ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!
ساندیس خور

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی بسیار مشتاقم...
که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
تا که پی در پی دم گرم خویش را بر آن بفشارد....
و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد...
تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشار مطالب و نوشته های مـا با ذکر منبع و ارجاع لینک مجاز است.
mail: amin.davari@chmail.ir

پربازدیدترین ها
shobahat
مدیر تارنما

ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!





اول

بعد از استقبال تاریخی مردم قم از رهبر انقلاب، برخی سایت‌ها و افراد نزدیک به جریان فتنه، این شبهه را ایجاد کرده‌اند که این استقبال با سنت امیرالمومنین منافات دارد و برای این گفته خود، به تاریخ مراجعه کرده و عبارات امام علی را به مردم انبار شاهد گرفته‌اند تا به نوعی ناراحتی خود را از استقبال مردم قم نشان بدهند.

به این شبهه، شخصیت‌های بزرگواری پاسخ داده‌اند و من حرف جدیدی ندارم. به عنوان مثال آیت الله نوری همدانی برای رد این ادعا، به استقبال مردم مدینه از پیامبر اکرم و یا استقبال مردم نیشابور از امام رضا (ع) اشاره کرده‌اند. جدای از این در قسمت دوم همین نوشته می توانید پاسخ این شبهه را بخوانید.

سفر رهبری به قم

اما اخیرا فرزند یکی از روحانیون نزدیک به جبهه اصلاحات، یادداشتی در وبلاگش نوشته و مثلا به سخنان آیت الله نوری همدانی ایراد‌هایی گرفته که حقیقتا از یک فرد مدعی دارای  سواد و اطلاعات حوزوی و فرزند یک آیت الله العظمی (!) بعید است.

این آقا در وبلاگش نوشته:«…هر دو حکایت با داستان انبار تفاوت ماهوی دارند. استقبال انبار از حاکم است، استقبال در مدینه از نبی و در نیشابور از امام! پیامبر خدا هنگام ورود به مدینه حاکم نیست! نبی است. پیامبر خدا است. اگر مردم به استقبال او می‌روند به طمع پول یا از ترس قدرتش نیست! امام رضا هم حاکم نیست. امام است. استقبال از امام یعنی استقبال از بهشت. یعنی رفتن به سمت خدا. اما امام رضا اگر حاکم بشود دیگر اجازه استقبال نخواهد داد. زیرا استقبال از حاکم یا از روی طمع است و یا از روی ترس! همان دلایلی که امام علی وظیفه خود می دانست مردم را برای مقابله با آنها تربیت کند!»

هرچند خواندن همین چند خط، اوج منطق این آقا را نشان می‌دهد، اما چند نکته‌ای را به فرمایشات ایشان اضافه می‌کنم:

اول اینکه وی در منطقی جالب و جدید (!) استقبال‌ صدر اسلام را به انواع مختلف تقسیم کرده‌ و ادعا کرده است که استقبال از حاکم با پیامبر و یا با امام فرق دارد!

دوم اینکه وی براساس همین منطق در اظهار نظری قابل تامل و جالب، به طور ضمنی ادعا کرده است که اگر مردم به استقبال «پیامبر حاکم و یا امام رضای حاکم» بروند، حتما به خاطر ترس و یا به طمع پول است!

حال سوال اینجاست که چرا فقط همین دو احتمال را درباره استقبال از حاکم قائل باشیم؟ و چرا احتمال سومی وجود نداشته باشد؟ چه کسی ادعا کرده که استقبال از حاکم، یا از روی طمع است و یا از روی ترس؟ مثلا مردم ایران و یا همین مردم قم، به چه طمعی به استقبال رهبر انقلاب رفته‌اند؟ و یا به خاطر چه ترسی؟ آنهایی که به استقبال نرفتند چه مشکلی برایشان پیش آمد و آنهایی که رفتند چه پست و مقام و امتیازی نصیبشان شد؟! و چرا احتمال ندهیم که این استقبال از روی عشق و علاقه و محبت مردم به رهبری بوده و خواهد بود؟

همچنین دوست دارم از آدم‌هایی مثل ایشان که به «عدم استقبال از امام حاکم» اعتقاد دارند، بپرسم که اگر زمان ظهور امام زمان در قید حیات باشید و اگر از منتظران واقعی آن حضرت باشید، چگونه از ایشان استقبال می‌کنید؟! آیا با این منطق و با این استدلال، در محل اقامتتان خشک می‌شوید و به دنبال امام منتظر نمی‌روید و از او استقبال نمی‌کنید؟! یا اینکه باز هم بهانه می‌آورید که امام است و برای حکومت نیامده است؟!

البته جناب آیت‌الله زاده محترم، نه تنها به مردم که در حقیقت به علما و مراجع تقلید هم توهین کرده  و استقبال آنها را هم ناشی از ترس و طمع آنها دانسته است! مراجعی که عمر خود را صرف تحقیق و تدریس نهج البلاغه کرده‌اند. فراموش نکنیم که حضرات آیات مکارم و صافی و بسیاری دیگر از علمای بزرگوار از استقبال مردم قم از رهبر انقلاب قدردانی کرده‌اند.

نکته جالب اینجاست که این شبهه از طرف کسانی مطرح می‌شود که همیشه به شباهت‌سازی‌های تاریخی ایراد می‌گیرند و ادعا می‌کنند که مسائل سیاسی و حکومتی امروز کشور را نباید به تاریخ صدر اسلام گره بزنیم!

نکته جالبتر اینکه آدم‌ها و سایت‌هایی به استقبال مردم قم از رهبر انقلاب ایراد گرفته‌اند که خودشان را «خط امامی‌» می‌نامند. این آدم‌ها ادعا می‌کنند که «نزدیک‌ترین» افراد به امام و حافظ واقعی اندیشه‌های‌ امام هستند! اما عجیب اینجاست که مغزشان یاری نمی‌کند و استقبال تاریخی و میلیونی مردم ایران را در روز 12 بهمن سال 57 از امام خمینی به یاد نمی‌آورند!

یقینا سواد فقهی و اعتقاد دینی و مذهبی امام راحل، اگر از این مدعیان و شبهه‌افکنان خط امامی، بیشتر نباشد، کمتر از آنها نیست! امام بزرگوار ما، هم تاریخ را به خوبی می‌شناخت، هم خطبه‌های نهج‌البلاغه را خوانده بود و قطعا تعارفی هم با کسی نداشت. مگر اینکه او را به فراموشی سنت پیامبر و امیرالمومنین متهم کنیم!  ضمنا طبق منطق جالب آیت‌الله‌زاده‌ی محترم،  استقبال مردم از امام، استقبال از یک حاکم و یک رهبر بود نه یک شخص عادی!

البته ما دلیل ناراحتی، عصبانیت و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی آقایان را خیلی خوب می‌دانیم. استقبال مردم قم از رهبری، آن هم بعد از فتنه‌ی سال گذشته، در حقیقت تیر خلاصی بود بر یک سال و نیم شایعه پراکنی و دروغگویی فتنه‌گران که «مردم و مراجع از رهبری و نظام فاصله گرفته‌اند!» این شایعه پراکنی در روزهای قبل از سفر رهبر انقلاب به قم به اوج خود رسید اما با استقبال تاریخی و ماندگار مردم قم برای همیشه به تاریخ پیوست.

به هر حال این حضور تاریخی و این استقبال گرم و پرشور مردم، یک طوری باید زیر سوال برود. پس چه بهتر که بین «پیامبر و امام حاکم با پیامبر و امام غیرحاکم» فرقی قائل شویم!

و خدا را شکر که داستان گاو بنی‌اسرائیل را در قرآن خوانده‌ایم!

دوم

حدیث از این قرار است که گروهی از مردم شهر «انبار» حضرت علی علیه‌السلام را در مسیری که به سمت شام می‌پیمودند دیدند، پیاده به دنبال امام و در مقابل ایشان دویدند و مراسم استقبال از حضرت را انجام دادند.  ابتدا حضرت اعتراض نکردند، بلکه از علت کارشان سوال کردند و فرمودند: «ما هذا الذی صنعتموه؟» این چه کاری است که انجام می‌دهید؟ منظور حضرت از این سؤال این بود که فلسفه این کار شما چیست؟ زیرا حضرت می‌دانستند آن‌ها چه کار می‌کنند و معلوم بود که به استقبال آمده‌بودند. به‌عبارت دیگر حضرت می‌فرمایند: «برای چه این کار را می‌کنید؟» آن‌ها در جواب گفتند: «خلق منا نعظم به امرائنا» این عادت ماست، هرکسی رئیس شود ما این کار را برایش می‌‌کنیم. بعد از این‌ که فلسفه این کار خود را بیان کردند، حضرت آن‌ها را از این‌کار نهی کردند و فرمودند: به خدا سوگند حاکمان شما از اینگونه احترام گذاشتن‌ها سودی نبردند. شما در دنیا خود را به زحمت می‌افکنید و در آخرت نیز دچار عذاب می‌شوید و چه سودمند است آسایشی که امان از جهنم در پی آن باشد.

حجت الاسلام پناهیان

اگر آن‌ها در جواب حضرت روایت مشهور پیامبر اعظم ص در کتاب اختصاص شیخ مفید، را می‌گفتند که «علی ‌جانم اگر نمی‌ترسیدم که مردم در مورد تو چیزی را بگویند که در مورد عیسی‌بن‌مریم گفتند، در مورد تو سخنی می‌گفتم که از هرجا رد شوی، مردم خاک کف پای تو را به عنوان تبرّک بردارند و ما به این دلیل که تو وصیی رسول ربّ‌العالمین هستی دورت را گرفته‌ایم» مطمئنا حضرت مانع آن‌ها نمی‌شدند. زیرا رسول‌خدا در زمان هجرت مانع استقبال مردم مدینه نشدند و همچنین حضرت‌رضا در ارتباط با استقبال‌کنندگان نیشابور هیچ نهی نکردند و بلکه حدیثی نیز به آن‌ها هدیه کردند. در حالی‌که این استقبال‌ها بسیار پرشورتر و پرجمعیت‌تر از آن استقبال مردم شهر انبار بود.

بنابراین آنچه تعیین کننده و حائز اهمیت است نیت و انگیزه استقبال است. البته باید گفت این‌که بعضی‌ها حرف‌هایی را می‌زنند و شبهه‌هایی را ایجاد کنند اصلاً مسأله تازه‌ای نیست، چون نمی‌توان جلوی زبان را گرفت. حتی در روایات آمده که در دوران ظهور امام‌زمان بعضی‌ها با استناد به آیات قرآن، دل ایشان را خون می‌کنند و با آن آیات به جنگ حضرت می‌روند. طبق روایات حضرت بقیةالله وارد هر شهری می‌شوند، مردم استقبال شدیدی از ایشان می‌کنند. حتی در روایت آمده است، یاران خوب حضرت، جهت تبرّک، به مرکب ایشان دست می‌کشند «یتمسحون یسرجِ الامام یطلبون بذلک البرکة».

لذا این حدیث نشان می‌دهد که اصل استقبال اشکالی ندارد و مهم این است که فلسفه آن چه باشد. اگر فلسفه آن شاه‌پرستی باشد، باید ترک شود ولی اگر نیت و فلسفه آن خدایی باشد، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه طبق روایات، یکی از اوصاف یاران امام‌زمان است و این جنبه استقبال برای ما ملاک است و قداست دارد.

حضرت امام خمینی;  زمانی که در نجف یا قم تدریس می‌کردند وقتی سرِ درس می‌رفتند، شاگردانشان را از اینکه برایشان صلوات بفرستند نهی می‌کردند و به این کار راضی نبودند و می‌گفتند صلوات را جای دیگری بفرستید ولی وقتی بنا شد ایشان بعد از سال‌ها دوری از وطن به ایران بازگردند، نه تنها از شکل‌گیری کمیته استقبال ممانعت نکردند، بلکه توصیه‌ها و هماهنگی‌هایی را هم با آن کمیته داشتند، و لذا از برنامه‌ریزی برای استقبال میلیونی در تهران ممانعت نکردند زیرا این استقبال، استقبال از شخص نبود؛ استقبال از شخصیت و جایگاه مقدّس ولایت بود.

شاهدی دیگر بر این قضیه، وقتی است که مردم آب وضوی پیامبر را به عنوان تبرّک می‌بردند و ایشان ازاین کار مانع نمی‌شدند و نمی‌فرمودند: «این چه کاری است که می‌کنید؟ خودتان را ذلیل نکنید!» چون می‌دانستند مردم این کار را به خاطر خدا و با معرفت انجام می‌دهند. و لذا اگر مردم می‌گفتند: «هرکسی رئیس ما باشد وقتی دست و صورتش را می‌شوید ما آبش را جمع می‌کنیم»، قطعاً حضرت مانع می‌شدند.

بنابراین استقبال از رهبر انقلاب هم یک تظاهرات مقدس در پاسداشت مقام ولایت است. قطعاً ثمره طبیعی استقبال مردم، ناامیدی دشمن و شاد شدن قلب دوستداران انقلاب است ولی این برکات تمام آن چیزی نیست که خدای متعال به خاطر این استقبال به مردم ما عنایت کرده است. تمام برکاتی که ما برای ولایتمداری مردم تصوّر می‌کنیم، چیزهایی است که «ما» تصوّر می‌کنیم، نه چیزهایی که «خدا» تفضّل می‌کند. آنچه خداوند عنایت می‌کند براساس «و یرزقه من حیث لایحتسب» می‌باشد.

--------------------------------------------------------

عزیز ما، ای وصی امام عشق! آنان که معنای «ولایت» را نمی‌دانند در کار ما سخت در مانده‌اند، اما شما خوب می‌دانید که سرچشمۀ این تسلیم و اطاعت و محبت در کجاست. خودتان خوب می‌دانید که چقدر شما را دوست می‌داریم  و چقدر دلمان می‌خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم، سر در بغلِ شما پنهان کنیم و بگرییم. ما طلعتِ آن عنایتِ ازلی را در نگاه شما باز یافتیم. لبخند شما شفقت صبح را داشت و شبِ انزوای ما را شکست. سَرِ ما و قدمتان، که وصیِ امامِ عشق هستید و نائب امام زمان شهید سید مرتضی آوینی

لینک هی مرتبط:
واکاوی امام خامنه ای از دیدگاه دوست و دشمن
انتقاد از رهبرپیش بینی های عجیب و محقق شده امام خامنه ای توهین شیخ علی تهرانی به مقام معظم رهبری و پاسخ ایشان
آهستان

نظرات  (۲۷)

سلام خیلی جلبه که برای اشتباهات خود این همه به هم می بافید مثل سنی ها که هزار جور از حرف پیامبر در آوردند تا حق امام را ضایع کنند کی ما حرف مولا علی را می فهمیم ! چون این همه تفسیر می کنیم هنوز هم علی تنهاست و فقط چاه هم سخنش ! ببافید در توجیه هزار کار تان ببافید...
مرسی محمد باهات کاملا موافقم،برای سربوشی روی کارهای اقایون این قدر از اهل بیت مایه نذارید
امام خامنه أی؟!!!!!!!!!!!!
تو رو به خدا اسم امام رو خراب نکنید ،اینقدر مقدسات مردم نردبان صعود نکنید
اما م لقبی بود که شیعیان لبنان چون ما را در خواب دیدند به حضرتش حفظه ا...دادند خدا کند ما هم یک روز بیدار شویم ؟ !ضمنا منظور از این لقب مقایسه ایشان با حضرات معصومین نیست که آنها حسابشان از بهترین بقیه آدمها هم به کلی جداست لذا از کلمه امام به معنای راهبر و نشان دهنده راه و شخص بصیر و آگاه بسنده می کنیم .
12 Khordad 92 ، 17:24 بیدار شووووووووووو
"فرزند یکی از روحانیون نزدیک به جبهه اصلاحات" چرا سایتش فیلتره؟؟؟ واقعا آزادی بیان یعنی این. نا مثل اینکه نمیخوای حقیقتو ببینی. شب بخبر
12 Tir 92 ، 15:14 بنده خدا
زینب خانم بی سواد مگر ما نمی گوئیم امام جماعت مسجد
لطفا اینرا برای من توضیح بده . امام یعنی رهبر ، پیشوا
مگر ما حتی در اهل سنت نداریم امام فخر رازی ، امام محمد
غزالی .وای که چشماتون دربیا ید که نمی توانید ببینید.
سلام
آقا محمد چی فکر کردید که میگید: کی ما حرف مولا علی رو می فهمیم ؟ آیا تا حالا فکر کردید معصومین علیه السلام که امام و پیامبر شدند برای چی اومدند؟ آیا اومده بودند فقط یه نمایش بدند و والسلام ؟ نخیر ، اونها اومده بودند ما رو هدایت کنند .
فکر میکنید امام حسین علیه السلام نمیتونست حریف یزیدیا بشه ؟ بله که میتونست ، فقط کافی بود اراده کنه ؛ در قرآن اومده یکی از یاران سلیمان علیه السلام در عرض یک چشم به هم زدن یک تخت رو از فلان جا به فلان جا برد اونوقت میگه این شخص قسمتی از علم رو داشت ، حالا شما بگید امامان معصوم که تمام علم رو دارند چه قدرتی دارند ؟! پیامبر صل الله علیه و آله، امام علی علیه السلام رو به دروازه شهر علم تشبیه میکنند . حالا این امام علی علیه السلام حریف یه معاویه نمی شد؟ اگه میخواست که فاتحش خونده شده بود . اگه امام حسین علیه السلام اراده کرده بود که کربلا برای یزیدیا جهنم شده بود.
حالا سوالم اینه پس چرا از راههای عادی با دشمناشون جنگ میکردند ؟ چرا در قرآن همچین مضمونی آمده که پیامبر فرشته نیست بلکه مثل شما مردم غذا میخوره و ازدواج میکنه و ...؟ آیا غیر این هست که این معصومین علیه السلام قراره برای ما الگو باشند و ما باید راه اونها رو پیش بگیریم ؟ اگه قرار باشه ما حرفشون رو متوجه نشیم که امام معصوم فقط حکم یک تابلو نقاشی رو داره که فقط برای تماشا ساخته شده.
البته بنده منظورم این نیست که تمام حرف ائمه علیه السلام رو متوجه میشیم بلکه اون چیزی که لازمه و ضرورت هدایت هست متوجه میشیم ، و این به خاطر اینه که خداوند هدایتگر هست کاری میکنه که الآن که دستمون به صاحبمون عج نمی رسه حداقل هدایت رو داشته باشیم مثلا عالمان و رهبران هدایتگر رو بین ما قرار میده تا کسانی که طالب حقیقت و هدایت هستند اونها رو پیدا کنند و هر کسی متناسب با خودش به حداقل هدایت برسه البته اگه لیاقت داشته باشیم خداوند بیشتر از حداقل هم ما رو هدایت میکنه و حتی خیلی بیشتر از حداقل! ولی خداییش از خیلی از هدایت ها خودمون رو محروم کردیم چون هنوز اون لیاقت رو ایجاد نکردیم که حضرت عج ظهور کنند.

تازه از اینا گذشته فرض کنیم ما حرف ائمه علیه السلام رو متوجه نمی شیم ؛ حرف سلمان و ابوذر و مقداد و مالک اشتر و ... رو که متوجه میشیم . آیا ما نباید راه شیعیان علی علیه السلام رو بریم ؟ آقا راه مالک اشتر رو که میتونیم بریم .

به امید ظهور حضرت عج
قسمت اول پیام حسن:

سلام ، برای بار دوم!
اول یه نصیحت به دوستان عزیز و تذکر به خودم ، دوستان من ، لطفا اگه کسی مخالف نظرمون حرفی میزنه بهش بی احترامی نکنیم ، آروم برخورد کنیم ،نگیم بی سواد ؛ ما قرار نیست تو بحث پیروز بشیم که اگه بی احترامی کنیم به شکست نزدیک شده ایم، حتی اگه حرفمون خیلی محکم و منطقی باشه؛ هم در این دنیا به هدفمون نمی رسیم و هم در آخرت طرف میگه چرا به من بی احترامی کردی ، میگه حرف از دهان کسی خارج شده بود که به جایی بر نمی خورد و آسیبی نمی رسوند، این حرف لیاقت بی احترامی شنیدن رو ایجاد نمی کرد ولی شما به من بی احترامی کردید. اصلا مگه چیزی پیدا میشه که لیاقت بی احترامی شنیدن رو در انسان ایجاد کنه؟! خشمگین هم که میشیم حق بی احترامی کردن رو نداریم.

اما دوم یکی از دوستان حرف از آزادی بیان زده ؛ بنده آزادی بیان رو قبول دارم اما نه به صورت مطلق . البته بگم که اگه سایت فلانی رو فقط به خاطر اون مطلبی که در بالا نوشته شده فیلتر کردند کار اشتباهی کردند که البته ظاهرا اون سایت فقط به مطلب بالا قناعت نکرده ، احتمالا.

اما یه نکته قرآنی در تأیید آزادی بیان : قرآن ، سلیمان علیه السلام رو فرمانروایی بسیار قدرتمند معرفی میکنه ، ایشون حتی بر پرندگان و باد تسلط داشت ، فرض کنید در حکومت ایشون هستید ، در حکومت فردی که ابرقدرت روی زمین هست؛ یه روز یه پرستو دیر میاد تو مراسم صبحگاه و سلیمان علیه السلام که تشکیلات بسیار قوی داشته خیلی زود متوجه این دیر کردن پرستو میشه و حاضر شد که اگه این پرستو بی دلیل جایگاهش رو ترک کرده ، تنبیهش کنه ولی وقتی پرستو اومد خیلی راحت جلو فرمانده ابرقدرت با اون همه تشکیلات و سیستم اطلاعاتی قوی ایستاد و این مضمون رو گفت که من یه خبری دارم که شما از اون آگاه نیستید !!! اومده بود برای آگاه کردن و هشدار دادن به فرمانده !! آگاه کردن از شرک یه سرزمین دیگه ، اینکه شما با این همه تشکیلات هنوز کارتون ناقصه!

اما برای مخالفت با آزادی مطلق : یه سوال ، اگه کسی اسلحه به دست بگیره و شروع کنه خانواده شما رو بکشه یا زخمی کنه آیا ساکت می شینید یا اسلحه رو از دستش میگیرید ؟
پاسخ:
خب معلومه باهاش مقابله می کنیمو در مقابلش می ایستیم
قسمت دوم پیام حسن:

چرا ما انسان ها برای جسممون این همه ارزش قائل میشیم و مثلا یه دستگاه که اختراع میشه هزار جور تستش میکنیم که نکنه یه عیبی داشته باشه و به استفاده کننده ها ضرر بزنه ولی برای روح و روحیات ارزشی اونچنانی قائل نمی شیم و توقعمون از آزادی بیان ، افراط در آزادی بیان هست یعنی هر چی میخواهی بگو و هیچ کس هم نباید بهت کاری داشته باشه. تازه مگه همین آزادی بیان بیش از حد نیست که فتنه ها و جنگ های بزرگ بپا میکنه و جسم انسان ها رو به راحتی از بین میبره ، انسان های زیادی رو گمراه میکنه ، آرامش رو از همه میگیره و ... ؟
به نظرم آزادی بیان نه افراطش خوبه و نه تفریطش . با اینکه آزادی یک ارزشه ولی نباید ارزش های دیگه رو از ما بگیره که هم تفریطش و هم افراطش باعث میشه ارزش هایی مثل پیشرفت و تکامل ، آرامش و ... از دست بره ؛ تفریطش در به وجود اومدن استکبار کمک میکنه و افراطش هم نوع دیگری از استکبار رو ایجاد میکنه ؛ اگه اجازه به افراط کنندگان در آزادی بیان داده باشه فتنه به پا میکنند که باعث میشه آدمای از خدا بی خبر حاکم بر مردم بشند و این یعنی استکبار.
البته بازم بگم که اگه سایت فلانی رو فقط به خاطر اون مطلبی که در بالا نوشته شده فیلتر کردند کار اشتباهی کردند که البته ظاهرا اون سایت فقط به مطلب بالا قناعت نکرده ، احتمالا.
پاسخ:
منظورتون از سایت فلانی! سایت خاصی بود؟
آزادی های دیگه هم افراط در اون به دیگران آسیب میرسونه ؛ مثلا این آدمایی که حرف از آزادی حجاب میزنند مگه نمیدونند آرامش و پیشرفت من جوون رو میگیرند ؟ چرا ،خیلی هاشون خوب هم این رو بلدند ولی این افراد هدفایی دارند که از این طریق اجرا میشه حتی بعضی قدرت طلبان راهشون برای رسیدن به قدرت از همین طریق هست. الآن غرب با این تکنولوژی اگر جووناش دنبال هوس رانی نبودند و هدفشون علم و آرامش و پیشرفت بود آیا سرعت پیشرفت غرب خیلی خیلی بیشتر از الآن نبود؟ آیا اینا هدف سیاسی ندارند ؟ آیا اینها درصدد کاستن از اراده جوونها نیستند؟ از اراده محکم جوونهایی که دل تو دلشون نیست و پیشرفت و آزادی بیان واقعی میخواند نمی ترسند ؟ آیا نمی ترسند اراده های محکم جوانها، حکومتشون رو به انتقاد بگیره یا حکومت رو ازشون پس بگیرند؟ آیا به کارهای بیهوده مشغولشون نکردند؟ مگه نمی دونیم شراب چقدر ضرر میزنه ؟ برید از تفسیر نمونه ذیل آیه ای که شراب رو حرام کرده ببینید ضررهایی که شراب میزنه چقدر هزینه سنگینی روی دست دولت ها میذاره ؛ ولی دستهایی در کار هست که قراره با توزیع شراب و مواد مخدر در بین جوونای خودشون و کشورهای دیگه اراده مردم رو ضعیف کنند تا همیشه حاکم باقی بمونند . فرقه های مختلف درست میکنند چون که از وحدت میترسند. همین افراد طرفدار بیشترین آزادی بیان هستند ؟ جالبه اونوقت میاند شبکه های ماهواره ای ما رو جلوی پخشش رو میگیرند!

این افراد اگه شخص معتدلی هستند جواب بدند که چرا حاضرند آزادی و آرامش یک گروه رو بگیرند و اون رو به یک گروه دیگه بدند ؟
بنده تعریف آزادی غربی ها رو کامل نمی دونم . غربی ها محدوده آزادی رو میگند تا جایی باید باشه که آزادی دیگران سلب نشه ؛ این یعنی دادن آزادی به یک گروه و گرفتن یک آزادی از گروه دیگر ، وقتی آزادی ها با هم تداخل دارند؛ بعد از مرحله طبق قانون خودساخته و فریبکارانه، آزادی یک گروه رو میگیرند و به یک گروه دیگه میدند ؛ مثلا حجاب رو آزاد میکنند و مسلمان ها هم باید به پای بقیه بسوزند و جوونایی که نمی تونند ازدواج کنند باید بسوزند و بسازند ؛ آزادی فقط به حجاب هم ختم نمیشه. این قانون ساخته بشر هست یا از فوق بشر برای ما اومده ؟ اگه ساخته بشره که خوب ما هم بشر هستیم و این قانون رو قبول نداریم . خوب معلومه برای اینکه هر کسی به اندازه کافی آزادی داشته باشه و اعتدال در آزادی افراد برقرار بشه باید قانونش از طرف کسی باشه که از تمام ساختار وجودی انسان ها آگاه باشه و اعتدال هم داشته باشه؛ آیا میشه حرف غیر خدا رو در این زمینه اعتدال در آزادی دونست؟
حدود حجاب در قرآن رو میتونید به راحتی با سرچ در اینترنت پیدا کنید.

خداحافظ
ببخشید ، جایی که به داستان حضرت سلیمان علیه السلام اشاره کردم به جای هدهد نوشتم پرستو که خوب معلومه اشتباه نوشتم ، این به خاطر حواس پرتی بوده ، به همین دلیل معذرت میخوام.

یه چیز دیگه اینکه اونجایی که اشاره به ضررهای بی حجابی و شراب و ... کردم منظورم ضررهای دنیایی بوده در صورتی که ضررهای آخرتی قابل مقایسه با ضررهای دنیا نیست ، آخرت بی نهایت هست ولی دنیا چند سال بیشتر نیست ؛ تازه جوانی و لذتهاش خیلی کمتره.
منظورم از سایت فلانی که فیلتر شده ، همان وبلاگ فرزند یکی روحانیون نزدیک به جبهه اصلاحات هست که شما در متن ، به این وبلاگ ارجاع داده اید ولی با فرض اعتماد بر مسئولین ذیربط ، خوشبختانه فیلتر شده.
بحث امام علی علیه السلام عدم استقبال از حاکم نبود که بیاییم روش بحث کنیم ؛ منظور امام شیوه استقبال بود که الانم شاهد اینجور استقبال و تو سروکول اتومبیل حاکم رفتن هستیم .
خدا شما را با امامتان محشور کنند و ما را با اماممان علی (ع)
پاسخ:
علی جان لطفا تیکه ننداز!
خودت هم خوب می دونی این حرف که می زنی درست نیست
20 Dey 92 ، 06:30 عباس،لبیک
علی بگو که1. دشمن اصلی نظام کیه؟ 2.رهبر خطش چه فرقی باحضرت علی داره؟3.انصافا حضرت علی الآن در صدر حکومت ایران بود با اسرائیل آمریکا چه طور رفتار میکرد....تاریخ بخوانیم و عبرت بگیریم... دشمن را بشناسیم..اهداف او را هم بشناسیم...=>بصیرت...
22 Dey 92 ، 10:42 بیگانه
انصافاً استدلال آقای آیت الله زاده بسیار محکم و مستدل بود، آنچه شما بافته اید فقط سفسطه محض است!
22 Dey 92 ، 10:47 بیگانه
هرچند معتقدم استقبال از رهبری حرام نیست، اتفاقاً برای وجهه نظام و تبلیغات حکومتی خوب هم هست، ترجیح می دهم برای کور کردن چشم دشمنانمان، این استقبال پرشور هم باشد، اما راستش نظر امام علی در مورد این استقبال ها و این جور کارها کاملاً واضح و روشنه، لطفاً سعی نکنید نظر امام رو تحریف و مصادره به مطلوب کنید...
این استقبال ها اسلامی نیست، پیامبر و امام علی موافقش نبودن، و حتی در مقابل این فرهنگ تکریم ارباب و تخفیف نفس خود، ایستادگی و مخالفت کردند، اما در شرایط حاضر و برای مصالح نظام ایرادی نداره.
اولا "استقبال به خودی خود اشکال وایرادی ندارد کما اینکه ما به استقبال مهمان . ار سفر برگشته . حاجی و... می رویم استقبال نوعی اعلام دوستی و محبت است .اما ایراد بر نوع و شکل و چطور استقبال رفتن است .
آیا نمی شود مردم در کنار خیابان با نظم و ترتیب با دست تکان دادن و یا با دسته گل به استقبال بروند؟
یا حتما باید دنبال مسئول مملکتی بدوند.
درحدیث امام علی از امدن به استقبال نهی نشده بلکه از دویدن وشخصیت خود را پایین آوردن نهی شده است .
لطفا سفسطه نفرمایید
29 Bahman 92 ، 12:10 کلب الزینب
متاسفانه برخی ها با این گونه نظرات آتش تفرقه را بین شیعیان داغ میکنند...
چرا در زمان غیبت،بین معصوم و نایب معصوم یعنی فقیه جامع الشرایط یا نهایتا یک فقیهی که الان علمدار تشیع هست،فاصله میندازن بعضیا...
به خدا تو این زمانی که بیشترین هجمه روی شیعه هست،این فاصله افکنی درست نیست
رهبر انقلاب خاک کف پای امیرالمومنین هم نیست
ولی ما عشقمون،مولامون،اماممون علی است. الانم به هیچ عنوان دست از حمایت و پیروی از فرزند برومند امیرالمومنین وصدیقه طاهره به عنوان پرچمدار تشیع برنمیداریم
خدا بصیرت بده...
فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره
حرف بیجا زدن و تضعیف فقهای زمان به عنوان نایب حضرت حجت تضعیف شخص امام زمانه...
کلب زینب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا" بدون تعصب اگر الان امام عصر بیاید اجازه می دهد ما اینجور نام ها را بر خودمان بگذاریم ؟

آیا فلسفه امام در مذهب شیعه مگر رسانیدن انسان به حد کمال و انسانیت نیست ؟

اسلام برای تبری و تولای مثل بقیه فروع دین مگر احکام و راه کار مخصوص نگذاشته است ؟

همچنان که برای نماز احکام واصول داریم برای تولای و اظهار دوستی به ائمه( علیه السلام ) راه و روش وجود دارد .

کلام و رفتار ما باید زینت ائمه باشد طبق احادیث.
نخست ب کلب الزینب تو اصلا میفهمی چی داری میگی کلب الزینب یعنی سگ زینب بخداوندی خدا حضرت زینب رو با این القابی ک رو خودتون میزارین ناراحت میکنید تازشم چرا رهب آقای خامنه ای رو میبرید در حد پیامبر و امام ها فک کنم تا چند وقت دیگه بگید امام زمان آقای خامنه ای بعدشم میگین خداست این همه خشکی مقدس نباشید درسته رهبره خیلیا هم دوستش دارن ولی مثل بت پرستان زمان ابراهیم شدین از رهبر بتی ساختین و .... واقعا جای تاسفه ک ایران با این فرهنگ و تمدن همچین افرادی ملتش باشن و این افراد عربهایی هستن ک دلشون برای ایران وایرانی نمیسوزه خدا ب دادمون برسه پایان.
پاسخ:
با این که برخی افراد رهبری و ولایت رو بی قائده بالا می برند حتی در حد معصومین موافقم ولی امام خامنه ای اصلا ربطی به این بحث ندارد و در این مورد با شما مخالفم
ادله ی زیادی برای تایید لفظ امام خامنه ای وجود دارد اگر سرچی کنید خود متوجه می شوید.
15 Khordad 93 ، 01:28 ناشناس
سلام.وب لاگتان مملو از سفسطه است.این را بعد از حدود یک ساعت گشت زنی در مطالبتان هر خواننده ای متوجه میشود.آنقدر از نظام دفاع می کنید که خود مسئولین نمی کنند.
15 Tir 93 ، 01:17 بیگانه
حضرت علی ر(ع)شیر مردی بود که مقام امامت و ولایت را شغل خود نمی دانست وکشاورزی میکرد وخودش را از نظر سبک زندگی در حد پایین ترین افراد جامعه قرار میداد و خود به دیدن تک تک افراد میرفت و اجازه استفبال نمیدادند باشد که راه او راپیشه کنیم و برای ظهور فرزند راستینش دعا کنیم
خداییش چند تا نظر موافق داشتید؟
سلام.شما از علی فقط اینا شنیدید خودتونم برا خودتون تفسیر کردید.اره؟.شمای که میگید چرا رهبرا مثل بت می برستید.علی روزی بود که به خاطر رسول الله نود تا زخم به بدنش بزننداما برای ولی مسلمین نزاره اتفاقی بیفته.الان ولی مسلمین کیه؟ رهبر مگه نیس؟.اقایی که الان ولی فقیه قبول نداری چطوری میخوای ولی که ظهور میکنه را قبول کنی باور کن اونم قبول نمی کنی.خدایی اصلا نهج والبلاغه را یبارم باز کردید؟برید کمی تحقیق کنید بعد قضاوت کنید.با شنیدن قضاوت نکن داداشم .حقیقت با دورغ فقط یک وجب فاصله داره.برای شیعه تبلیغ کنید نه برای قوم دیگه. برای سلامتی اقا امام زمان و امام خامنه ای بسیار دعا کنید.به امیدظهور(الهم عجل لولیک الفرج)
08 Aban 93 ، 22:39 عاشق امام خامنه ای
نمی دونم شماهایی که داریداین انسان برجسته،دانشمندوعالم و...بالاترازاینهانائب امام زمان روچرااینقدردشمن میدارید،اگه یه کم بریدکتاب ولایت فقیه حضرت امام ره روبخونید خیلی چیزادستگیرتون میشه درضمن اگه نیازبوداین همه عالم ازقرون گذشته تاکنون باهاش مخالفت میکنند،وسخن آخراینقدرآب توآسیاب آمریکاوانگلیس و...نریزید ،کمی اهل مطالعه بودن هم بدنیستا
05 Mordad 94 ، 17:44 امیررضا
سلام لطفامغالطه نکنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.