ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!
ساندیس خور

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی بسیار مشتاقم...
که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
تا که پی در پی دم گرم خویش را بر آن بفشارد....
و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد...
تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشار مطالب و نوشته های مـا با ذکر منبع و ارجاع لینک مجاز است.
mail: amin.davari@chmail.ir

پربازدیدترین ها
shobahat
مدیر تارنما

ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!





قمه زنی سنت یا بدعت + دانلود

Tuesday, 24 Bahman 1391، 05:55 PM
[مخالفت با قمه‌زنی، مخالفت با عزادارى نیست؛ مخالفت با ضایع کردن عزادارى است. عزادارى امام حسین را نباید ضایع کرد] رهبر معظم انقلاب

متاسفانه امروزه «قمه زنی» موضوعی است به صورت هدفمند که توسط مخالفان اسلام ناب و انقلابی برنامه‌ریزی و تدارک دیده می‌شود، که هدف آن نیز چیزی جز ارائه چهره‌ای تحریف شده و غیر واقعی از انقلاب و مکتب تشیع به جهان نیست، انقلابی که اکنون تبدیل به چشم و چراغ تمام مستضعفین جهان شده است و مکتبی که قلوب تمام حقیقت‌جویان را به خود جذب نموده است.

شاید در قدیم و حتی چند سال پیش افرادی فقط بخاطر عشق به اهلبیت علیهم السلام و به صورت خودجوش مبادرت به این گونه امور می نمودند اما اکنون شاهد دست های پنهانی هستیم که دست‌ اندرکاران آن درصددند تا با استفاده از احساسات عوام جامعه و تحریک آن به اهداف شوم خود نائل گردند. جریانی که آشکارا مدعی می‌شود میان آنچه در کربلا صورت گرفته با آنچه فقه اهل بیت، علیهم‌السلام، می‌گوید تضاد وجود دارد و فتوا صادر می‌کند که در عزاداری سیدالشهدا، علیه‌السلام، جائی برای دخالت فقه و فقها وجود ندارد. جریانی که دیگر عملا هدف خود را ضدیت با دستور اکید رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت قمه زنیست.

امروز شاهد آنیم که جریان آلوده‌ای «قمه زنی» را «حقیقت مظلوم» می‌نامد و برای احیا آن این‌همه سرمایه‌گذاری می‌کند و به خوبی می‌داند که اعتقادات مردم را چگونه می‌توان آماج حملات و ضربات خود قرار داد. از این حیث ذره‌ای تردید نباید کرد و با مدیریت فرهنگی موثر می‌توان با کسانی که با اصل اسلام و نهضت عاشورا دشمنی دارند مقابله نمود. کتاب «قمه‌زنی سنت یا بدعت» یکی از  این اقدامات فرهنگی است...

در این کتاب که با رویکرد تحریف زدایی از عزاداری امام حسین علیه السلام نوشته شده است ب نقد و بررسی ابعاد مختلف فقهی اجتماعی و سیاسی قمه زنی پرداخته می شود و واقعیت هایی را در مورد این عمل خرافی یاداوری می کند.

دانلود pdf کتاب «قمه‌زنی سنت یا بدعت»


نظرات  (۲۱)

خسته نشن این کارا رو که غیر از بچه دارى و کاراى خونه و تدریس منم مى کنم ! خیلى سرشون شلوغه !
http://tabloelanat.ir/fa/wp-content/uploads/2013/11/sabehat.jpg
یا زهرا
20 Aban 92 ، 20:04 منتظران ظهور 2
آن دَم که فتاد دست پیغمبرِ آب یک قطره عطش نبود در باور آب
گلهاى خدا زتشنگى پژمردند اى خاک تمام کربلا بر سر آب
21 Aban 92 ، 17:26 عمارنامه
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/20124
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
سردمدار ترویج این بدعت جناب شیرازیست!
با آن شبکه ماهواره ایش ک به اسم تبری هفته برائت راه می اندازد!
24 Aban 92 ، 18:46 مسافر
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/263421/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-bbc-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%AC-%D9%82%D9%85%D9%87-%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF
25 Aban 92 ، 09:24 زارعان
سلام
یا اَبَا الْحَسَنِ یا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَیْنِ یا زَیْنَ الْعابِدینَ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّهَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ

شهادت امام سجاد علیه السلام تسلیت باد
با این وضع اگه کسی قمه بزنه نمیدونم چی بهش بگم ... .
26 Aban 92 ، 19:20 پرسش و پاسخ
سلام
خداا قوت...
14 Dey 92 ، 16:19 علی ن
ممنون. لازم بود خیلی زیاد واسه ما هیاتی ها.
یاحق
18 Tir 93 ، 00:33 کوچه باغ
سلام لینک شدید.
30 Tir 93 ، 16:30 کلب الحسین
با سلام بر محبین ارباب
این کتاب با استناد هرچیزی که دم دستش بوده می خواسته فقط نقد کنه و با دیدگاه تعصبی بر مبارنی رهبری مباحث را مطرح می کند
اصلا در مقام بحث علمی نیسن و مسائل بسیاری که بر ضد اوست را مطرح نکرده
نویسنده ی کتاب آقای مهدی مسائلی است بنده با استاد وی صحبت می کردم
ایشان علمیت او را کاملا زیر سوال برد
حتما دقیق و با دید نقد و برسی مطالعه کنید
و من الله توفیق
06 Shahrivar 93 ، 15:05 محمد رضا الخادم
سلام کلیپ زیبای سنت یا بدعت عزاداری های افراطی در کانال الخادم آپارات: aparat.com/v/OK8el
پیشنهاد می شود که در سایت نیز قرار گیرد . ممنون از شما
سلام. تو یکی از سایت ها مطلبی رو دیدم که استدلال هایی رو آورده در تایید هر نوع عملی که برای عزاداری امام حسین(علیه السلام) باشه. پاسخ این ادعا ها چیست به نظرتون؟
http://hekayateghorbat.blogfa.com/post-10.aspx
http://hekayateghorbat.blogfa.com/post-11.aspx
المستغاث بک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه شریف

با سلام-تسلیت میگم ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله حسین علیه السلام.

ادعا:بعضی ها ادعا میکنند که از میان عزاداری ها فلان عزاداری خوبه . فلان عزاداری خوب نیست . فلان عزاداری بدعت ست و فلان عزاداری بدعت نیست . مثلا میگند سینه زنی زنجیر زنی و لباس سیاه پوشیدن خوبه ولی تطبیر ( قمه زنی ) از روی اتش راه رفتن و ... خوب نیست و بدعت در دین است!!!!!

من قصد دارم در در چند محور حرف بزنم .



1) ادله شرعی برای جواز این گونه عزاداری ها .

2) برسی ادعا های مدعیان حرمت این گونه عزاداری ها

3) برسی فتاوی علمای اعلام بر جواز این گونه عزاداری ها



ادله شرعی برای جواز این گونه عزاداری ها
ایا در مصیبت اولیا الله ما میتونیم یک همچین کارهایی بکنیم ؟ نظر قران و اهل بیت در این باره چیه ؟



ادله ی قرانی

در قران خداوند متعال داستان حضرت یوسف رو بیان کرد و فرمود : همانا در حکایت یوسف و برادرانش براى دانش طلبان و اهل تحقیق عبرت و حکمت بسیار مندرج است‏ لَقَدْ کانَ فی‏ یُوسُفَ وَ إِخْوَتِهِ آیاتٌ لِلسَّائِلینَ سوره یوسف ایه 7

چند نکته در مورد این سوره :
1) در این سوره میخونیم که حضرت یعقوب نبی در فراغ پسرش یوسف شب و روز گریه میکنه و ایقدر در فراغ او ناله میکند که بینایی خودش را از دست میدهد و کور میشود . در حالی که میدانست یوسف زنده است و فقط برای دوری و فراغ او اینچنین گریه میکرد .

2) حضرت یعقوب نبی معصوم بوده و از گناه مبری است .

3) بعضی از پیامبران الهی به خاطر ترک اولی کردن مورد از خدا طلب بخشش کرده و درخواست عفو از طرف او را دارند .

4) در سراسر قران ایه ای مبنی بر اینکه حضرت یعقوب به خاطر گریه ی بیش از حد در فراغ یوسف از خدا طلب بخشش کند پیدا نمیکنیم .

5) خداوند متعال نیز در هیچ کجا یعقوب نبی علی نبینا و اله و علیه السلام را به خاطر این کار مواخذه نمیکند . بنابر این این کار حضرت یعقوب مورد تایید خداوند متعال بوده است .

نتیجه گیری :

مقام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مقایسه با مقام حضرت یوسف نبی اصلا قابل مقایسه نیست. (فقط همین را بگم حضرت یوسف با متوسل شدن به 5 تن ال عبا در درون چاه توانست از انجا نجات پیدا کند )

و از طرفی ضرر قمه زنی هم در مقایسه با کور شدن و نابینایی بسیار ناچیز به شما می اید .
حضرت یعقوب میدوانست یوسف زنده است و فقط در فراغ او چنین کرد ولی مصیبت اباعبدالله الحسین به نص صریح امام حسن علیه السلام این چنین است : لا یوم کیومک یا اباعبدالله ( هیچ مصیبتی مثل مصیبت تو نیست )

پس این عمل حضرت یعقوب نبی به ما این اجازه را میدهد که عزاداری برای حضرت حسین علیه السلام را انجام بدهیم حتی اگر انقدر گریه کنیم که چشمانمان کور شود چه برسد به قمه زنی بدون هیچ عارضه ای .
و از نظر خدا این عمل یعقوب نبی مذمت نشده است . پس به طریق اولی عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین مذمت نمیشود .

ادعا : بعضی ها ادعا میکنند که از میان عزاداری ها فلان عزاداری خوبه . فلان عزاداری خوب نیست . فلان عزاداری بدعت ست و فلان عزاداری بدعت نیست .اینا میگند که جاری شدن خون در عزای ابی عبد الله الحسین درست نیست . نباید کاری کرد که خون از جاری بشه .


در جواب این ادعاهای سطحی باید بگم که :

در عزای حضرت حسین علیه السلام، اهل بیت عصمت و طهارت هم این کار رو میکردند .

مثل حضرت زینب سلام الله علیها وقتی سر بریده برادرش حسین علیه السلام را دید و سر خود را به چوبه ی محمل کوبید و سر خود را شکست . اولا باید بگم که این روایت از احادیث صحیح ومشهور شیعه است . و ثانیا خود حضرت زینب مقامی بس عظیمی داشت که امام سجاد علیه السلام به او فرمود : انت عالمه غیر معلمه ( تو دین شناسی هستی که این دین شناسی به توالهام شده و در مکتب خانه یاد نگرفته ای ) حضرت زینبی که دین شناس ومعصوم بوده است هیچ وقت کاری که منافی با دین باشه نمیکنه . علاوه بر اینکه این کار حضرت هم در برابر حضرت سجاد علیه السلام انجام داد . اگر این کار خطا بود یقینا حضرت سجاد به او تذکر میداد و او را از این کار نهی میکرد . در حالی که چنین نکرد . بحار الانوار ج 45 ص 115 و ص 164 و الاحتجاج ج 2 ص 305

مثالی دیگر :

امام رضا علیه السلام میفرماید : "" ان یوم الحسین اقرح جفوننا . مصیبت حسین علیه السلام پلک های ما را زخم کرده است"" بحار الانوار ج 98 ص 102 و ...

ائمه معصومین هیچ موقع بر اثر احساسی شدن جمله ای خلاف واقع نمی گویند در واقع این جملات امام رضا حکایت از واقع دارد .

در این جمله ، امام رضا میفرماید : مصیبت ابی عبدالله الحسین پلک ما را زخم کرده است .
برای زخم شدن پلک انقدر انسان باید گریه کند و چشم و پلک مجروح شود و خون جاری بشود و سپس جای ان جراحت زخم بشود . این حدیث به صراحت دلالت بر جواز جاری شدن خون در مصیبت اباعبدالله الحسین علیه السلام را دارد .


مثالی دیگر برای این موضوع :

امام زمان علیه السلام در زیارت ناحیه میفرماید :

یا جداه لابکین علیک بدل الدموع دما . ای جد من من روز و شب به جای گریه برای تو خون گریه میکنم

همانطور که گفتم ائمه معصومین هیچ موقع از روی احساس خلاف واقع نمیگویند و تمامی حرف های انها از روی واقعیت است . خود امام زمان علیه السلام در عزای جد بزرگوارش حکم جواز جاری شدن خون را صادر میکند و خود او هم این کار را انجام میدهد .



با این سه روایت جواز ادماء ( جاری کردن خون) در عزای حضرت ابی عبدالله الحسین ثابت میشه همانطوری که در پست قبلی این جواز از نظر قران ثابت بود .

این طالب بدم المقتول بکربلا

اللهم عجل لولیک المظلوم الفرج

مهم ترین سوال و اشکالی که بعضی ها به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام وارد

میکنند 2 چیز است :

اشکال اول : این جور عزاداری ها مانند عَلـَـــــم ها و زنجیر زنی ها و ادماء ( جاری ساختن خون از بدن مثل قمه زنی و ...) توی دین نیامده است و خرافه و بدعت است .

جواب 1‌) شرعی بودن این گونه عزاداری ها هم بر اساس ادله قرانی و هم بر اساس ادله روایی در پست گذشته ثابت شد .

جواب 2)‌ کسانی که این حرف را میزنند باید جواب بدند بر چه اساس و دلیلی "" سینه زنی " میکنند ؟ چون سینه زنی هم در زمان اهل بیت علیهم السلام مرسوم نبوده است .

جواب 3 ) این گونه عزاداریها همه ی انها تحت عنوان عزاداری در می ایند و هر مراسمی که در تحت این عنوان باشه از نظر شرعی عزاداری محسوب میشود و مستحب است .

جواب 4 )‌ هر ملتی و هر قومی و هر قبیله ای برای عزاداری رسم و رسومی برای خودشان دارند . همه ی آن عزاداری ها با تنوعی که دارند در یک چیز با هم مشترک هستند و ان هم این است که همه ی انها به نوعی اظهار تاسف و تالم میکنند .
همین نکته است که باعث میشه تمامی این عزاداری ها مستحب باشه . چون هر کسی طبق رسم خودش اظهار تاسف میکند . ائمه اطهار علیهم السلام به ما دستور دادند برای ابی عبدالله الحسین علیه السلام عزاداری کنیم ولی نحوه ی و شکل عزاداری را تعیین نکرده اند . مثل اینکه فرموده اند حج به جا اورید . ولی نگفته اند با شتر یا پیاده یا وسیله نقلیه و یا ... حج بجا اورید . بلکه فقط دستور انجام حج را داده اند . در عزاداری هم همچنین است . دستور عزاداری داده اند . ولی نحوه ی ان را تعیین نکرده اند . هر کسی به هر شکلی که طبق رسم انها باشد عزاداری کند امتثال امر کرده است .

اشکال دوم : این گونه عزاداری ها وهن دین است یعنی موجب سست شدن دین می شود و در نتیجه موجب تمسخر دین می شود .

جواب 1 )‌ همه ی عاقلان دنیا این موضع برایشان جا افتاده که هر قوم و مذهبی رسومات خاصی برای خودشان دارند . و تنوع عزاداری و تنوع رسم و رسومات نزد عقلای عالم یک امر طبیعی و پذیرفته شده است . پس عقلای عالم به عقاید و مراسمات مذهبی یا غیر مذهبی دیگر اقوام احترام می گذارند .به همین خاطر این گونه مراسمات و عزاداری ها وهن به دین نیست .

جواب 2 ) در دیگر ادیان هم این گونه عزاداری ها دیده می شود . مثلا در مسیحیت در روزی که قائل هستند حضرت مسیح به صلیب کشیده شد بر بدن های خود خراش وارد کرده و از بدن خود خون جاری میکنند . پاهای خود و سینه های خود را مجروح کرده و ا انها خون جاری میکنند .


جواب ۳ ) بر فرض محال اگر قبول کنیم که عزاداری ما باعث رنجش عده ای می شود دلیل نمیشود که ما دست از دین خود برداریم . پس باید فردا منتظر باشیم به خاطر رنجش عده ای از نماز دست از نماز هم برداریم . مگر دین ما بر اساس نظرات دیگران بنا نهاده شده است که با نظر دیگران هم تغییر کند ؟

جواب ۴ ) این کسانی این گونه عزاداری ها را مسخره میکنند ، کل دین و مذهب ما را مسخره میکنند .
با تمسخر دیگران دین خدا عوض نمیشود . این اشخاصی که مسخره میکنند دشمن دین و مذهب ما هستند و جز این هم انتظاری از انها نیست . مگر پیامبران الهی را مسخره نکردند ؟ ایا انها دست از دین خدا برداشتند؟

جواب ۵ ) ایا صرف خوشایند نبودن رسومی از نظر دیگران ، موجب این میشود که آن قوم یا ملت از ایین و رسم خود دست بردارند ؟ مثلا در چین در مراسم عزا ، جامه ی سفید به تن میکنند . ایا ما حق داریم به انها بگوییم چون این عمل نزد ما قبیح است پس شما از این رسمتان دست بردارید .؟؟؟؟


جواب۶ ) بر فرض که ما در این مورد کوتاه امدیم و دست از زنجیر زنی و سینه زنی و قمه زنی برداشتیم ایا مسخره کننده گان دیگر به ما کاری ندارند ؟ ایا تنها مشکل انها با ما همین موارد است ؟ ایا بعد از این به سراغ دیگر عقاید ما نمیروند و انها رو مورد تمسخر قرار نمیدهند ؟ خدای متعال به صراحت بیان فرموده که این افراد هرگز از تو راضى نمى ‏شوند تا آنکه از آیینشان پیروى کنى

(وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ‏ البقرة : 120 )

قسمتی از سخنرانی ایه الله العظمی وحید خراسانی در سال 87 :
وای بر اون کسانی که در این شعائر خدشه کنند . بیدار باشید . مردم ایران بدانید کوچکترین کلمه که شعائر حسینیه را سست کند کمر خاتم النبیین را میشکند . فقها ور افتاده اند . فقیه نایینی است . فقیه بروجردی است . فقیه حائری است . فقیه اینانند که میگویند سینه بزنید . زنجیر بزنید . خون هم جاری بشه ، بشه . اینه فقیه . فقاهت اینه . محقق نایینی میگوید سینه زدن زنجیر زدن برای سید الشهدا حتی اگر خون جاری بشه جایز ( مستحب ) است .

استفتائاتی از حضرت ایه الله العظمی سید صادق شیرازی :

سوال : استفاده از موسیقی در سروده ها و نمایش های دینی همچون تعزیه حلال است یا حرام ؟
جواب : موسیقی مطلقا حرام است .

سوال : زنجیر زنی سینه زنی و خراشیدن گونه ها در عزای سید الشهدا علیه السلام چه حکمی دارد ؟
جواب : جایز و بلکه مستحب است .

سوال : ایا ایین های گوناگون عزاداری که امروزه در میان ما معمول می باشد در روزگار امامان معصوم علیه السلام وجود داشته است ؟
جواب : بله اصول اساسی و ریشه همه گونه های عزاداری در ان روزگار وجود داشته است .

سوال : جاری ساختن خون بدن ( ادماء ) در عزای حضرت سیدالشهدا عیه السلام جایز است ؟
جواب : جائز بلکه مستحب است . حضرت زینب سلام الله علیها که همه دوستداران خاندان پیامبر امید به شفاعت آن حضرت دارند وقتی سر مبارک برادر و امام خودر ا بر نیزه دیدند سر خود را به چوبه محمل زدند و خون جاری شد . این عمل در مقابل حضرت زین العابدین علیه السلام انجام گرفت و آن حضرت خطاب به حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند : عمه جان شما بحمدلله دارای علم ربانی هستید .

سوال :ایا علمی که در تکایا ی حضرت سیدالشهدا علیه السلام مورد استفاده قرار میگیرد جزء خرافات ست ؟
جواب : انچه در عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام متعارف است مورد عنایت خاصه امام زمان عجل الله تعالی فرجه بوده و موجب اجر و ثواب میباشد .

سوال : انجام مراسم شبیه خوانی چه حکمی دارد ؟
جواب : در صورتی که تاریخ را به طور صحیح و بدون استفاده از الات لهو و موسیقی نمایش دهند جایز بلکه مستحب است .

سوال : ایا دلیل شرعی در دست هست که برگزاری سوگرواری حسینی را تایید کند و بر ان تاکید کند ؟ ایا " لطم " ( زدن بر صورت و سینه ) در مراسم بر پایه دلیل است ؟
جواب : امام صادق علیه السلام فرمودند : و لقد شققن الجیوب و لطمن الخدود الفاطمیات علی الحسین بن علی علیهما السلام . بانوان فاطمی بر حسین بن علی گریبان چاک نمودند و بر چهره خود به نشانه عزاداری لطمه زدند . ( جامع الاحادیث الشیعه ج 3 ص 492 )

سوال : منظور از شعائر حضرت سیدالشهدا علیه السلام چیست ؟
جواب : منظور از ان تمامی مراسمی است که بین شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام متعارف و ان را برگزار میکنند . مراسمی که امام حسین علیه السلام خاندان و یاران او و نیز موضعگیری و فداکرای ان حضرت در راه خدا را به یاد میاورد .

سوال : اگر سستی ورزیدن برای حضور در مجالس دینی و بزرگ داشتن شعائر مذهبی روحیه اسلامی را در انسان ، افراد خانواده و هم کیشان او تضعیف و کم رنگ کند معصیت به شمار می اید. ؟
جواب : در فرض مذکور بله در شمار معاصی قرار دار .

سوال : گریستن بر حضرت سیدالشهدا علیه السلام در نماز چه حکمی دارد ؟
جواب : مانعی ندارد و نماز را دچار اشکال نمیکند مادامی که انسان را از صورت نماز خارج نگرداند .. بلکه گریه بر امام حسین علیه السلام از بهترین وسایل تقرب بهه خدای متعال به شمار می رود .

منبع وبلاگ :خشت اول (مهدی عزیز)

یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه
12 Mehr 93 ، 01:25 محمد حسنی
سلام داداش مدافع قمه زنی یا بهتر بنویسم طلبه ی گرامی.
چون از استدلالهای شما معلوم بود که سطح سواد خوبی دارید.
بزرگوار!، اگه قرار به جواب دادن به شما توسط امثال حقیر باشه که نه حقیر، که بابای من و بابای بابای من و بابای بابای بابای من هم قادر به پاسخگویی به شما نیست.
اما طرز فکر شما با همه ی اطلاعات وسیعی که دارین یه اشتباه بزرگ درش وجود داره و اون هم اینه که شما با همه ی سطح فکری عمیقتون هنوز نمیدونین که هدف از یادگیری اسلام، اطاعته و نه اجتهاد.
حتی مجتهدین ما هم اگه برای اجتهاد درس خوندن به خطا رفتن که هدف مقدس اطاعت مقدم بر اجتهاده و یه مجتهد باید مقید باشه.
گرچه تعلیمات مردم لازم است، تزکیه قبل از تعلم واجب است.
حالا داداش بزرگوارم!، به فرض که همه ی فرمایشات شما مطابق با قرآن کریم مگه شما مقام معظم رهبری رو نایب امام زمان و ولی فقیه عادل نمیدونین؟!.
خب چرا برای اثبات درستی یا نادرستی عملی که فرض و واجب هم نیست به دنبال اجتهاد خودتون میرین و نه فتوای معظم الله؟!.
گیرم که اصلاً قمه زنی دستوره!، مگه امام خمینی (ره) بنا به تشخیص و اجتهادشون امر نفرمودن زمان شاه که طلاب مساجد و دفترخونه ها رو تحریم کنن و ماه رمضون رو در اعتراض به شاه ظالم به منابر و مساجد نرن؟!.
مگه تو یه سالی زمان شاه نفرمودن نیمه ی شعبان رو جشن نگیرن که ما عید نداریم و البته جریان حجتیه سر باز زد؟!.
حالا سؤال:
آیا جشن نیمه ی شعبان و کار شرعی تو ماه رمضان کاری لازم و ضروری نیست؟!.
پس به چه حقی امام خمینی (ره) این امور رو تحریم فرمودن؟!.
من خیلی بیسوادتر از اونم که جواب شما رو با استدلالهای علمی و آیات و روایات بدم ولی به نظرم رهبر انقلاب امام خامنه ای هم تا الآن سوره ی یوسف رو خوندن و هم تفسیرهای مختلفش رو دیدن و از اون احادیث هم بی اطلاع نیستن!.
در مورد آیت الله خراسانی حفظه الله علیه، مرجع معظم تقلید هم باید عرض کنم که نماینده ی ایشون فرمودن که منظور معظم الله از فلانی و فلانی مرجع بود با خودشون بود و اینکه فرق میکنه اینکه ما یه کاری بکنیم که منتج به خونریزی بشه تا اینکه خودمون با دست خودمون خون خودمونو بریزیم!.
بله، شما اونقد برای امام علیه السلام گریه کن تا بمیری این شهادته ولی بیا بزن خودتو بکش واسه ی امام (ع) آیا این خودکشیه یا شهادت؟!.
شما برو امام رضا و تو راه ماشینت بره زیر کامیون و ریز ریز شو آیا این شهادت نیست؟!.
خب، حالا برو مشهد منتها خودت رو بنداز زیر ماشین! این چطور؟!.
به نظر شما اون دو نفری که میرن مناطق عملیاتی شلمچه و اونجور جاها، یکیشون ناخواسته پاش میره رو مین و کشته میشه و اون یکی از روی علاقه و با اطلاع از اینکه این یادگاری ای که از جبهه بر میداره مثل خاک یا تیکه ای از سلاح جنگی به جا مونده خطرناکه و ممکنه مرگ آفرین باشه، در اثر انفجار بمیره هر دو شهیدن؟!.
بیایم به جای اجتهاد مقید باشیم، امام زمان سیصد و سیزده مجتهد نمیخواد سیصد و سیزده مطیع میخواد.
من نمیگم اجتهاد بده هااا، میگم اجتهاد باید در راستای اطاعت باشه و لا غیر.
تکلیف اطاعت هم که کلاً معلومه دیگه و نیازی نیست که بنویسم/ خدا، رسول، ائمه و سر انجام اولیاء فقیه و مرجع معظم تقیید.
موفق باشید و تشکر.
جناب محمد حسنی،بزرگوار من طلبه یا مدافع قمه زنی نیستم اصلا در مقامی نیستم که بخوام اظهار نظر کنم بلکه از وبلاگی که بالا آدرسش رو ذکر کردم مطلبی رو اینجا نوشتم تا آقای داوری و دیگر علما پاسخ این شبهات عمیق رو بدن.شما هم بی زحمت لطف کنید همین مطالبی رو که فرمودید تو قسمت نظرات نویسنده این مطالب تو وبلاگش هم پاسخ بدید تا ایشون با شما بحث کنند.البته همین الان خودم این کامنت شما رو هم در وبلاگ ایشون ثبت می کنم.شما هم لطف کنید به وبلاگ ایشون سر بزنید.با تشکر
13 Mehr 93 ، 20:49 محمد حسین
یکی از جنبه های حرمت قمه زنی یا اصلا بگم توجیه اصلی آن اثر گذاشتن این قبیل کار ها بر دید جهانی بر تشیع است
13 Mehr 93 ، 20:52 محمد حسین
ساندیس خور یک پیشنهاد همون طور که خودت میدانی برای بهبود کیفیت وبلاگ یا سایت لینک های مفیده پس بهتره یه سر به لینکات بزنی تایی محتوا به پای خودت ولی حداقل آن هایی که ناقص یا اصلا وجود ندارند را حذف کنی
پاسخ:
بله درست می فرمائید البته کمبود فرصت مانع این کار می شه ام به چشم!
البته برخی از لینک ها از کار نیفتادند بلکه فیلتر شدند
اگه به همچین مواردی بر خوردید حتما خبر بدید
02 Mordad 94 ، 13:32 امیرعباس
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
آقای محمد حسینی واقعا برای شما متاسف هستم وقتی که آقا محمد به صورت مختصر دلایل علمی را بیان داشته اند اون وقت شما می گید امام خمینی و آیت الله خامنه ای حرام کرده اند؟؟؟ مگر این دو شخص معصوم هستند که حکم آنها مثل حکم امام زمان (عج) باشد؟؟؟ وقتی امام زمان (عج) قمه زنی و انواع عزاداری را مستحب و جایز اعلام می کنند ما دیگر چکاره ایم؟؟؟(آدرس این مطلب : در کتای الائمه ج 2 ص 461و462 از شیخ مهدی زین العابدین نجفی)
ثانیا : اگر بنا بر حکم مراجع باشد تمام مراجع گذشته بر جایز بودن و مستحب بودن قمه زنی حکم داده اند و البته بسیاری از مراجع عظام معاصر هم بر جایز بودنم و بلکه مستحب بودن قمه زنی و انواع عزاداری حکم داده اند . مثل : مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره _ حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی دام ظله _ حضرت آیت الله سید محمد صادق روحانی _ حضرت آیت الله وحید خراسانی_مرحوم حضرت آیت الله فقیه امامی _مرحوم حضرت آیت الله سید مهدی امام فروشائی و...
در ضمن به این وبلاگ سر بزنید در این باره مطالب زیبایی دارد : http://islam70.mihanblog.com
29 Mehr 94 ، 02:06 محمدجواد
سلام
ممنون از ادله ی محکم و شبه زدای محمد آقا پیرامون شعائربخصوص خون جاری کردن و قمه زنی لازم به ذکره که جهت اطلاع بیشتر به وبلاگtabara310مراجعه کنید من مراجعه کردم مطالب خوبی عایدم شدم.صلی الله علیک یااباعبدالله
19 Shahrivar 95 ، 23:59 مهدی صادقی نژاد
به نظر بنده قمه زنی دارای تاریخ انقضائی بود که الان دیگر وقتش گذشته

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.