه اهل بیت نظر بدی
10 Tir 95 ، 02:26 عرفان غفارپور
سگ کل امامانم این چرت و پرتارم برو به کسی بگو که ندونه و ...
20 Mehr 95 ، 08:13 فاطمه
شیعه بایستی با محبت اهل بیت و امام حسین به درجه خلیفه الهی برسد نه اینکه در انظار همه و مخصوصا کفار و وهابیت خود را به پائینترین درجه نشان دهد تا دستاویزی شود برای تخریب شیعه و فرهنگ حسینی
هرکی میخواد هرچی بگه من سگ کوی اربابم حسینم.
لازم به ذکر.... اونهایی که سگ گفتن را حرام نامیدن همان ها با اهل سنت برادرشدن.
نه داداش ما با قاتلین مادرم زهرا برادر نمیشیم.........
جانم فدای اربابم حسین. لبیک یاحسین.لبیک یازینب.
25 Mehr 95 ، 13:17 حسین نوکری از نوکرهای پسر فاطمه
هرکی میخواد هرچی بگه من سگ کوی اربابم حسینم.
سگ امام حسین شدن لیاقت میخواد خیلی باید به خدا نزدیک باشی که تا بتونی سگ امام حسین بشی به این سادگی اقام حسین سگ قبول نمیکنه. میخوام تموم دنیا بدونن قلاده من دست رقیست. من سگی از سگان حسینم.
لازم به ذکر هست... فقط انهایی میگن سگ گفتن حرامه که همون ها هم میگن شیعه با اهل سنت برادره اقا من میخوام صدسال سیا برادر نباشم باید کیرو ببینم ها با قاتلین مادرم زهرا چجوری برادر بشم ها.......... به هیشکی ربطی نداره دست از سر سگان حسین بردارید.انشالا اگه شخصی هم ببرن برا مدافعین حرم همین سگ حسین احد بسته سرشو هدیه کنه به اربابش. لبیک یاحسین لبیک یازینب. ترو امام حسین پخش کن مردی پخش کن میخوام یکی جوابمو بده.
01 Aban 95 ، 09:11 از سگ کمتر می شوند
برخی از این افرادی که خودشون رو سگ خطاب می کنن بعضا به حق سگ نیز اجهاف می کنند بعضی دیده شده این از سگ بدتران همان ویژگی چندگانه که به سگ می دهند را ندارند و گرگ هستند
من دیروز از گرگ بازی یک عده سگ نما حسینی. سگ و عصبانی شده بودم بو بعدا تبدیل به گرگ شدم و دوریم را از خدا حس کردم خدایا توبه
من با سخنرانی های علما و روضه هایشان خوشم
ان از سگ کمتران با رپ و نوحه رپی
حال خوش به حال ما یه عده به حرمت ماه تو دسته ها دوست دختر می گیرن شاید اینم نعوذبال ه. از شعایر باشه
معروف منکر شده و منکر معروف فراموش شده اصل ان شوزی که برپا شده بود برای نهی منکر
تا چیزیم می گه می گن رخت سیاهم می خواید بردارید بدبخت طرف می خواسته شیعه بشه به انگلیسی زده عاشورا به مستشار مذهبی گفته شما وایلدید. حالا ما وحشی هستیم یا یزدیان
حالا این رفتارها که می کنید یزیدیه یا حسینی ع


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.