ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!
ساندیس خور

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی بسیار مشتاقم...
که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
تا که پی در پی دم گرم خویش را بر آن بفشارد....
و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد...
تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشار مطالب و نوشته های مـا با ذکر منبع و ارجاع لینک مجاز است.
mail: amin.davari@chmail.ir

پربازدیدترین ها
shobahat
مدیر تارنما

ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!





پس از درگذشت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران در شهریور 1358، مرحوم آقای منتظری به عنوان جانشین ایشان انتخاب شد .اما پس از چند هفته وی به علت حضور در قم از رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) خواست تا کس دیگری امامت جمعه تهران را بر عهده گیرد . امام راحل نیز حضرت آیت الله سید علی خامنه ای را به امامت جمعه تهران برگزیدند . این انتخاب به مذاق منافقان و هوادارانشان خوش نیامد !! در اواخر دی 58 شیخ علی تهرانی که آن زمان چهره پرآوازه ای بود [ و از قضا نسبت فامیلی با رهبر معظم انقلاب نیز دارد ] در نامه ای به حضرت امام خمینی (ره) ضمن وارد کردن اتهاماتی به شهید بهشتی ،آیت الله العظمی خامنه ای و حجت الاسلام  هاشمی رفسنجانی ، از امام امت می خواهد تا در انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان امامت جمعه تهران تجدید نظر کند . در بخشی از نامه تهرانی به بنیانگذار جمهوری اسلامی آمده است :

….امام امت ، فردی را امام جمعه تهران کرده اید ، برای دوستان …….. [به علت توهین و تهمت درج نشد ] …نه معلومات در خور ذکری دارد و نه سابقه تقوایی مستحکم !! با وجود علما و فضلای بسیاری در تهران که مسلم از این کار ناراحت می شوند . صلاح است تجدید نظر نمایید و با افراد بی نظر مشورت نمایید .نه با افراد جاه طلب و دست اندرکار .خدا می داند با آنکه جز کار علمی برای هیچ کار دیگری مهیا نیستم !! و ذره ای دلبستگی به دنیا و اهلش ندارم !! در این مرحله وظیف شرعی خود می دانم با نادرستی که به فاجعه ختم می شود و تاریخ انقلاب اسلامی را لکه دار می کند !!! توسط نوشتن و عریضه به مجتمع اسلامی ، مبارزه نمایم .

( روزنامه جمهوری اسلامی ،30 دی 1358 ،شماره 190)

رهبر فرزانه انقلاب که آن زمان نماینده حضرت امام (ره) در دانشگاه تهران نیز بود ،در جمع دانشجویان در پاسخ به سوالی پیرامون اتهامات و توهین های علی تهرانی چنین گفتند :

…. بعضی از حرف هایی که ایشان زده اند ، اتهام نیست دشنام است .مثلا فلانی آدم جاه طلبی است . این دیگر تهمت نیست ، دشمنی است …بنده به  نوبه خودم از اینکه یک شخصی به من اهانت کند ، نه فقط ناراحت نمی شوم و اهمیت نمی دهم ، بلکه به آسانی حاضرم از  اهانت و دشنام او بگذرم و اگر تهمتی هم وجود داشته باشد ، حاضرم که هیچ در صد در صدد رفع تهمت برنیایم . به این علت که ” آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟!

[روزنامه جمهوری اسلامی -2 بهمن 58]

تاریخ نشان داد او- شیخ علی تهرانی - که قسم می خورد ذره ای دلبستگی به دنیا و اهلش ندارد !! چند سال بعد در دامن منافقین غلتید و به عراق گریخت و در آنجا هر روز علیه امام خمینی (ره) رهبر انقلاب و استاد خویش و نظام اسلامی صحبت و اهانت و دروغ پردازی می کرد و زمانی که تاریخ مصرفش تمام شد و به کار اربابان منافقش نیامد ، در مرز ایران و عراق رهایش کردند و او لکه ننگی ابدی در تاریخ برای خویش خرید و معلوم شد هرآنچه به دیگران و به ویژه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نسبت می داده ، در شان و در وجود خودش بوده و  است !!

 عمارها

نظرات  (۳۸)

انسان های میانه انسان های هضیم انسان های صبور بی قیمتند و آنان که بی صبر هستند و به شقشقیه چانه می جنبانند برای پاسخ به حضرت حق آماده باشند آرزو میکردم که بر د حرف اینها در حد خانه شان بود اما متاسفانه خیلی ها را گمراه کردند و چه بسیار از کذب ها که گفتند و چه اتهام ها که زدند و چه حرام ها از سفره بعث جنابیخوار که خورند و چه تاییدها که بر اعمال منافقین زدند
17 Ordibehesht 92 ، 12:58 حمید سطوتی
سلام علیکم
انشاالله که خسته نباشید ...
بارها وبلاگهایی تاسیس کردم که توسط سایت شکارچی بسیجی هک شد، از جمله وبلاگهای بنده "پابرهنگان ایران و حمید سطوتی" بود. اما اینبار با وبلاگ "حسینیه کاخ سفید"و با یک پشتیبانی قوی و قوای بیشتر وارد عرصه بلاگ شدم.دوستان محترم وبلاگ "حسینیه کاخ سفید" پذیرای مقالات ، عکس ها و نظرات شما خواهد بود.
از شما دعوت می شود در افتتاحیه وبلاگ شرکت کنید و در صورت درخواست تبادل لینک داشته باشیم ...
یاعلی
بسیجی حمید سطوتی
04 Tir 92 ، 19:16 سعادت
نمیخواستم مطلبی بنویسم ولی حس کردم اگر ننویسم ستم کرده ام. به چه کسانی؟ به تمام کسانی که دوست دارند در هوای صداقت نفس بکشند.
انتخابات امسال هم تمام شد ولی یک نکته را خوب پررنگ کرد وآن نقطه این بود که صادق بودن فقط در توان عده ای است.
ممکن است ایرادات فراوانی به دکتر حداد عادل داشته باشیم که به جا هم باشد ولی وقتی در مناظرات به جای رأی جمع کردن اصول نظام را تثبیت و از سیاه نمایی برخی فضاسازان جلوگیری کرد واقعا به او آفرین گفتیم.
در انتخابات امسال بعضیها پشت سر کسانی دنبال رأی جمع کردن قرار گرفتند که یا فتنه گر بودند و یا فتنه دوست و یا فتنه پذیر.
انگار چاره‏ای نیست و باید اسم ببرم. کسانی که آقای خاتمی را با افتخار به عنوان مشاور خود نام بردند نقش ایشان را در فتنه 88 چقدر میدانند؟
نمیخواهم بگویم خاتمی فتنه گر یا فتنه دوست است ولی میتوانم بپرسم خاتمی برای خاموشی فتنه 88 چه قدمی برداشت؟
وقتی رهبر انقلاب تمام تلاش خود را برای خاموش کردن فتنه به کار گرفته بود مدعیان آرامش اجتماعی کجا بودند؟
بگذریم. برخی دیگر از تکنیکهای رأی جمع کردن شعارهای مردم پسند بود.
کسانی که در زمان تصدیشان در پستهای مملکتی فقر و فلاکت را نمیدیدند اکنون از مردم دم میزدند و گرانی را فریاد میکردند.
کسانی که وقتی بر سر کار بودند با شعار توسعه سیاسی یادشان رفته بود مردمی هم هستند که زیر فشار سختیها در شهرهای و روستاهای مختلف در حال له شدن هستند.
امروز آقای روحانی رئیس جمهور این مملکت است اما بد نیست نکاتی را از این هموطن کوچک بشنوند:
1- پشت گرمی یک رئیس به کسانی باید باشد که بر آنها ریاست میکند نه به امثال خاتمی و هاشمی.
2- اصلاح طلبان تندرو واقعا مورد تنفر اکثریت جامعه هستند که در شوراها بی اقبالی به آنها بیانگر این موضوع بود امیدواریم به این ورشکستگان نمک نشناس دلخوش نباشید.
3- درصد بالایی از رأی شما رأی به حل مشکلات بود مواظب باشید با بها دادن به سهمخواهی افرادی که به سهمی کمتر از تمام سهم ملت راضی نیستند مشکلات را دو برابر نسازید.
4- در این مملکت تا با ولایت فقیه همراه باشید مقبول عمومید 18 میلیون رأی شما باعث توهمتان نشود.
5- شما را به خاطر صلابت مصاحبه نخستتان دوست داریم. امیدواریم این صلابت در مقابل فتنه سازان هم ادامه یابد.
6- تمام خمینی دوستان را ببینید. سید حسن خمینی و دار و دسته اش جزء کوچک دریای مردمانی هستند که به عشق خمینی زنده اند.
7- شما حوزوی هستید و دین سلاح شماست. مبادا این سلاح را به عرصه ای ببرید که در خدمت دنیای مادی قرار گیرد.
8- کسانی که با شما همراه میشوند و زمام امور را بر عهده میگیرند باید فقرچشیده و محرومیت دیده باشند نه رأی خورده و منصب خریده.
9- آقای روحانی بدانید که کسانی که روزگاری هاشمی را قاتل نامیدند و روزی دیگر یاور اصلاحات با شما نیز چنین میکنند پس تکیه بر خدا زنید نه بر حرفهای خیال آور.
10- اینجا ایران است و صداقت حرف اول را میزند. قبول کنید که بخشی از رأی شما آلوده به مماشاتها و مسامحه در برابر کسانی بود که شما ایشان را به حق در فتنه 78 پس از حوادث کوی دانشگاه مشتی اراذل نامیدید. اطمینان داریم که این مسامحه را جبران مینمایید.
ما دوست داریم در دوران ریاست جمهوری شما انصاف و حقیقت مداری بر جامعه حاکم باشد تا دعای خیر ملتی قهرمان پشتیبانتان گردد.


12 Tir 92 ، 15:08 بنده خدا
آقا یا خانم سعادت : جانا سخن از زبان ما میگویی.
16 Tir 92 ، 12:19 به جناب سعادت
خوشم میاد ، روحانی و انتخابات که چیزی نیست ، شماها چه قدرتی دارید حتی اگر بخواهید توجیه می کنید که ماست سیاه است
16 Tir 92 ، 19:13 سعادت
جناب به جناب سعادت خیلی زود قضاوت کردی برات آرزوی عقلانیت بیشتر دارم
مردم به روحانی به خاطر نه گفتن به چگونگی اداره مملکت رای دادند
سلام دوستان
من کل مطالبو نخوندم
ولی تو مطالب دیدم که تو فتنه گر بودن خاتمی شک بود
وقتی موسوی برای ریاست حمهوری ثبت نام کرد خیلی از کشور ها باهاش مخالف بودن
ورسانه ها بر علیه اون تبلیغ می کردن این آقای خاتمی بود که رفت کشور های همسایه ورفت به باغ شخصی ملک عبدالله و دوزانو جلوی او ن نشت و بهش گفت از موسوی حمایت کنن حالا جناب اقای عارف میاد می گه خاتمی فتنه گر بود؟؟؟؟
بابا چقدر دیگه می خواهین حقیقت رو نادیده بگیرین
19 Mordad 92 ، 17:59 سید علیرضا
من کل متن رو نخوندم چی نوشتید چون به اندازه کافی در مورد این فرد میدونم یه مدت پیش برام خیلی سوال شده بود که چرا بعضی از افرادی که رقتاری بر علیه امنیت نظام کردند وشاید با نظام مشکلی نداشتند به اون سختی محاکمه بشن و یه فردی به شیخ علی تهرانی با اون میکروفن رادیوی بعث به ضد امام صحبت کردن چرا یهو وارد ایران میشه از مجازات خبری نیست و این آقا به گفته بعضی یه مدت در حصر خانگی بوده و سپس منتقل میشه به قم خوب خیلی برام سوال بود خیلی دنبال جوابش گشتم خیلی بیشتر ازون چیزی که فکر کنید چون من عاشق حضرت آقام و بعید میدونستم در مورد اول نظام اسلام و سپس امام کوتاه بیان حالا خودشونو میبخشن دنبال این موضوع بودم تا یکی از دوستان شیخ علی تهرانی در قبل از انقلاب رو پیدا کردم حالا اسمشون محفوظ. از ایشون سوال کردم ایشون با یه لبخند گفتند ایشون به ایران انتقال پیدا کرد چون ثبات عقلی نداشته و در آخرین دیدارش که الان میشه مربوط به 7 یا 8 ماه پیش ایشون تو یه اتاقکی بوده که خودشو در نجاست کثیف کرده بوده و در اون نجاسات دراز بوده و حرکات بسیار عجیبی انجام میداده. سپس ایشون گفتن که از اونجایی که شیخ رو از قبل از انقلاب میشناختن توهم برتری خیلی رو علی تهرانی تاثیر گذاشته بوده و فکر میکرده خیلی از همه بیشتر میدونه و از نظر این سید بزرگ اصلا همون موقع هم که ضد نظام صحبت میکرده در تعادل نبوده.
اینا رو در حالی میگم که منم شایعه برگزاری جلساتی از طرف ایشون بر ضئ نظام و مخصوصا رهبری در قم شنیدم ولی این سید تکذیب کردند
من جایی سربازی بودم که بیماری های پوستی فراوان گرفتم
جایی که نه ابی بود نه علفی واسه خوردن
بعد از گذشت 30 سال از انقلاب

واین بود عدالت
حالا شما بشینید اینجا مزخرف ببافید
پاسخ:
چه دلیل جالبی پس اگه اینطور باشه که شما می گید سنگ هم روی سنگ بند نمی شه... چون حکومتی رو از بدو تاریخ تا ب حال نمی شه یافت که اینجور مشکلات توش نبوده باشه!
11 Shahrivar 92 ، 19:04 التقاط !
اطلاعات جالبی دارید.
استفاده میبریم.
متشکر
گوسفندان آبادی بالا،چه فرق میکند آبادی پایین!!!
23 Aban 92 ، 00:28 مرتضی
درود بر رهبر معظم انقلاب که من حاضرم جانم را فدای ایشان کنم
لعنت خدا بر دشمنان و بدخواهان ایشان باد
23 Dey 92 ، 15:54 موسوی
نداشتیم خالی بندی
16 Ordibehesht 93 ، 03:25 سید علی حسینی
اللهم احفظ،اید و انصر سیدنا،قائدنا و امامنا الخامنه ای(مدظله العالی)
05 Khordad 93 ، 06:05 بسیجى واقعى
برادر ساندیسخور! چرا نامه شیخ رو سانسور کردى؟
پاسخ:
لطفا نامه رو کامنت کنید...
http://www.sham0.blogfa.com/post-432.aspx


سلام بزرگوار. لطفا در مورد شیخ علی اکبر تهرانی هم مطلب بنویسید برای شناخت بیشتر ایشان به ادرس فوق بروید و مقاله را مطالعه فرمایید.
02 Mehr 93 ، 11:37 منصور
درگیری سردین نیست سر لحاف ملا نصر الدین است
سلام ب همه
وای بر کسانی ک حاضرند جان خود را فدای یک انسان عادی بکنند
وای
هیهات
فقط منتظر ظهور حضرتش هستیم
03 Azar 93 ، 13:15 ناصری
سلام کسی که حاضراست جانش را فدای دیگری کند خوب آن فرد یک فردعادی نیست یک رهبر وتاج سرکشوراست یک پرچمدارتوحیداست ووو
06 Azar 93 ، 10:22 مهتاب
آقای محمد جواد ایشالله که لا همون بنده خدا محشور شی
06 Azar 93 ، 10:25 مهتاب
همین انسان عادیه که داره خاورمیانه رو میچرخونه و چشم اسراییل رو کور کرده!!!okkkkkk
16 Azar 93 ، 03:00 محمدرضا شیخی
سلام علیکم برادر.آیا این شیخ علی تهرانی همان علی اکبر تهرانی است یا اینها دو نفر متفاوت هستند؟
پاسخ:
بعد از تحقیق چیزی در این مورد که ایشون همون علی اکبر تهرانی باشن پیدا نکردم
http://chichestnews.ir/?p=2129
من تما نقدها وکامنتها را خوندم حالا کتاب این شیخ علی تهرانی را الحمدالله بستید خیلی وقته رفته پی کارش ولی چرا شما دنبال اینیکی شیخ علی تهرانی را نمیگیرید که نه نظام را ونه تشیع را ...زیرسئال برده و فرقه برای خودش بز کرده. میگن اداره بچه های بالا با این خرافه گر مدارا میکنه شما تحقیق کنید ببینید جریان چیه من این سایت برخورد کردم دیدم فرقه ای هست که همزمان با شیخ علی تهرانی این مطلب فرقه برای خودش راه انداخته جای امام عصر عج الله فتوامیده! من ایمیلم واقعیه اگه کسی چیزی پیدا کرد صواب دارد خبرکند.یاحق
سلام بعداز رحلت امام مملکت ما ماشاا لله اختلاس دزدی خیانت حق کشی به وفور پیدا میشه اون زمان که شیخ علی به امام نامه نوشت این روز را گردیده
05 Tir 94 ، 21:42 ناشناس1
اینا همه بازی سیاست است مگر نمی دانید گفتن سیاست نه پدر دارن نه مادر
عاقبت مزدور وطن فروش غیر از این نمیشه.اون از منافقین که از همه جا رونده شدند این هم از ا شیخ علی وطن فروش که خسر الدنیا و الاخره شد.همیشه هم به اردوگاه اسراء ایرانی در زندانهای عراق میرفت و بر علیه امام و بر نفع صدام جنایت کار که به مردم خودش هم رحم نکرد سخنرانی میکرد و البته جوابش رو هم خوب از رزمنده ها میگرفت.یا علی حق.
چطور هر کندوی زنبور عسل بایستی ملکه داشته باشه وجود یه رهبر یا لیدر برا هر کشوری واجبه منتها به شرطی که رهبر اون کشور توسط مردم همون کشور انتخاب بشه نه با وکیل وصی و دغل بازی و سیاس کاری سالها قبل یه روزی حرفی رو از ژان پل ساتر شنیدم که گفته بود ایرانیا پنجاه شصت میلیون دزد و کلابردارند که شرافتمندانه و مسالمت آمیز در کنار هم زندگی میکنن چند روز احوالم پریشون بود تا اینکه یه روز رفتم مابین مردم فقط بخاطر عدم اثبات ادعای جناب سارتر با خود چشمام دیدم اقای قصاب چند گرم گوشت برام کم کشید و کارمند بانک وقت کارش تو خیابونا پلاس بودو پارچه فروش یه قماش پارچه کم برید و راننده تاکسی اضافه کرایه خواست و دکتره بخاطر چند غاز پول از عمل مادرم دست کشید و بقال سرکوچه بهم گرون فروخت و اقا معلم تو کلاس مدام با گوشیش ور رفت و میوه فروش هم میوه گند زده رو داد دستم و شاطره جوش شیرین رو کرد تو خمیر نونش و در آخر همون رهبر و لیدره بخاطر پست و مقام و قدرت و شان توی کشور دست به هر کاری زد حتی حذف آدما
اگر این داستان درست باشد شاید توبه کرده باشد.
10 Mehr 94 ، 16:31 میرزایی
خاک بر سر علی تهرانی نوکر بی جیره و مواجب صدام یزید.
28 Mehr 94 ، 13:20 اندیشه
در جواب متن بلندبالای جناب سعادت:
ببخشیدY مگر اکثریت مردم را حامی فتنه می دانید که تجلیل از افراد منتسب به فتنه (از دید خود) را سبب جمع رای به حساب آورده اید؟؟ اگر اکثریت اند که فبها؛ واگر نه پس حرفتان چه توجیهی دارد؟؟
خانه ای فرزندان زیادی دارد .هرکدام بایک عقیده ویک نظر متفاوت.خوب وبد.گاهی باهم درگیرند. گاهی جنگ ودعوادارند.گاهی برسرمسائل هرچندکوچک یابزرگ برسروکله هم می زنند .که من کم خوردم وشمازیادو....اماهمه فرزندان آن خانه اندوهمخون وهمه ازیک آب وخاکند.درچنین خانواده ای فقط کافیست یک همسایه ی نااهل چشم طمع به هستی آن خانواده بدوزد.به راحتی دریک چشم برهم زدن هستی آن خانواده نیست میشود. میدانید چرا چون همه فکروذکرشان رابرای دعواهای داخل خانه معطوف کرده اند وازبیرون خانه غافلند.دراین زمان فقط یک پدر مقتدر که همه فرزندان گوش به حرف اویند میتواند دستیکه به طرف آن خانه دراز شده رابشکند وآن پدر دلسوز ما امام خامنه ای است پس به خاطر خودمان وبه خاطر خانه وفرزندان وپدر ومادر وخواهروبرادرمان هم که شده بیایید امام وپدرمان راتنهانگذاریم وگوش به فرمان او.وازسرنوشت کشورهای همسایه مان عبرت بگیریم ....همه عمر برآن صرف شد ....تاچه خوریم صیف وچه پوشیم شتا
26 Khordad 95 ، 19:45 سید مجتبی
بسمه تعالی
خدا اراده کرده که امام خامنه ایی مدظله العالی عزیز امت باشند.
والسلام علیکم و رحمت الله
فامیل فامیل رابهترمیشناسد پس از 27سال مشخص گردید شیخ علی تهرانی همچون امام ناکارآمدی برخی راخوب تشخیص داده بودند
ممنون از اطلاعات در مورد حمایت شون از مجاهدین خلق و جنایات هم بنویسید
شیخ علی تهرانی مزدور استکبار بود و وقتی تاریخ مصرفش تمام شد صدام ولش کرد امروز هم استکبار از جبهه حاج سعید طوسی وارد شده و لابد فردا هم از جبهه روحانیت !
13 Aban 95 ، 12:21 ارمیا
سلام ببخشید هیرولی جان این ها مال یه عده ادمه نه همه تو هر چیزی خوب و بد هست ولی این که میگی یه رهبر که به خاطر قدرت همه کاری میکنه غلطه ایت الله خامنه ای به نظر من و اکثر مردم بعد امام خمینی بهترین گزینه بود و اون یه سری هم که مخالفن به خاطر ازادی حجاب و قوانین اسلامی ناراحتن که مشکلون هم فقط با پاک کردن صورت مسئله حل میشه من تو اسلام و این جود چیزا زیاد پایبند نیستم که بگم نباید با مردا دست بدی و برقصی و... ولی همیشه میگم وطن پرستم ولی خیلیا اعم از منافقین و کسایی که تحت رسانه های ضد انقلابی هستن می خوان ایرانو خراب کنن و دارن جوون ها رو تحت تاثیر حرف های احمقانه قرار می دن و جعل حدیث می کنن مثلا من یه جا دیدم دلایل یک نفر که مسیحی شده بود رو و بعد تحقیق که کردم دیدم احادیث اون کتاب اصلا تایید شده نیست و تمام تهمت است به پیامبر و ائمه چون که پیامبر که اون همه دشنام و ازار ها رو تحمل کرده چطور قتل یک زن حامله رو توسط همسر اون زن نادیده میگیره چون مرد میگه این زن به شما دشنام داد واقعا واسه کسایی متاسفم که این همه خوبی و این همه ظلمی که به ما توسط همین اقایون که سخنانشون رو ملاک ارزیابی کشورتون قرار می دین رو نادیده می گیرن و کشتن جوون هامون و دانشمندامون رو نمی بینن
من قبلا به این حرف هایی که خودم میزنم می خندیدم ولی حالا نه چون تحقیق کردم و بیشتر از همه فرزند های شهدا ی هسته ای ارمیتا و علی رضا من رو تحت تاثیر قرار داد شاید باورتون نشه ولی من تو عمرم گریه نکردم البته بجز دوران خردسالی ولی برای دل های پاک اون ها مخصوصا علی رضا گریه کردم
13 Aban 95 ، 12:24 ارمیا
اقا محمد ایت الله خامنه ای نا کار امد نیستن لیکن دلیل این بحران فرهنگی امثال شما هستن اون موقع جوون ها هم ادم بودن و لی حالا ایت الله خامنه ای که نمی تونن کل مملکت رو عوض کنن امثال من و شما باید خودمون رو عوض کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.