Saturday, 19 Bahman 1392، 10:59 PM
یکی از سخنان تاریخی حضرت امام که امروز دشمنان امام و انقلاب آن را به یک جنجال تبدیل کرده و درصدد وارونه سازی و سوء استفاده از آن هستند و از آن به عنوان نقض جمهوریت نظام نام می برند، سخنی است که
ایشان در تاریخ 6 خرداد 1360 بیان کرده و فرمودند:
«اگر تمام مردم موافقت کنند، من مخالفت می کنم.» این جمله این روزها و پس از گذشت سی سال هنوز هم در اکثر
سایت های ضد انقلاب همچون بالاترین و... ب عنوان
خبری دست اول مرتب آپ می شود.
اینکه جمله فوق را ایشان چرا و به چه منظور بیان نموده بنظر مى توان دو دلیل را براى این عبارت تصور نمود: نخست اینکه همچون دشمنان بگوییم که این سخن با جمهوریت نظام تغایر دارد، که در این صورت این مساله با سه امر تعارض پیدا مى کند:
1- سیره عملى ایشان، به طوری که ایشان در اقدامى بى سابقه کمتر از یک ماه پس از پیروزى انقلاب اسلامى ایران دستور آماده سازى مقدمات
برگزارى رفراندوم نظام تازه تاسیس را صادر نموده واز مردم خواستند تا آزادانه در مورد عنوان جمهورى اسلامى و ماهیت آن راى مثبت یا منفى خود را اعلام نمایند.
2- سخنان ایشان در همین سخنرانی: سایت های ضد انقلاب با تقطیع سخنان ایشان تنها قسمتی از سخنان امام را منعکس می کنند، ایشان در بخش های دیگر همین سخنرانی بر لزوم پذیرش راى اکثریت ولو برخلاف خواسته هاى خودمان، را مورد اشاره قرار می دهند و می فرمایند:
اگر مردم خلاف نظر ایشان راى دادند و لو اینکه آن را حق ندادند اما بدان ملتزم خواهند بود، و در بخش های دیگری نیز می فرمایند:
«
من هم ممکن است با بسیارى از چیزها، من که یک طلبه هستم، مخالف باشم. لکن وقتى قانون شد خوب، ما هم مىپذیریم... »
3- و دیگر اینکه این معنا در تعارض با دیدگاههاى رایج ایشان در زمینه نقش مردم و جمهوریت نظام و لزوم التزام عملى به راى اکثریت مى باشد. ایشان به اندازه اى به مساله جمهوریت و اهمیت التزام به راى و نظر مردم معتقد بودند که در سخنان دیگر خود از هر گونه اقدامى که بوى استبداد و خودرایى داشته باشد حتى از جانب ولى فقیه پرهیز مى دادند به عنوان مثال ایشان در تاریخ 1358/6/30 و در جمع انجمن اسلامی مى فرمودند:
«اگر فقیهى یک مورد دیکتاتورى بکند از ولایت مىافتد» بنابراین به نظر مى رسد که نمى توان معناى اول را براى این سخن لحاظ داشت. لذا معناى دوم براى این جمله احتمال بیشترى مى یابد و آن اینکه امام خمینى با توجه به سخنانى که در لزوم پاى بندى همگان به قانون وعدم تخطى از آن از سوى نمایندگان مجلس و رئیس جمهور داشتند معتقدند که همگان باید به حدود قانون اساسى اى که ملت به آن راى داده و به عنوان میثاق ملى پذیرفته شده است پاى بند باشند و هر کس که از این حدود تجاوز کند ایشان به عنوان رهبر انقلاب و بزرگترین حافظ قانون اجازه چنین کارى را نخواهند داد و اگر تمام مردم هم به چنین شخصى راى داده باشند ایشان با این فرد مخالفت خواهند کرد و مراد در اینجا این نیست که اگر مردم به رئیس جمهورى راى دادند ایشان با او مخالفت خواهند کرد بلکه منظور این است که اگر همه 35 میلیون نفر جمعیت آن زمان به رئیس جمهورى راى دهند اما وى به میثاق ملى خود پاى بند نبوده و از حدود قانون تجاوز کند ایشان با او مخالفت خواهند کرد کما اینکه لحن سخنان [به ویژه سخنان 25 خرداد 60] و نیز فضایى که این سخنان در آن ایراد شده و زمینه هایى که منجر به ایراد این سخنان شده است، خود موید این دیدگاه مى باشد.
چرا که هم این سخنان که در جمع نمایندگان مجلس بیان گردیده است و هم سخنان 25 خرداد که درجمع مردم بیان گردیده است در فضایى بیان گردیده است که بنى صدر به عنوان اولین رئیس جمهور مدعى بود که
با توجه به اینکه 11 میلیون به وى راى داده اند وى حق هر گونه اظهار نظرى ولو بر خلاف قانون را دارد و قانون شکنى ها و حرمت شکنى هاى وى باعث شد که امام خمینى در اظهاراتى که در این روزها بیان مى کردند گریزى به این مطلب زده و مردم را براى خبر مهمى که چند روز بعد انتشار یافت یعنى
عزل بنى صدر از فرماندهى کل قوا و راى مجلس به عدم کفایت سیاسى بنى صدر آماده کنند که همین گونه هم شد.
پس نتیجه می گیریم باید این سخن ایشان را به گونه اى دیگر معنا کرد که با توجه به زمینه هاى ایراد این سخنرانى ها در مى یابیم که منظور امام این بوده است که اگر رئیس جمهور منتخب چنین اقدامى انجام دهد، چون نسبت به میثاق خود با مردم تخلف ورزیده است، لذا دیگر نماینده و سخنگوى مردم هم نخواهد بود و زمینه براى عزل چنین رئیس جمهورى فراهم مى گردد.
پی نوشت:جملات تاریخی امام در
6 خرداد 1360 را در ادامه مطلب بخوانید!
امام خمینى در سخنرانى 6 خرداد 1360 چنین مى فرماید: « مردم رأى دادند به اینها ، مردم شانزده میلیون تقریباً یا یک قدرى بیشتر رأى دادند به قانون اساسى. مردمى که به قانون اساسى رأى دادند منتظرند که قانون اساسى اجرا بشود نه هر کس از هر جا صبح بلند مىشود بگوید من شوراى نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسى را قبول ندارم ، من مجلس را قبول ندارم، من رئیس جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه ! همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، و لو بر خلاف رأى شما باشد . باید بپذیرید، براى اینکه میزان اکثریت است و تشخیص شوراى نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان است که همه ما باید بپذیریم. من هم ممکن است با بسیارى از چیزها، من که یک طلبه هستم، مخالف باشم. لکن وقتى قانون شد خوب، ما هم مىپذیریم... مىگویید اینها اشتباه کردهاند، بسیار خوب، ممکن است یک میلیون جمعیت هم اشتباه بکنند این اشکال ندارد اما در عین حالى که اعتقادتان این است که اینها اشتباه کردهاند، در عین حال باید بپذیرید. چاره ندارید. شما هم که وکیل شدید فرض کنید از تهران یا از جاى دیگر، خوب ، عده کثیرى مىگویند که این لیاقت نداشته است ! این نباید، خوب نبود بشود، اما حالا که اکثریت شد، پذیرفتهاند.»
۰
۰
92/11/19
پاسخ:
لطفا ب مردم توهین نکنید چند ملیون انسانی که در روز راهپیمایی حضور داشتند از نظر شما ساده و... هستند!
اینجوری ادعای آزادی بیان دارید؟!
پاسخ:
پس
اینجا رو مطالعه کن تا بفهمی
پاسخ:
98 درصد از مردم ب قانون اساسی رای دادند
در 22 بهمن هم ملیون ها نفر از همین مردمی که شما ادعا می کنید مخالف حکومت و قانون اساسی هستند در راهپیمایی شرکت کردند و به قانون اساسی و حکومت آری گفتند.
بگذارید کمی با هم راحت تر حرف بزنیم بنده می دانم که شما از حضور ملیونی مردم عصبانی هستید ولی بنظرم باید واقعیت ها را دید و افراط و تفریط نکرد.
پاسخ:
ایشون یعنی آقای زیباکلام نظر شخصی خودشون رو گفتند و این بیانگر آزادی بیانی ست که در ایران وجود دارد.
بنظر
بنده و ملیون ها انسانی که در سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس شرکت می
کنیم. اسرائیل یک رژیم نامشروع و حرامزاده است و رسمیت سازمانی که خود تحت
فشار چند کشور مستکبر قرار دارد. هیچ چیز را تغییر نخواهد داد.
پاسخ:
یادش بخیر حضرت امام یک جمله ای دارند که بدرد این روزها می خورد... ایشان می فرمودند نگاه کنید و ببینید که اگر دشمن بر ضد شما حرف می زند و از شما عصبانیست مطمئن باشید که کارتان درست بوده ولی اگر بنفع شما حرف می زند و از شما دفاع می کند...
حالا و این روزها رسانه ها از بی بی سی گرفته تا... جرئت ب تصویر کشیدن راهپیمایی 22 بهمن مردم رو ندارند و از حضور ملیونی مردم عصبانید... لااقل شما اگر می خواهید ژست انسان های مدافع حقوق بشر رو بگیرید حرف های شبکه بی بی سی رو تکرار نکنید که مردم بهتون شک نکنند!
حداقل یه آزادی نسبی برای این چند ملیون نفر قائل باشید و حق انتخاب رو ازشون نگیرید.
پاسخ:
مواضع زیباکلام اظهر من الشمس است ما از ایشان انتظار غیر از این ها را نداریم... یعنی اگر ایشان چیزی غیر از این ها را می گفت باید تعجب می کردیم!
ضمنا بنظرتون این ها آزادی بیان نیست... این ها رو دوستان شما در روزنامه ها و سخنرانی هایشان میگفتند و می نوشتند!
سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرانی کوثر 10 اردیبهشت 81
«… نوینسدگان نامه به امام حسین علیه السلام میگویند:
این
حکومت [حکومت یزید] بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین علیه
السلام هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است.
عبدالکریم سروش :
اسلام نه احکام سیاسی ، نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی اش قابل استناد نیست و رسما باید آن را بگذاریم .
فرهنگ شهادت ، خشونت آفرین است اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان می شود .
ج م تبریز ،ق به سعید حجاریان ، خرداد 78
صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است .
غلامرضا سالار بهزادی ، روزنامه صبح امروز ، 23 آبان 78
تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است .
محمد رضا خاتمی در مشهد در تبلیغات دوره هشتم انتخابات :
هرکس پیام دوم خرداد را درک نکرده است، باید کنار برود . هرکس که با اصلاحات نیست، نابود شود!
پاسخ:
لطفا عصبانی نباشید
بلاخره برای این چند ملیون نفر هم باید یک حقی قائل باشید... این را بگذارید ب پای ادعایی که دارید... آزادی بیان
پاسخ:
این هم ب چشم بگذارید اول ببینیم مطلب شما واقعیت دارد یا خیر و از صحت و سقم مطلب مطمئن شویم... بلاخره همینطوری که نمی شود هر حرفی را ب حضرت امام نسبت داد... باید مشخص گردد... البته شاید مطلبتان درست باشد و کم اطاعی شما از احکام فقهی عامل این مطلب شده باشد... سعی می کنم هر چه سریعتر تحقیقاتم رو کامل کنم.
پاسخ:
برای یکسری ایرادات در قانون اساسی که رفراندوم برگزار نمی کنند عزیز...
انتخابات و رفراندوم مجدد برای تعیین حکومت
است نه برای اصلاح فقط یکسری از قوانین ...
و وقتی نوع حکومت ب وسیله رفراندوم مشخص
شد نمایندگانی از سوی مردم عهده دار اصلاح قانون اساسی می شوند.
پاسخ:
اون روزی که این دوستان این حرف ها رو میزدند همشون آزاد بودند و راس راس راه می رفتند
اگه منطق ندارید لطفا مغالطه هم نکنید
آغاجری ب دلیل این حرف ها محکوم ب اعدام نشد
سروش هم با قرائت های مادی از دین ب کیسه کشی از دولت های غربی افتاد و هر چی بهش گفتن رو نشخوار کرد و هر کس ب مردمش خیانت کنه باید طعم پناهندگی رو هم بچشه... تو تاریخ هم امثال ایشون رو کم نداریم
سعید حجاریان رو هم دوستان اصلاحاتی شما ترورش کردند و انداختند تقصیر بسیج... آخه من می خوام بدونم بسیج وقتی می خواد شخصی رو ترور کنه میاد و با شلوار بسیجی اینکار رو انجام می ده! البته بعدا گندش درومد
محمد رضا خاتمی هم مثل صدها انسان دیگه رد صلاحیت شد و هم اکنون هم راست راست دارد راه می رود
شما دولت خدمت رسان و مردمی ب معنای واقعی رو قبول دارید؟ ب همین دلیل است که ملیون ها انسانی که آزادانه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده اند رو ساده لوح و فریب خورده می دونید و حتی حق انتخاب رو هم براشون قائل نیستین!
پاسخ:
پس با این حساب در مجلس روزی چند قانون اصلاح می شود و با یک حساب سر انگشتی سالی حدودا 200 الی 300 قانون و با استناد ب حرف شما در سال باید حدود 300 رفراندوم برگزار بشه!
خودتون خندتون نمی گیره!
پاسخ:
اتفاقا شما فکر میکنید کف خیابان همه مردمه
------------
یعنی شما هم مثل شبکه بی بی سی معتقدید این هایی که 22 بهمن اومدند بیرون درخت بودند!
میگن این مردم نیستن که اومدن راهپیمایی بلکه درخت هستن. آقا پس این گینس کجاست که این رکرد کاشت درخت تو خیابون هارو به نام ایرانی ها ثبت کنه... مسئولین چرا پیگیر نیستند... واقعا که!
ایران خیلی پیشرفت کرده که درخت تو آسفالت میکاره مگه نه؟
بعد چطور روز قبل این درختا نیستن اما روز راهپیمایی میلیون ها درخت کاشته میشه؟ چرا از این سرعت کاشت درخت برای حفظ کره زمین استفاده نمی کنین
حالا این درختا از چه نوعی هستند که راه می رن و حرف می زنند... خدا داند!
اون هایی هم که ب طرفتاری از موسوی اومدن بیرون جزو همین مردم بودند اما اشتباه کردند چون می خواستند بدون تمکین ب قانون و از راه غیر قانونی اعتراض خودشون رو نشون بدند... حتی تو لیبرال ترین کشور دنیا هم اگر عده ای ب انتخابات اعتراض داشته باشند باید از طریق مجاری قانونی اعتراضشون رو اعمال کنن... نه اینکه هر کسی اعتراضی داشت بیاد تو خیابون و اموال عمومی رو. مسجد و بیرق امام حسین رو آتش بزنه و بعدشم تو روز عاشورا برقصه!... این که طریقه اعتراض نیست... پس با این حساب امسال هم کسایی که ب روحانی رای نداده بودند باید همین کار رو می کردند...
پاسخ:
پس در کنار اینکه روشنفکرید! مجتهد هم هستید... بابا همون اول می گفتید !!
پاسخ:
همین که خاتمی هنوز دارد راه می رود و محاکمه اش نکرده اند یچیزی بالاتر از آزادیست
پاسخ:
در عالم سیاست همه چیز امکان پذیره... بله ولی منظور از سیاست سیاست علی علیه السلام است یا سیاست معاویه!
بله در سیاست معاویه همه چیز امکان پذیره ولی در سیاست علی علیه السلام هر چیز قاعده و قانون خود را دارد.
در سیاست علی علیه السلام ظالم همیشه ظالم است حال این ظالم اسرائیل باشد یا سامان ملل
ضمنا زیاد خودتون رو جیره خور سازمان ملل نکنید... سازمان ملل در زمان فعلی آلت دست کسانی ست که تا امروز دستشان ب خون مردم این مرز و بوم آلوده است... نمونش احمدی روشن ها و...
پاسخ:
با این توهمات خودتان را محدود نکنید... از ما گفتن بود
پاسخ:
در قرآن اینگونه آمده نه آنگونه ای که شما فرمودید!
وَلَوْ شَاء اللّهُ مَا أَشْرَکُواْ وَمَا جَعَلْنَاکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظًا وَمَا أَنتَ عَلَیْهِم بِوَکِیلٍ
اگر
خدا میخواست (همه به اجبار ایمان میآوردند و هیچ یک) مشرک نمیشدند و ما
تو را مسئول (اعمال) آنها قرار ندادیم و وظیفه نداری آنها را مجبور (به
ایمان) سازی/ انعام 107
پاسخ:
شما همیشه دچار دو گانگی و تناقض بوده اید... وقتی حکومت روزنامه ای رو تعطیل می کنه فریاد می زنید آزادی در ایران نیست و وقتی روزنامه و یا شخصی رو آزاد می ذاره که هر چی دلش می خواد بگه باز فریاد می زنید: حکومت بنا بدلایلی آزادی داده است و این آزادی واقعی نیست!
خودتون خندتون نمی گیره از این تناقض ها!
آزادی در کشور ما خط قرمز داره و هر کس هر چیزی رو به اسم آزادی نمی تونه بگه... اسلام معتقده در حکومت ها آزادی باید باشد ولی ب اسم آزادی نباید در حکومت ها سوء استفاده صورت گیرد... در یک کلام ما در کشور قانون داریم و قانون خط قرمز آزادی ها رو مشخص کرده البته بماند که در فتنه هشتاد و هشت عده ای می خواستند بدون تمکین ب قانون و از راه غیر قانونی و با لشکر کشی خیابانی مطالبات خودشون رو عملی کنند... اگر چه شاید در برخی موارد بد سلیقه گی هایی در مورد آزادی صورت گیرد. ولی در کل آزادی ب اندازه کافی وجود دارد.... بنظرم هیچ گاه نباید نگاه صفر و صدی داشت و باید واقع بینانه به قضایا نگاه کرد.
پاسخ:
آزادی بود که فتنه هشتادو هشت حدود هشت ماه طول کشید وگرنه اگه آزادی نبود تو همون حرکت اول باید تو نطفه خفه می شد.
از امریکا ب عنوان مهد آزادی نام بردید!... توی جنبش وال استریت مشخص شد در امریکا چقدر آزادی هست!
بنظرم برای اینکه معنای آزادی در امریکا رو بهتر بفهمید این
کلیپ ها رو حتما ببینید... ب این میگن آزادی!!!!!
پاسخ:
شما هنوز فرق وبلاگ با سایت رو نمی دونید... عزیزم ب این می گن وبلاگ!
لطفا از دروغگویی نیز پرهیز کنید
امام خمینی در تاریخ 68/2/4 طی نامه ای به رئیس جمهور وقت هیأتی متشکل از بیست
نفر از رجال مذهبی و سیاسی و پنج نفر به انتخاب نمایندگان مجلس شورای
اسلامی را مأمور بازنگری و اصلاح قانون اساسی در چند محور نمودند و پس از بازنگری و اصلاح قانون اساسی . مردم با حضور گسترده و رأی قاطع به این اصلاح در تاریخ 6 مرداد ،68
متن تجدید نظر شده قانون اساسی برابر اصل 123 قانون اساسی به حجةالاسلام
کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجة الاسلام محتشمی پور وزیر کشور ابلاغ
گردید.
و مقام معظم رهبری پس از این حضور گسترده مردم در تاریخ 8 مرداد 68
در پیامی ضمن تشکر و تجلیل از مردم به خاطر شرکت گسترده در انتخابات ریاست
جمهوری و همه پرسی قانون اساسی چنین فرمودند:
«جای آن است که همه
کسانی که دانسته و ندانسته در سراسر جهان، اسیر تحلیل های غلط و غیرواقعی
خود و دیگران درباره ایرانند، اکنون به خود آیند و حقایق کشور عزیز ما را
در رفتار و موضع گیری های ملت بزرگ مان صحیح و واقع بینانه درک کنند.
امید
است وحدت صفوف شما ملت عزیز که همیشه برکات و فضل الهی را به همراه داشته
است، این بار نیز منشأ تحولات مبارکی در جامعه گشته و با کمک عموم ملت،
سعادت، رفاه، ترقی، عزت و استقلال و پیشرفت آرمان های انقلاب اسلامی را به
ارمغان آورد.
قانون اساسی جدید که یکی از آخرین یادگارهای امام عزیزمان
است، میثاق امت با انقلابی است که بیش از ده سال آماج توطئه های همه دشمنان
عنود و لجوج و نادان و بزرگ و کوچک بوده و مسیر خونبار خود را با استقامت و
سرفرازی پیموده و با خط برجسته و نورانی در تاریخ ثبت گردانیده است.»
پاسخ:
وال استریت امریکا اصلا طرفدار مردمی نداشت
----------
عجب پس این ها حتما آدم فضایی بودند که میومدند تو خیابون کلیپ هاش رو که واستون گذاشتم
روزنامه ها انتخابات و سایت های ما آزادند ولی آزادی رو چطور باید معنا کرد؟ اردوکشی خیابونی و دهن کجی ب قانون از نظر شما یعنی آزادی؟... هنوز نتایج توسط وزارت کشور مشخص نشده شخصی بنام آقای موسوی اعلام می کنه من پیروز انتخاباتم یعنی آزادی؟... یه عد ای روز عاشورا تو خیابون می رقصن و عده ای از روزنامه ها عبارت مردم خداجو رو تیتر می کنن براشون. یعنی آزادی؟....... مسجد آتش زدن یعنی آزادی؟......... بله اگه منظور شما از آزادی این هاست و معتقدید این کارها یعنی آزادی. بله در کشور ما آزادی نیست.
پاسخ:
کتاب های سروش نایابه ولی نمی دونم چرا تو شهر ما هر جا پا می زاری پیدا می شه!
پاسخ:
بنده از قرآنی که شما می گفتید مخالف آزادیست منبعی آوردم شما هم دلیل قانع کننده ای بیاورید تا یوقت فکر نکنم دلیلی نداشتید
وَلَوْ شَاء اللّهُ مَا أَشْرَکُواْ وَمَا جَعَلْنَاکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظًا وَمَا أَنتَ عَلَیْهِم بِوَکِیلٍ
اگر
خدا میخواست (همه به اجبار ایمان میآوردند و هیچ یک) مشرک نمیشدند و ما
تو را مسئول (اعمال) آنها قرار ندادیم و وظیفه نداری آنها را مجبور (به
ایمان) سازی/ انعام 107
ضمنا جماران منتسب ب امام هست ولی نظریان امام را ب تفسیر خود منعکس می کند!
پاسخ:
یجایی از روحانی و موسوی حمایت می کنید و یه جای دیگه وقتی موقع جواب دادن می شه می گید من طرفتار این ها نیستم!
بنظرم نباید انقدر آدم متناقض باشه خوب نیست... جواب بده مثل مرد
گفتی شعارهای مردم یاد یکی از شعارهای مردم توی راهپیمایی افتادم
امریکا امریکا از این حضور ملیونی عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
پاسخ:
امام خمینی در تاریخ 68/2/4 طی نامه ای به رئیس جمهور وقت هیأتی متشکل از
بیست
نفر از رجال مذهبی و سیاسی و پنج نفر به انتخاب نمایندگان مجلس شورای
اسلامی را مأمور بازنگری و اصلاح قانون اساسی در چند محور نمودند و پس از
بازنگری و اصلاح قانون اساسی . مردم با حضور گسترده و رأی قاطع به این
اصلاح در تاریخ 6 مرداد ،68
متن تجدید نظر شده قانون اساسی برابر اصل 123 قانون اساسی به حجةالاسلام
کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجة الاسلام محتشمی پور وزیر کشور ابلاغ
گردید.
و مقام معظم رهبری پس از این حضور گسترده مردم در تاریخ 8 مرداد 68
در پیامی ضمن تشکر و تجلیل از مردم به خاطر شرکت گسترده در انتخابات ریاست
جمهوری و همه پرسی قانون اساسی چنین فرمودند:
«جای آن است که همه
کسانی که دانسته و ندانسته در سراسر جهان، اسیر تحلیل های غلط و غیرواقعی
خود و دیگران درباره ایرانند، اکنون به خود آیند و حقایق کشور عزیز ما را
در رفتار و موضع گیری های ملت بزرگ مان صحیح و واقع بینانه درک کنند.
امید
است وحدت صفوف شما ملت عزیز که همیشه برکات و فضل الهی را به همراه داشته
است، این بار نیز منشأ تحولات مبارکی در جامعه گشته و با کمک عموم ملت،
سعادت، رفاه، ترقی، عزت و استقلال و پیشرفت آرمان های انقلاب اسلامی را به
ارمغان آورد.
قانون اساسی جدید که یکی از آخرین یادگارهای امام عزیزمان
است، میثاق امت با انقلابی است که بیش از ده سال آماج توطئه های همه دشمنان
عنود و لجوج و نادان و بزرگ و کوچک بوده و مسیر خونبار خود را با استقامت و
سرفرازی پیموده و با خط برجسته و نورانی در تاریخ ثبت گردانیده است.»
پاسخ:
شما هنوز فرق عملیات وهابیون با رزمندگان خودمون رو توی جبهه های جنگ نمی دونید!
حداقل اگه ژست مردمی بودن می گیرید ب این چند هزار رزمنده ای که کنار شما و توی کشور شما زندگی می کردن و جونشون رو کف دستشون گذاشتند تا شما امروز پشت مانیتورت بشینی و هر چی دلت می خواد بگی. توهین نکنید.
پاسخ:
این حرف اشتباه و ب عمد تفسیر شده است اگر پست بنده را خوانده باشید متوجه می شوید... البته اگر خواب باشید نه اینکه...!
پاسخ:
مردم ما بیش از سی سال است فریاد می زنند مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل... البته اگر شما این ها را جزو مردم این سرزمین بدانید و حقی برایشان قائل شوید!
پاسخ:
مطلبش رو کار کردم انشاء الله اگر وقت و توفیق پیدا کنم شاید این کار را هم کردم
پاسخ:
سی سال است دشمنان این انقلاب هر روز این را تکرار می کنند ولی...
پاسخ:
اون 98 درصد مربوط به سال58 بود عزیز...
این یکی رفراندوم 6 مرداد 68 صورت گرفت...
--------
رفراندوم همه پرسی تغییر رژیم.... 10 و 11 فروردین 58 .... میزان مشارکت: 98 درصد
رفراندوم تائید قانون اساسی.... 11 و 12 آذر 58.... میزان مشارکت: 75.23 درصد
رفراندوم بازنگری قانون اساسی....6 مرداد 68.... میزان مشارکت: 54.51 درصد
پاسخ:
اگر نیمی از مردم حکومت را قبول ندارند پس چرا در انتخابات ها بیش از نیمی از مردم شرکت می کنند؟...شرکت مردم معیاری دقیق در قبول داشتن اصل نظام و پذیرش مشارکت در فرایند های مختلف آن
نیز می باشد و اساساً همه نظامهای مردم سالار دنیا میزان مشارکت مردم در
انتخابات را دلیلی بر مقبولیت و مردمی بودن خود می دانند.
پاسخ:
خوب حمله کند این چه ربطی به مرقد مطهر امام حسین علیه السلام دارد... فکر کنم شما دچار توهم شده اید
پاسخ:
احتمالا شما تو بیابون زندگی میکنی... درست می گید اونجا نایابه!
این کتاب ها شاید دیگه چاپ نشه ولی نایاب نیست و اگه کسی بخواد بخره با یکم گشتن می تونه پیداشون کنه
ضمنا بنظرم نام بردن از شهید مطهری در کنار کسانی همچون سروش. کدیور و حجاریان... ظلم به شهید مطهریست
پاسخ:
مردم اگه دنبال رابطه با امریکا بودن که انقلاب نمی کردن! یکی از شعارهای مردم در پیروزی انقلاب همین مرگ بر امریکا بود. لطفا چشمتون رو روی واقعیت ها نبندید!
پاسخ:
شما انگار واقعا متوهم هستید و متناقض!
تا قبل از این می گفتید چرا رفراندوم برگزار نشده بعد که براتون با منبع دلیل اوردم که اتفاقا سه بارم برگزار شده می گید چرا سیر نزولی داشته!... حتما دفعه بعدم می خواید بگید این چه قانونی بوده که تصویب شده!
ضمنا فکر کردید بنده هم مثل شما چشمم رو روی حقایق می بندم و می ترسم بگم 54 درصد شرکت کردند... نه عزیز من مثل شما نیستم که بترسم و عدد جمعیت ملیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن رو ماست مالی کنم!
54.51 درصد این یعنی قانون اساسی رو مردم قبول دارند...
پاسخ:
هر وقت نیاز ب اصلاح قانون اساسی بود رفراندوم هم بگزار می شود
البته این نیاز رو نمایندگان ملت باید احساس کنند نه فقط شما!
ضمنا این حرف های بچه گانه دیگه قدیم شده که می گید: مسئول اجرای قانون اساسی با ریس جمهئره ولی اراده ای ندارد
چطور اون روزی که احمدی نژاد بود می گفتید آحمدی نژاد گند زد به مملکت ولی امروز که روحانی شده...
وای از دست این تناقضات!
پاسخ:
شمام تا حالا فرمایش می کردی و می خواستی یجوری وانمود کنی که بعد از 58 رفراندوم تو کشور ما برگزار نشده
دیدی حالا
پی دو بار دیگه هم رفراندوم برگزار شده
تو آخریش هم حدود 55 درصد به قانون اساسی رای دادند و این یعنی قانون اساسی برخلاف نظر شما مورد قبول مردم است
پاسخ:
خب بنده هم از اول همین رو می گفتم میگفتم وقتی نوع حکومت ب وسیله رفراندوم مشخص شد نمایندگانی از سوی مردم عهده دار اصلاح قانون اساسی می شوند.
شما اول ادعا می کردید رفراندوم بعد از سال 58 برگزار نشده است و پس از آن هی می گفتید در قانون اساسی یکسری ایرادات هست بنده هم گمان کردم شما منظورتان از قانون اساسی قوانین مجلس است... من که نمی دانم وقتی شما از قانون اساسی دم می زنید منظورتان چیست... من که از علم زیاد شما خبر ندارم!
پاسخ:
خب اگه اندیشه این دوستان آزادانه مطرح نمی شد که امروز شما از اندیشه های این دوستان دفاع نمی کردی! پس حتما اندیشه های این دوستان آزادانه مطرح شده که شما اطلاع داری
گفتم که این کتاب ها دیگه منسوخ شده و چاپ نمی شه ب همین علت کمتر گیر میاد... یعنی اگه کسی عرضه داشته باشه می تونه گیر بیاره
ضمنا نمونه بارز آزادی شهید مطهریست که از مارکسیست گرفته تا ملحد و ضد دین مناظره میکرد... نه این دوستانی که شما اسمشون رو بردی
مثلا مجتهد شبستری... یادمه وققتی توی دانشگاه اصفهان عصمت انبیاء رو زیر سئوال برد بهش گفتند بیا یه مناظره می زاریم با حضور دکتر رحیم پور ازغدی در مورد عصمت انیاء ولی ایشون از ترس بهانه اورد.
پاسخ:
این اتفاق هنگام ورود رئیس جمهور روحانی افتاده است...
یادمه سال پیش که یه نفر کنار مجلس خودش رو آتش زده بود رسانه های اصلاح طلب گفتند این بدلیل بی کفایتی احمدی نژاده ولی امروز همون رسانه ها حرفی نمی زنند...
تناقض رو داشتی!
راستی در جریان تحقیر مردم توسط دولت تدبیر و امید یعنی همون دولتی که شما تفکراتش رو ضد حکومت فعلی می دونید می گند چند نفر کشته شده اند
البته من که به آقای روحانی احترام می زارم و اصلا چنین تصوری در مورد تفکراتش ندارم
پاسخ:
تشییع جنازه ملیونی!!!!!!!!!!!
واقعا شما دچار توهمید جمعیت راهپیمایی 22 بهمن رو با تشییع جنازه منتظری مقایسه می کنید!
راهپیمایی 22 بهمنی که در سراسر کشور برگزار شد و حتی دور افتاده ترین روستاها هم درش شرکت کردند با تشییع جنازه یک نفر در قم...
یعنی واقعا مخالفین حکومت فعلی همون کسایی هستند که تو کنسرت هایده شرکت می کنند؟!... ما آرزومونه که یه همچین مخالفینی داشته باشیم یعنی شما می گید کسایی مثل همین هایی که روز عاشورا رقصیدند می خواند حکومت رو دست بگیرند و برای ما مدل کاملی از حقوق بشر ب ارمغان بیارند!
جالب بود
پاسخ:
بوسیدن ضریح جزو اعتقادات مردم است واین دلیل قرآنی دارد و هیچ ارتباطی هم با مشکلات کشور ندارد
شما مردمی را که این کار را می کنند ب راحتی فریب خورده و خرافاتی معرفی می کنید! بعد ژست طرفتاری از مردم را هم ب خود می گیرید!
خب برای این مردم هم مثل همان هایی که در فتنه ب خیابان ها آمدند... حقی قائل باشید چه مشکلی دارد؟
پاسخ:
این که افتخاره ترسی نداره ضمنا شما ثانیه ب ثانیه صدا و سیما رو کنترل می کنید که می گید نگفته؟
پاسخ:
اگه میر حسین محاکمه می شد کسایی که طرفتارش بودن اعتراض می کردند و با تبلیغات و پولای امریکا و عرستان فضا غبار آلودتر می شد ولی نظام با این کار خیلی از همین طرفتارای موسوی رو که مرتکب عبور از قانون شده بودند به طرف نظام کشوند و اشتباه خودشون رو بهشون فهموند
جذب حداکثری و دفع حداقلی
پاسخ:
«در صورتى حکومت را به آراى مجدد عمومى مى گذارند که اکثریت مردم با اصل آن
مخالف و معترض باشند و در هیچ کجاى دنیا تا مخالفت با حکومتى به حد اکثریت
مردم نرسد، همه پرسى صورت نمى گیرد؛ زیرا پیشرفت هر مملکتى نیاز به ثبات و
برنامه ریزى هاى دراز مدت دارد و با روزمرگى برنامه ریزى، کارى پیش نخواهد
رفت. در ایران نیز وقتى سى میلیون نفر به پاى صندوق هاى رأى در انتخابات
متعدد مى روند، یا در فراخوان های رهبری و مناسبت های انقلاب و راهپیمایی
ها و...حضوری چشم گیر دارند معنایش این است که بیش از 90درصد یا حداقل درصد
قابل توجه ای از از کسانى که شرایط رأى دادن را دارند، اصل قانون اساسى و
نظام را قبول دارند و اعتراض هاى گوناگون به فروعات مختلف، ربطى به اصلِ
نظام و قانون اساسى ندارد.
البته کسی ممکن است بگوید احتمال دارد اگر
رای گیری شود، جمهوری اسلامی رای نیاورد. در پاسخ به این احتمال گفتنی است:
احتمال به معناى عام امرى است که در هر جا راه دارد. مـثـلا در اتـاقـى که
شما به استراحت پرداخته اید، احتمال هست سقف آن فرو ریزد، یا اگر براى
اصـلاح سر و صورت به آرایشگر مراجعه مى کنید، احتمال دارد آرایشگر دچار
جنون شده، به جاى اینکه با تیغ موهاى زیر گلوى شما را اصلاح کند، رگ
گردنتان را قطع نماید. نمى توان گفت این احتمالات وجود ندارند، ولى این
احتمالات بسیار ضعیف است. شـکـى نـیـسـت هـیـچ عـاقلى به چنین احتمالاتى
وقعى نمى نهد و آنها را سفیهانه و غیر عاقلانه مى شمارد. گاهى یک احتمال،
قراین و شواهدى دال بر صحت دارد. این گونه احتمالات را «عقلایى» یا «احتمال
به معناى خاص» مى نامیم. خردمندان به چنین احتمالاتى ترتیب اثر مى دهند و
آنها را در زندگى بعید نمى دانند. مثلا اگر کسى در سقف اتاق شکافهایى
مشاهده کند، احتمال عقلایى مى دهد سقف فرو ریزد، از این رو به بنا مراجعه
مى کند، تا آن را تعمیر کند. بـا تـوجـه به این توضیح، مى توان به سئوال
چنین پاسخ داد: احتمالى که در سئوال مطرح شده، احتمال عقلایى نیست، بلکه
احتمال به معناى عام است؛ پس جواب دادن به این احتمال، لزومى ندارد. مـمـکن
است کسى پافشارى کند و بگوید: در مسائلى مانند تعیین نوع حکومت، هر
چنداحتمال ضـعـیـفـى وجود داشته باشد لکن چون محتمل بسیار اهمیت دارد باید
به آن ترتیب اثر داد؛ ولى خواهیم گفت: این احتمال در مورد هر نظام و حکومتى
وجود دارد. فـرض کـنـیـد کسى بگوید: اگر در آمریکا انتخابات برگزار شود،
مردم نظام دو حزبى کنونى را نمى پذیرند، پس باید رفراندوم برگزار شود. آیا
فقط با این احتمال مى توان انتخابات مجدد برگزار کرد؟ آیا تاکنون در کشورى
با هر شکل از حـکـومـت انـتـخـابـاتـى به صرف
احتمال و ادعا انجام شده است تا نظام جمهورى اسلامى هم چـنـیـن کـند؟ اگر
این ادعا را بررسى کنیم مستلزم تالى فاسد مهمى است؛ توضیح آنکه: اگر مردم
با انتخابات آزاد نماینده اى را برگزینند و پس از گذشت زمان اندکى احتمال
داده شود راى دهـنـدگـان از نظر خویش برگشته اند، باید تقاضاى تجدید
انتخابات بشود؟ همین احتمال در مـورد انـتـخـابـات ریـاست جمهورى، اعضاى
شوراى شهر، شهرداران ومسوولان دیگرى که در نظامهاى مختلف از طریق انتخابات
برگزیده مى شوند، نیز مطرح مى شود. اگـر در انـتـخـابـات به صرف احتمال
تغییر نظر و راى مردم - که در هیچ زمانى منتفى نیست - انتخابات مجدد برگزار
گردد، کار دولتها و حکومتها فقط برگزارى انتخابات مى شود آیا چنین امـرى
در دنـیا پذیرفته است؟ مشروعیت نظام و رأى مردم باید توجه کنیم انتخابات و
مراجعه به آراى مـردم از دیـدگاه عقیدتى ما هیچ گاه مشروعیت آور نیست، تا
با منفى شدن آراى عمومى، مشروعیت نظام باطل گردد. گـو ایـنـکه آراى مثبت و
موافق مردم، عامل تحقق حاکمیت دینى است؛ یعنى اگر مردم موافق نباشند،
حاکمیت دینى برقرار نمى گردد، چرا که چنین حاکمیتى با قهر وغلبه تحقق نمى
یابد. انـتخابات از نظر ما دو فایده دارد؛ یکى اینکه با برگزارى آن و توجه
به آراى مردم، آنها خود را در ایـجـاد حکومت دینى سهیم خواهند دانست، و در
نتیجه بیشتر و بهتر در حمایت از نظامى که به دست خودشان تحقق یافته، مى
کوشند، و آنگاه آرمانهاى مهم حکومت دینى تحقق مى یابد. فـایده دیگر این است
که امام راحل قدس سره بنیانگذار این نظام الهى با تاکید بر اهمیت نقش
مردم و آراى آنان مخالفان نظام را خلع سلاح کردند، زیرا آنان با تبلیغات
مسموم خود قصد داشتند، نـظـام اسـلامـى را، مـستبد جلوه دهند، ولى هنگامى
که آراى مردم در این نظام مورد احترام و اهتمام باشد، حربه مخالفان از کار
خواهد افتاد. نـظـامـهـایـى کـه مـشـروعـیت خویش را وامدار آراى مردم مى
دانند، و به زعم سردمداران آنها هـمیشه باید آراى عمومى به نفع آنان باشد،
تا مشروعیت شان محفوظ بماند، هیچ گاه با احتمال تغییر در آراء مردم به
انتخابات جدید مبادرت نمى کنند، و تاکنون کسى به آنها اشکالى نکرده است بـا
ایـنکه به نظر مى آید این اشکال به صورت جدى، متوجه آنان است؛ ولى وقتى
مشروعیت نظام اسلامى به حکم الهى است - نه آراى مردم -ضرورتى ندارد که به
صرف این احتمال ضعیف مسأله انتخابات مجدد را پیش کشید.»
پاسخ:
اولا روزی که این رفراندوم برگزار شد امام فوت کرده بودند
دوما این تفسیر شماست چون سرتان را مثل کبک زیر برف کرده اید و گرنه مردمی که در رهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند همچین نظری ندارند از جمله خود من
پاسخ:
منظورتون همون نمایندگانی هست که بعدا مشخص شد جیره خور انگلیس بودند البته بعضی هاشون
پاسخ:
تبلیغات برای حضور مردم رد راهپیمایی اسمش بمباران تبلیغاتیست ولی تبلیغات برای حضور مردم در یک میتینگ سیاسی توسط رسانه ها و شبکه های ضد انقلاب اسمش می شود آزادی!
بابا منطقت رو عشق است!
پاسخ:
شما انگار ذهنتان معیوب است این چرندیات چیست که می گویید مذهب رسمی کشور شیعه جعفری ست بعد می گید یک اهل سنت رئیس جمهور شود!
این که تشییع جنازه منتظری ازش سوء استفاده شد و ب یک میتینگ تبلیغاتی تبدیل شد درست ولی شرکت کنندگان در این مراسم خود چند دسته بودند :
گروه اول
مقلدین و علاقهمندان به ایشان و مخصوصا خانواده آن مرحوم که از صمیم قلب به آنها تسلیت عرض میکنیم که در اینجا هیچ حرفی و هیچ اعتراضی به آنها نیست
گروه دوم کسانی هستند که اصلا کاری به مرجعیت و روحانیت و حوزه و این حرفها ندارند.
عزاداری آنها هم در ان روزها صرفا به این خاطر بود که یکی از مخالفان
سیاسی جمهوری اسلامی را از دست دادهاند. تلویزیون بیبیسی و مخالفان نظام
و امام و سایتهایی چون بالاترین از این دسته هستند.
گروه سوم سبزهایی بودند که چند ماه چماق اقلیتشان را بر فرق سر اکثریت ملت ایران میکوبیدند.
برای آنها فرقی نمیکند که شب یلدا باشد یا شب عاشورا، مراسم عروسی باشد
یا مراسم عزاداری، روز قدس باشد یا روز 16 آذر، آنها کلا میخواهند از هر
فرصتی استفاده کنند تا مخالفت خود را با اکثریت مردم ایران نشان بدهند. روز
تشییع جنازه هم دقیقا به همین علت، از نقاط دیگر به قم آمدند و با شعارهای
خود، آن مراسم را به یک میتینگ و تجمع خیابانی تبدیل کردند.
اما یک عدهی دیگر هم بودند که سابقا به آنها میگفتند خط امام.
قبلا تنها معیار این گروه، امام خمینی و فرمایشات امام بود. دیگران را بر
اساس دوری و یا نزدیکیشان به امام خمینی میسنجیدند. درباره افراد، با
توجه به اعتقادشان به ولایت فقیه قضاوت میکردند. افراد بسیاری را به خاطر
اعتقاد نداشتن به ولایت فقیه و امام خمینی از صحنه به در کردند. در ماجرای
برکناری آقای منتظری هم، سفت و سخت از فرمان امام حمایت کردند و حتی دستور
دادند تمامی تصاویر و عکسها و دیوارنوشتههای مربوط به آقای منتظری از
ادارات و نهادها و سازمانها برچیده شود. آقایان عبدالله نوری، کروبی،
موسوی، صانعی و … از این دسته بودند.
پاسخ:
مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد و حکومت نمی گذارد این ها قصر در بروند
بچه های مردم را با بیانیه هاشان ب کشتن داده اند بعد همینجوری راس راس بگردن واسه خودشون!
پاسخ:
تلویزیون وقتی زمانی از رفراندوم حرف می زنه که دهه فجری یا پیروزی انقلابی چیزی باشه بخاطر همین شرکت مردم در رفراندوم که چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد رو نشون می ده
ضمنا مگه 55 درصد بده که شما هی اون رو در جهت تخریب نظام تکرار می کنید؟!
این که افتخاره که مردم 55 درصد ب قانون اساسی رای مثبت دادند...
پاسخ:
اینجا حکومت اسلامیست و قانون اساسیش هم بر اساس مبانی اسلام ریخته شده است پس در نتیجه این را هر آدم بیسوادی هم می داند که در یک جامعه اسلامی باید طبق معیار اسلام حرکت کرد
ضمنا جرم رهبران فتنه گران هم اردوکشی خیابونی و دهن کجی ب قانون بود
یکبار گفتم هنوز نتایج
توسط وزارت کشور مشخص نشده شخصی بنام آقای موسوی اعلام می کنه من پیروز
انتخاباتم!... یه عد ای روز عاشورا تو خیابون می رقصن رهبر جنبش سبز در بیانیه ای اون ها رو مردم خداجو معرفی می کنه.......
مسجد آتش می زنن ازشون دفاع میکنه و...
اگه جلوی ایشون گرفته نمی شد با بیانیه هاش بچه های خودش رو می فرستاد خونه ی آقا دائی و بچه های مردم رو می کشوند تو خیابون تا با شهید سازی مثل ندا آقا سلطان خودش رو مظلوم نشون بده
پاسخ:
خب من تقریبا با اندیشه این دوستان ب غیر از کسروی آشنایی دارم پس چطوریه حکومت به من اجازه داده اندیشه این دوستان رو ازش آگاهی پیدا کنم ولی ب بقیه نه!
نکنه بنده رو از قلم انداخته!
در دنیای امروزی دیگر کسی توان سانسور اندیشه ها و اطلاعات را ندارد ... پس بی زحمت حرف بی ربط نزنید!
پاسخ:
راست می گی حکومت طرفتار زیاد نداره برا همین هم هست که از 22 بهمن عصبانی هستید
پاسخ:
خب پس شما که میلیون ها طرفتار دارید چرا تا حالا نتونستید کاری کنید.... بابا سی سال از انقلاب گذشت... دست بجونبونید
پاسخ:
واقعا که دچار چه توهماتی هستید
پاسخ:
ما ب تفسیر کاری نداریم شما ترجمه هم برای ما بیاوری قبول می کنیم
مگر شما نگفتی خداوند در قرآن گفته ب انسان ها نباید آزادی اندیشه داد؟ خب منبعتون کجای قرآن هست... اینو که می تونید بگید
لطفا کامنت هاتون رو در
پست جدید ثبت کنید چون هم بدلیل طولانی شدن این پست کسی کامنت ها رو نمی خونه و هم اینکه با وجود پست جدید دیگه کسی حواسش به این پست نیست
***
http://www.ammarname.ir/node/32344
---------------------------
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه
منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/34013
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir --
info@ammarname.ir
یا علی