ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!
ساندیس خور

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی بسیار مشتاقم...
که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
تا که پی در پی دم گرم خویش را بر آن بفشارد....
و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد...
تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشار مطالب و نوشته های مـا با ذکر منبع و ارجاع لینک مجاز است.
mail: amin.davari@chmail.ir

پربازدیدترین ها
shobahat
مدیر تارنما

ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!





اعراب با ما چه کردند...

Saturday, 3 Farvardin 1392، 12:38 AM
مطلبی که به احتمال زیاد اکثریت شما در فضای مجازی به آن برخورده‌اید:

اعراب به ما آموختند که آنچه را که می‌خوریم «غذا» بنامیم و حال آنکه در زبان عربی غذا به «پس آب شتر» گفته می‌شود. اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمه‌ی «نفر» را استفاده کنیم و حال آنکه در زبان عربی حیوان را با این کلمه می‌شمارند و انسان را با کلمه‌ی «تن» می‌شمارند؟ شما پنج تن آل عبا و هفتادو دو تن صحرای کربلا را به خوبی می‌شناسید. اعراب به ما آموختند که «صدای سگ» را «پارس» بگوییم و حال آنکه این کلمه نام کشور عزیزمان می‌باشد؟ اعراب به ما آموختند که «شاهنامه آخرش خوش است» و حال آنکه فردوسی در انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن می‌گوید. آیا بیشتر از این می‌شود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمی‌فهمد که به کسانی احترام می‌گذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته‌اند و هنوز با استفاده‌ی همین کلمات به ریشش می‌خندد. حداقل بیایید با یک انقلاب فرهنگی این کلمات و این افکار را کنار بگذاریم. به جای «غذا» بگوییم «خوراک»، به جای «نفر» بگوییم «تعداد»، به جای «پارس سگ» بگوییم «واق زدن سگ»، به جای «شاهنامه آخرش خوش است» بگوییم «جوجه را آخر پائیز می‌شمارند» و …

یک- در مورد غذا، همان‌طور که با جستجو در لغت‌نامه‌ی دهخدا متوجه می‌شویم، معنی اصلی این واژه، همان «خوراکی» است. گرچه با تلفظی متفاوت، معنی بول شتر هم می‌دهد. اما جدا از این قضیه و برای اطمینان بیشتر، پس از جستجوی واژه‌ی غذاء به این نتایج در ویکی‌پدیای عربی، مترجم گوگل عربی به انگلیسی و جستجوی عکس گوگل و سایر سایتهای عربی رسیدیم. در همه‌ی این موارد، اولین نتیجه همان طعام یا خوراکی بوده است.
اما جهت رفع هرگونه شبهه، مختصری از مطلب آقای «عادل اشکبوس» که خود را در وبلاگشان «کارشناس مسئول گروه عربی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی و پژوهشگر در زمینه‌ی ریشه‌یابی نام‌ها و واژه‌ها» معرفی کرده‌اند:
«نخست باید بدانیم کلمه‌ی غَذا در اصل عربی به صورت غِذاء بر وزن (فِعال) و هم‌وزن نِساء تلفظ می‌شود ولی ما در فارسی به فتح حرف اوّل تلفظ می‌کنیم و البته ذال را نیز زاء می‌گوییم یعنی غَذا می‌نویسیم و غَزا تلفّظ می‌کنیم که شبیه غَزا به معنی جنگ می‌شود. اما خود غَذا در عربی کهن نه عربی امروزی بَولُ الجَمَل یعنی ادرار شتر است. ولی غذایی که ما فارسی زبانان می‌گوییم هرچند در نوشتار دقیقاً همان غذا به معنی ادرار شتر است ولی ما به گونه‌ی دیگر تلفظ می‌کنیم. اصولاً در عربی و در هر زبان دیگر واژگان منسوخ بسیارند. یعنی واژه‌هایی که به تاریخ سپرده شده‌اند و امروزه کاربردی ندارند و تنها در متون کهن می‌توان آن‌ها را دید. پس اینکه برخی می‌گویند غَذا یعنی ادرار شتر سخنی کاملاً نادرست است. ما غِذاء را در فارسی غَذا خوانده‌ایم و از این دخل و تصرف‌ها در واژه‌های دارای ریشه‌ی عربی بسیار است …»

دو- اما داستان استفاده‌ی اعراب از واژه‌ی «نفر» فقط برای حیوانات؛
واقعیت این است که اعراب برای انسان، شتر و درخت خرما از واحد شمارش نفر استفاده می‌کنند. اما معنای آن. می توانید به فرهنگ لغت المعانی مراجعه کنید که خوشبختانه معنای آن به انگلیسی را هم آورده است. در این فرهنگ نفر به معنایperson , gent آمده است.

روش آسانتر هم استفاده از مترجم عربی به انگلیسی گوگل است. همان‌طور که در اینجا می بینید نفر به person ترجمه شده است

ضمناً «تن» واژه‌ای پارسی است و مشخص نیست دوستان شایعه پرداز، چنین اطلاعات عجیبی را از چه منابعی کسب می‌کنند!

سه- چندی پیش تعدادی از مدعیان فرزندیِ کوروش، به صفحه‌ی ولیعهد عربستان حمله کرده و برای تحقیر او و سایر اعراب، از ایشان خواسته بودند «پ چ ژ گ» را تلفظ کند! در تعدادی از به اصطلاح جُک‌هایی که برای اعراب ساخته شده هم این موضوع دست‌مایه‌ی تمسخرشان قرار گرفته است. حالا تصور کنید در متن مذکور ادعا شده که اعراب برای تحقیر ایرانیان به ما آموختند به صدای سگ، پارس کردن بگوییم. سؤالی که اینجا پیش می‌آید این است که در همان مکتبی که این علوم به ایرانیان بی‌سواد و حرف گوش کن تدریس می‌شد، آموزگار تازی چگونه «پ» را تلفظ می‌کرده؟!
اینجا هم مختصری از نظریه‌ی آقای اشکبوس در مورد تفاوت پارس با پاس (که لزوماً مورد تأیید ما نیست):
«واژه‌ی پارس به معنی صدای سگ درست نیست. تلفظ درست این واژه به معنی صدای سگ “پاس” است که به نادرستی پارس آمده و جا افتاده است. وظیفه‌ی سگ پاسداری و پاسبانی است و پاس کار اوست. سگ پاس می‌کند یعنی با صدایش دارد پاسبانی می‌کند. امروزه کردها (مثلاً کردهای فهلوی یا فَیلی) درست تلفظ می‌کنند و پارس نمی‌گویند. ئه و سه گه فره پاس ئه کا. یعنی آن سگ خیلی پاس می‌کند…» متن کامل:

چهار- در انتهای متن هم افشاگری دیگری صورت گرفته: «اعراب به ما آموختند که شاهنامه آخرش خوش است.» حالا این دوستان چگونه فهمیده‌اند که این ضرب‌المثل ساخته‌ی اعراب بوده، جای بسی تأمل است. جالب‌تر اینکه این قشر هر جا که نام عرب بر زبانشان می‌آید، در ادامه از صفاتی چون سوسمارخور و بی‌سواد و انواع الفاظ رکیک دیگر استفاده می‌کنند؛ ولی در جای جای این متن از آموختن ایرانیان از تازیان سخن گفته‌اند! اعرابی که این همه زشتی به ما آموختند، چرا خوردنِ سوسمار نیاموختند؟! گویی این یکی از دستشان در رفته! (فرض بر این گذاشته شده که به گفته‌ی آنان، سوسمار خوردن کار زشتی است)

بهر جهت می توانید داستان شکل گیری این ضرب المثل و مقصود از استفاده آن را در توضیحات دقیق در این مقاله از دکتر سجاد آیدنلو بخوانید

لینکی غیر مرتبط: پاسخ به فیس book

گمانه

نظرات  (۸۷)

03 Farvardin 92 ، 01:28 بوی سیب
عرب ها سرزمین ما را اشغال کردند
ولی در عوض ما ...
پاسخ:
لطفا با سند حرف بزنید...
03 Farvardin 92 ، 02:16 رضا روشنی
ali bood shoma link shodid baname sandiskhor
03 Farvardin 92 ، 03:02 محمود خادمی
مطلب خوبی بود
جامعه انقلابی به این مطالب روشنگرانه و اقداماتی اینچنین نظیر کار شما نیاز دارد. این نگاه های سطحی نباید در اذهان مردم انقلابی ایران جایی داشته باشد...
موفق باشید؛ یاعلی
مطلب مذخرف و قدیمی بود
تو سایت افسران کلی در موردش بحث شده

اما در مورد مثال ها (البته این مثال رو باید بررسی کنم) برخی مثال ها باید حذف شوند مثل:
گوچه علی چپ
و غیره...
پاسخ:
مربوط به دوران ماضی می شد ولی به هیچ وجه مذخرف نیست
03 Farvardin 92 ، 11:34 حسن امکانی
اعراب با کارهایی از این قبیل خواهان این هستند که همانند امریکا و اروپا در فرهنگ ما ایرانیان نفوذ کنند و ما را از سرشت ایرانی خود دور کنند.
اما باید بوسیله همین اطلاع رسانی ها مانع این کار شد...
ممنون
03 Farvardin 92 ، 12:08 نیما انصاری
مطلب به جا و با دلیل و منطقی بود.
متشکر
03 Farvardin 92 ، 12:40 فرزند خاک
سلام...
مطلب خوب و مفید ی بود واقعا...
تا حالا توجه نکرده بودم به این کلمات و عبارات و مفهومشان...
دستت درست...
ولی باید تفاوت قائل بود بین اعراب...
و باید ریشه یابی کرد...
قطعا این برای مردمانشان نیست و برای حکامشان است...
بین این دو تفاوت وجود دارد...
التماس دعا
یاعلی مددی
03 Farvardin 92 ، 12:47 محمد رجا فکری
سلام خدا قوت نکته ای است که به فکر خیلی ها نرسیده بود...
اما کم نیستند فرهنگ های غلط این مرز و بوم باید همه یکباره بمیرند و زنده شوند تا شاید این فرهنگ ها هم به خد بیایند...
یاعلی(ع)
عالیه استفاده بردم
مایل به تبادل لینک بودی خبرم کن
سلام،ممنون که بهم سر زدی،موفق باشید
دوستان من ، مثل گندمند ! یعنی یک دنیا برکت و نعمت ، نبودنشان قحطی و گرسنگی است و من خوشبختم که خوشه های طلایی گندم در اطرافم موج میزند ، مهربانی تان را قدر می دانم و آنرا در سیلوی جان نگهداری خواهم کرد .

دوست عزیز ممنون از حضورت .
سال نو مبارک
با آرزوی سالی پر برکت ، سلامتی ، شادی و موفقیت[گل]
سلام و عید بر شما مبارک
مطلب مفیدی بود ممنون به ویژه اینکه برخلاف بسیاری از مطالب بی سرو ته اینترنتی شما مطلبتان را با ارجاع به منبع داده اید و این بر ارزش هر کار می افزاید
سلام.
مطلب بسیار خوبی بود و البته نتیجه گیری خوب تر..
سلام.
سال خوبی را در پیش رو داشته باشید...
04 Farvardin 92 ، 01:22 سعید براتی
سلام-

خوشحالم از اینکه مطلبی جامع و تحقیقی ( که نشانه ارزش نوشته است)در این خصوص تهیه کرده اید . راستش خودم هم در فکر تهیه یک چنین مطلبی بود که با زحمت شما، بار ما سبک تر شد. من ایمان دارم ایجاد چنین فضاهای مسمومی کار اعراب هم نیست... کار همان هایی است که وهابیت را درست کردند....

در پناه حق باشید
04 Farvardin 92 ، 02:10 بنی آدم
سلام.
مطلب بسیار جالبی بود.
روشنگری خوبی کردین.اگه توضیح نمیدادین ، واقعا فکر میکردم که این حرفا درسته.
متاسفانه عده ای بدنبال ضربه زدن به مقیدات و اعتقادات مردم با استفاده از حس ناسیونالیستی و پان فارسیسم دارن.در صورتیکه اگه هوشیار باشیم ، درک هدف و قصد و غرضشون کاملا آشکاره.
06 Farvardin 92 ، 13:50 آزاده سربدار
به هر ریسمانی چنگ میزنن تا بین قومیت ها اختلاف بندازن اما عرب این روزها مسئله اش فراتر از قومیت هست چون نماد اسلام شده عرب به شدت هم تحت هجمه است ... یاعلی
07 Farvardin 92 ، 05:01 رضا روشنی
سلام مهربان!مطلب جالبیه این پست عکسش زیباست
پست جدید تقدیم به ” شما ” … به پاس پاکی بی نهایتتان ، چند روزی در جمع شما همسنگران نیستم ،احتمالا تا پایان عید
سلام
ممنون از حضورتون مطلب رو خوندم جوابهای فوق العاده خوبی دادید لینکتون کردم.
یاعلی.
سلام دوست عزیز . .. مطلبتتون بسیار پر محتوا و مایه تاسف بود

واسه ما که به خودمون میگیم ایرانی بعد تو حرف زدن هامون

کلی لغات نامانوس عربی داریم ....
پاسخ:
مثل اینکه درست ادامه رو نخوندید دوباره بخونید
http://sandiskhor.blog.ir/post/258
متاستفانه یه سری افراد مثل شما سعی میکنن مثل کبک سرشون رو بکنن توی برف و از واقعیت ها بگذرن بهتره چشماتون رو درست باز کنید و حداقل واقعیت ها رو ببینین !!!
پاسخ:
با این همه لینک و منبعی که دادم بعید میدونم دیگه جایی واسه ی این حرف مونده باشه شما اگه حرفای دیگه ای و یا جوابای بهتری دارید خوب بگید شاید بنده به اشتباهم پی ببرم
لطفا حرف بزنید البته با سند
سلام، این مطالب فقط برای انسانهای جاهل جالب است. من خودم عرب هستم و وقتی از سر کار میام می پرسم غذام کجاست می گم: "ون غدای" یعنی غذام کجاست. غذا ، تغذیه ، مواد مغذی و.....هیچ ربطی به پس آب شتر و ... نداره و اگر بد بود خودمون استفاده نمی کردیم. این تیر اسلام ستیزهاست که سر این پیکان به ظاهر عرب ستیزی اما باطنش اسلام ستیزی هست چون اسلام با عرب (در راس آن پیامبر) گره خورده.
شما اگر واقعا دنبال روشن کردن موضوع تاریخ هستید تیرتان را به سمت عمر و هوادارانش نشانه بگیرید. اون اولین کس بعد از پیامبر بود که گفت ازدواج عرب با غیر عرب حرام و برای عرب عار و ننگ است. زیرا عرب برترین قوم هاست.! او بود که دستور به قتل یا بردگی اسیران جنگی می داد و امام علی عرب با او برخورد می کرد.
از اینها گذشته سوال من این است که چرا ایرانیان با بلاهایی که عمر سرشان آورد از 1392 سال پیش تا زمان صفوی "تقریبا 700 سال پیش" سنی و هوادار عمر بودند آیا درک و شعور ایرانیان زیر سوال نمی رود که هوادار دشمن و قاتل اجدادشان باشند؟!؟!
پیشنهاد من به شما این است که بخشی از وبلاگتان را به نشر حقایق و زشتی های فرقه ی سنی و خلفای کافرشان بپردازید در این مسیر من هم همیار شما خواهم بود.
jaderimohsen@yahoo.com
http://mj12.mihanblog.com/
پاسخ:
پیشنهاد خوبی کردید به امید خدا سعی میکنم تو این مسیرم قدم بردارم
از شما و اطلاعاتتون استفاده خواهم کرد
ضمنا وبتونم دیدم مطالب پر محتوایی دارید اما...
اینمترفند دشمنان ماست دیگه هنوزم تو عصر جدید دعوای قبیله ای راه میندازن اسم خودشونم میذارن متمدن دعوای عرب و عجم فقط یک دلیل داره اونم انداختن تفرقه هست
11 Farvardin 92 ، 09:06 یه بنده خدا از خاکریز شهادت
سلام.خسته نباشید.اولش که اون کامنت و تو وبلاگم گذاشتید، جبهه گرفتم و اومدم یه چیزی بگم که دیدم خودتون مطالبو تکذیب کردید.
به نظر من آدم هرچقدر هم که با یه قومیتی دشمن باشه باید عادلانه به همه چیز نگاه کنه
آخه عربا حرف پ دارن که بخوان پارس و وارد زبون ما کنن؟
یه چیز جالب دیگه هم بگم نمیدونم میدونید یا نه.استاد ادبیاتمون میگفت، ایرانیان قواعد عرب هارا جمع و جور کردن و در غالب یک کتاب جامع در آوردند.
به هر خال متشکرم به خاطر مطلب خیلی خوبتون.بازم به خاکریز ما تشریف بیارید
12 Farvardin 92 ، 14:27 رضا روشنی
سلام بر شما !ساندیس خور جان بروزم با غربت فاطمیه
یا نور
سلام بر شما
آمده ام نه از قافله ی ساکنان

منتظران

بی تابان

بل از قبیله ی آریان – آری + ان –

بهر خواندن حدیث چلچراغ آمده ام .



به روزم با " سایه روشن " و منتظر کوک تاملتان !
salam
mamnoon.
sandiskhor?yani chi?
matalebe jalebi bood
پاسخ:
mamnoon
بله این مطلبتون رو قبلا دیدم اگه دقت کنید نظر هم براتون گذاشتم
26 Farvardin 92 ، 17:07 دختر بهشتی
سلام
خیلی خوب بود.ممنون اطلاع دادید.
الان اتحاد مهمترین مساله است،که همه ی دشمنا اونو هدف گرفتن.بخواطر آگاه سازیتون تشکر
26 Farvardin 92 ، 17:51 بنیان مرصوص
سلام
لغت نامه العین که یکی از قدیمی ترین لغت نامه ها است را نگاه کردم در آنجا هم به معنای طعام آمده است(غذو: الغذاء: الطعام و الشراب و اللبن، جلد 4 ص 439)
و این اشکال به هیچ وجه وارد نیست به دلیل اینکه خود عرب ها هم از این واژه برای خوراک استفاده می کنند
عمر انسان ارزشش خیلی بیشتر از این حرف ها است دشمن به جاهای حساس تری حمله کرده حالا ما گیر دادیم به دو تا واژه
بر فرض که درست خب حالا که چی؟
پاسخ:
حالا اگه جایی این شبهات رو بهتون خوروندند دستپاچه نمی شید!
26 Farvardin 92 ، 18:59 رضا روشنی از جمجمه ات را بخدا بسپار
” شهادت ” به آسمان رفتن نیست ، به “خود“ آمدن است !

سلام بر شما یاران رسانه ای جنگ نرم و همسنگران این سرباز پابرهنه...

از مطلبتان خوشم امد..امید است زیباتر کار کنید و توفیق پادر رکابی را هیچگاه از دست ندهید انشاالله!

بروزم با مطلبی با نام سلاحی از جنس اثر انگشت
آفرین
مطلب خوبی بود
موفق باشید.
هرچند اینها قد و قواره ای ندارند که لایق جواب گرفتن باشند. اما خداوند تمامی کسانی که به دنبال زدودن این حجابهای سیاهند موفق بدارد.
27 Farvardin 92 ، 23:47 دلنوشته
سلام
به من هم سر بزن خوشحال میشم
نظر یادت نره
10 Ordibehesht 92 ، 11:48 مــــــیخــــواهم با تو باشـــــــــمـ
اُه...بله...ببخشید.منم این پستو نخوندم.چه فکری در مورد شما کردم! با خودم گفتم هوشیارانه نیست این حرفشون
اصلا متوجه نشدم که داشتید ادرس اپ میدادید
بهتر بود می نوشتید با این مطلب آپم.شما همینجوری نوشتیدو رفتید.
شرمنده.حلال کنید
... تر از عرب الان نیست
پاسخ:
در تاریخ داریم ایرانیان با...
لطفا یکمی فکر کنید بعدا حرف بزنید
13 Ordibehesht 92 ، 20:29 رضا روشنی از جمجمه ات را بخدا بسپار
سلام همسنگر کجایی؟

ما بروزیم با مطلبی جدید!
منتظریم
08 Khordad 92 ، 02:30 هموطن ایرانی
با سلام به شما هموطن گرامی,پاینده جاویدباشید
من یکی از اقلیت‌ها در این کشور هستم وبه ایرانی بودنم افتخار میکنم با هر قومیت ونژادی.
اما در کتاب مقدس قرآن آمده است که:
ان اکرمهم عندالله اتقیکم,
گرامیترین افراد شما(انسانها)نزد من پرهیزکارترین شماست.
پس اسم هیچ نژاد وملیت وقبیله ای در قرآن ذکر نشده یعنی خداوند متعال فقط بندگان پاک وبا ایمانش را دوست دارد.....
همیشه بدنبال نقاط مشترک بین انسانها وملیت ها باشیم دشمن همیشه تفاوتها میبیند بور طبل جدایی اختلاف جونگ می‌کوبد پس همیشه هوشیار باشیم.
به امید جهانی. پر از صلح صفا صمیمیت....امین
11 Khordad 92 ، 10:24 بصیرتیها
خیلی قشگ بود
دمت گرم
خدا قوت
کمتر وبلاگیه که به این مسایل بپردازه
21 Khordad 92 ، 09:01 سین میم
سلام دوست گرامی..
بااینگونه مباحث تفرقه وتعصب قومی وتوهین به آنهاازناحیه بعضی اشخاص ایجاد میشه خوب است خودمان اینها را بدانیم.ویا به شکل دیگر مطرخ میکردید.. بایدرعایت ادب مقابل عرب زبانان کشورمون داشته باشیم.
وباید این رامتوجه باشیم که بیشتر لغات فارسی از عربی اقتباس شده وکمی از زبانهای دیگر.. وبا لغات عربی کامل شده..
وهمچنین الفاظ به مرور زمان وتلفظ تغییر معنا میدهندواز معانی قبلیشون اعراض می کنند ودیگر معنای قبلی قصد نمی شودوحتی فقهاء هنگامی که به لفظی برمیخورندکه دارای چند معنا بوده ویا یک معنای حقیقی داشته والان به معنی دیگر منتقل شده است، برای دادن حکم
به معنای متبادر به ذهن الان تکیه می کنند مثل صلاة که قبلا به معنای دعا بودودرحال حاضر به این هیئتی که هست درذهن رسوخ پیداکرده.به نظر بنده هیچ موردی نداره که ما غذا تلفظ کنیم.

ودر پایان چرا عنوان مطلب رو به شکل توهین آمیز گذاشتید ؟
بهتر است مطلب رو به همون صورت که کپی کردید نشر کنید..
خوشحال میشم به ما هم سر بزنی..
پاسخ:
جذابیت و ایجاد سئوال در ذهن
29 Tir 92 ، 13:26 مهتاب
کار خوشگلی بود.هرچند واقعن برام مهم نیست چی میگن اینا.
بیش تر آدمایی که این حرفا رو میزنن و احساسات نسیونالیستیشون خیلی فعاله اتفاقن تا جایی که بتونن از کلمات انگلیسی جای فارسی استفاده می کنن.اوج ملی گراییشون هم مال وقتیه که پای اسلام در میون باشه و این یه روشه واسه دور زدن قواعد اسلام.
حالا من و شما بالا بریم پایین بیایم زبان عربی کامل ترین زبان دنیاست و واضحه که اگر قرآن به زبانی غیر از عربی نازل میشد قطعن دین ما بر حق نبود.وقتی قرآن عربیه طبیعیه که در یک جامعه ی عرب نازل بشه و طبیعی تر از آون اینه که همراه خودش بخشی از فرهنگ اعراب رو هم منتقل کنه.همه ی استدلال های شما درست؛اما اگه برای هر کدوم از اینا جوابم نداشتیم باعث شرمندگی ما نبود به هیچ وجه.زبان عربی به حاکمان نالایق عرب یا به رسوم جاهلیشون هیچ ربطی نداره.منشا پیدایش زبان ها هنوز یه رازه و به هیچ وجه ربط روشنی بین میزان تکامل یک زبان و میزان تمدن متکلمانش وجود نداره.
ضمن این که البته حضرات غیر از امپراطوری هخامنشیان اونم از زمان کوروش کبیر تا خشایار شاه دست آویز دیگه ای برای مسخره کردن باقی اقوام ندارن.
اگر نمی دونید بدونید که در یک تمدن بزرگ دست آورد های تمدن به حساب همه ی اقوام تشکیل دهنده ی اون تمدن گذاشته میشه.هم چنان که الان تمدن آمریکا داره در واقع توسط همه ی اقوام عالم ساخته می شه و رشد میکنه.یه مثال این که دو سوم برندگان نوبل آمریکا اصالتن آمریکایی نبودن و پس در مورد دستاورد های حکومت مقتدر هخامنشیان هم میشه به راحتی همین حرفو زد.تمام اقوام تحت سیطره ی هخامنشیان در اون دستاورد ها شریکند.حالا هر کدوم به نحوی.مثلن ما خط رو از‌ آرامی ها یاد گرفتیم و اگر نمی دونستید بدونید که اتفاقن خط فعلی ما بسیار شبیه خطیه که در اون زمان هم استفاده می شده.اغلب فکر می کنیم خط ما در اون زمان میخی بوده و الان داریم از خط اعراب استفاده می کنیم.ولی این درست نیست.خط میخی کاربرد های محدودی در کتیبه نویس داشته اما خط اداری چیز دیگه ای بوده.خطی که بسیار شبیه به خط فعلی ما و البته خط عربیه.
پذیرش گستر ده ی اسلام و بعد تشیع توسط نیاکان ما نشون دهنده ی اوج تمدن و عقلانیت اون ها بوده.حتا اگر بپذیریم که اولی با زور شمشیر بوده(که نبوده)دومی رو چطور میخاید توجیه کنید؟
نتیجه ی طبیعی قرن ها ظلم و بی عدالتی تشنگی مردم برای عدالته و این دقیقن مغز تعلیمات قرآن و سیره ی حضرت رسول و امامان معصوم ما بوده.
"گفتار حقی که در آن تردید می کنند"

منصف باشیم.نژاد پرست هم نباشیم.مطمئن باشید به جایی بر نمی خوره اگه به جای گشت زدن تو پروفایلای فیسبوک و گوش کردن حرف های بدون مدرک یکم تاریخو مطالعه کنیم ..

برای اون هایی که همیشه(به قول دکتر شریعتی)تو پاورقی زندگی میکنن:
1.وظیفه ی ما اینه که حساب رسوم و سنت های منسوخ عربی و ایرانی رو از اسلام جدا کنیم و اون ها رو طبق قوانین خداوند دسته بندی کنیم.حرام ها قطعن باید حذف بشن و حلال هایی که به خاطر این سنت ها حرام شدن دوباره احیا بشن.
2.من هم می دونم خلفای سه گانه چه فجایعی رو مرتکب شدن در زمان گسترش اسلام و معرفیش به باقی اقوام.حساب اونا رو از اسلام جدا کنید.خیلی کار سختیه؟؟
3.اگه شکوه زمان هخامنشیان رو هم می خاید فقط و کاری به کار چیزای دیگه ه اصلن ندارین بازم تنها راهش اسلامه.
4.بیش تر کتاب بخونیم و بیش تر فک کنیم.
06 Mordad 92 ، 01:25 کامبیز . ط
چه فایده .وقتی فقط نظرایی که قابل تایید خودت هست رو میذاری؟خودت مطلب مینویسی خودتم تایید میکنی و نوشابه باز میکنی.کسیم که بخوادحرفی غیر از نظر شما بذاره دهنش دوخته ست.پس بهتره منم ساکت شم.
پاسخ:
لطفا زود قضاوت نکنید!
18 Mordad 92 ، 06:21 مهدی خوشرو
واقعا عالی بود
20 Mordad 92 ، 15:49 حمیدرضا جعفری
سلام
در مورد این که باید زبان خودمون رو اصلاح کنیم با شما هم عقیدم ولی نباید بعضی چیز هارو از یاد برد.
اگه دقت کرده باشید این عرب ها بودن که دین اسلام رو به ما معرفی کردن
پیامبر ما یک عرب بود و نباید عرب ها رو جمع بست و همین طور تمام امامان و حضرت زهرا همه عرب بودن
بستگی خود آدم داره مثلا یه عرب داریم پیامبر و امامان و یه عرب داریم مثل صدام
اگر عرب ها نبودن ما کشورمون اسلامی نمی شد و نه تنها خط مقدم مبارزه با استکبار نبودیم بلکه شاید تو دسته استکبار و یا از کشور های بدبخت آفریقایی هم پایین تر بودیم
لطفا اگه یه مطلبی رو می نویسی سعی کن یه کم در موردش اطلاعات جمع کنی و اگه تو این مطلبت دروع نوشتی که دروغ هم داشت هم باید اون دنیا جواب عرب ها و خدا رو بدی و از طرفی هم باید جواب افرادی رو که وقتشون رو با این چرت و پرت ها تلف کردی

اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
ممون از توضیحاتتون
ممنون می شم اگه بگید مشکل یا همون دروغ مطلب بنده کدوم عبارت بود؟
12 Shahrivar 92 ، 10:46 مـ ـحـمـد مـهدـ یـــ
مثالهایی حسن کچل و ملا نصرالدین و ...
که همه زیاد سراغ دارن همه با نقشه ی دشمنه
02 Mehr 92 ، 14:30 آب حیات
سلام

بله. من اصلا فکر نمیکردم شما اینطور ریشه ی آن مطلب را در آورده باشید. البته خودتان هم مقصرید. شما برای تبلیغ این پست خودتان همان مطلب انحرافی ای را گذاشته بودید که در اینتر نت پخش شده و تقریبا همه دیده اند

بسیار خوشحال شدم از خواندن این مطلب. در پیوند های روزانه وبلاگ خودم درجش کردم و با ایمیل برای همه ی افراد مرتبط با خود منتشر کردم
پاسخ:
تیتر باید جذاب باشد!
02 Mehr 92 ، 14:30 مسعود
سلام

این مطلب را منتشر کردم. موفق باشید
12 Mehr 92 ، 16:13 کارشناس ادبیات فارسی
با سلام
می توانستید اضافه کنید که "تعداد" هم واژه ای عربی و مشتق "عدد" است ...
پاسخ:
ممنون از کمکتون
29 Aban 92 ، 23:21 فرزند کوروش بزرگ
آهای ساندیس خوری که داری از عربا دفاع میکنی؟
تو که داری فرهنگ و بزرگی ایرانو زیر سوال میبری؟
برو کتاب دو قرن سکوت عبد الحسن زرین کوبو بخون. برو بخون ببین عربا چه کردند؟
داری از فرهنگ نداشته شون دفاع میکنی؟
میدونی وقتی خلیفه اموی رفت رومنبر گفت: من از کار ایرانیان در شگفتم، هزار سال بر دنیا حکومت کردند یک لحظه به ما نیازمند نشدند، ولی ما صد سال حکومت کردیم یه لحظه از آنان بی نیاز نشدیم.
چرا پیامبر اسلام فرمود: دانش اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت.
چرا آیه 54 سورۀ مائده در ستایش ما و سرزنش عربهاست؟
چرا در سورۀ توبه پر است از منافق خواندن و خائن وجاهل خواندن عربهاست؟
تو رفتی از خودت مقاله بافتی من از قرآن و سنت برات از برتری قوم پارس گفتم. ولی مثل اینکه تو ...
تو تفسیر المیزان علامۀ طباطبایی رو خوندی؟
سخن علامه ابو الکلام آزاد؟
محمد باقر فالی
ناصر مکارم شیرازی
شیخ علی کورانی
البته که نخوندی. تو سوادی نداری که بخای نظر بدی.ولی برو بشین یکم مطالعه کن که بفهمی کوروش بزرگ همون ذوالقرنین بوده.
ننگ باد بر قومی که فرهنگ تازی اعراب رو برتر میدونن. مرگ بر تو
پاسخ:
فرزند کورش عزیز این مطلب فقط در نقد مطلبی بود که نوشته شده و بنده هم با استناد ب منابع اون رو ب نقد کشیدم شما اگه نقاد بودید حتما منابع من رو نقد می کردید نه اینکه حرف های کلی بزنید و اصلا از بحث منحرف بشید
ضمنا من و شما هر دو ب ایرانی بودنمون افتخار می کنیم و با افتخار می گم پیامبر من کورش بود
اما نیت نویسنده و پخش کنندگان چنین شایعاتی هر چه که باشد، به هیچ وجه عدم صداقت و دروغگویی به مخاطب را توجیه نمی‌کند.
08 Dey 92 ، 20:36 متاسفانه مسعود
عزیزم شما یه نگاه به دو قرن سکوت بنداز اونوقت میفهمی اعراب به ما چه اموختند و چه کردند.دیگه کتاب تاریخ طبری رو که قبول دارید! شما که شیعه هستی به جلد پنجم کتاب تاریخ طبری یه نگاه بنداز حظور امام حسن و حسین رو در کشتار مردم طبرستان(شمال ایران) رو بخون . (تاریخ طبری جلد پنجم صفحه 2116) برادران اهل سنت ایرانی هم که تا بخوای از جنایات عمر و عثمان تو کتب تاریخی میتونید پیدا کنید . ببینید تقدس چه میکنه!!
16 Dey 92 ، 19:48 تالار گفتمان سپاه مجازی
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
با مقالات و نرم افزار های جدید در "پایگاه خبری-مهدوی پیروان موعود" و "تالار گفتمان سپاه مجازی" به روز هستیم
منتظر دریافت نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما می باشیم
روابط عمومی پیروان موعود
http://www.P313.ir
info@p313.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام

با مقالات و نرم افزار های جدید در "پایگاه خبری-مهدوی پیروان موعود" و "تالار گفتمان سپاه مجازی" به روز هستیم

منتظر دریافت نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما می باشیم

روابط عمومی پیروان موعود
http://www.P313.ir
info@p313.ir
سلام من مطلب شما رو منتشر کردم - تازه وارد وبلاگ نویسی شدم لطفا من رو لینک کنید
16 Bahman 92 ، 16:47 رضا روشنی
سلام سنگ صبور حرفای وبلاگی من ... تصدق نگاهتان ... دلتنگتان بودم شدید... در این روزها که به بهانه برف همه یاد ادم سازی افتاده اند شما در چه فکرید.... شما که هنوز تو فکر عربها و این شایعه پراکنی هایی ... فکر خلاقتان را به رخ بکشید منتظرم دعوتم کنید ... البته منتظر نگاه دل انگیز شما به پست جدیدم با موضوع .... هستم ...بیاید متوجه میشید..
17 Esfand 92 ، 22:43 مهدی کمالی
سلام-دو نکته 2-اینکه این کتاب در مورد شیوه ی عزاداری را یادم بیار برات بیارم و 1 اینکه با کلیپ های جدید بروز هستم و3 اینکه می تو
درود بر کوروش کبیر ننگ باد بر جاهلین زنده به گور کنندگان دختران
" ماضی " ؟؟ جدا چرا از این کلمه استفاده کردی، مگه گذشته نبود؟ چرا؟؟

پاسخ:
من و شما هر دو به زبان فارسی افتخار می کنیم... بخاطر یک کلمه حقیقت این مطلب را زیر سئوال نبرید... لطفا واقع بین باشید.
27 Ordibehesht 93 ، 15:13 مهران قندی
خیر! مطلب بسیار پرمحتوایی بود هرچند درباره غذا من حرف کارشناس رو قبول ندارم. بالاخره چیزی هست که به ما القا شده..

اما درباره موارد دیگه خیلی جالب بود، ولی همین یک کلمه ارزش متن نه، ارزش شما رو در نظر من پایین تر اورد. هرچندمطلب خوبه!
کلن عرب جماعت آدم پستی است و باید از هر نظر کوبیده شه... ک از این بیشتر ب فرهنگ و ملیت ایرانی گند نزنن.
شما ک اینطور از اعراب دفاع میکنی بد نیست ی سری ب کتاب دو قرن سکوت زرینکوب بزنی تا در مورد جنایاتی ک این ملخ خوران در ایران کردند، بیشتر بدونی.
25 Khordad 93 ، 03:11 هیئت مجازی کتاب
" صراط " می گوید :
برای رسیدن به عبودیت نخست باید سر در لاک خود فرو برد و خلوت گزید و طرحی برای ساختن ساختمان آینده رقم زد. اما ماندن در خلوت تا پایان, پاسخگوی روح پرسشگر آدمی نخواهد بود.

*هیئت مجازی کتاب...

http://heyateketab.blog.ir/post/90
بی حجابی رو اعراب یادتون دادن؟اگه راست میگین جلو این تهاجم فرهنگ مبتذل غرب وایسن!این وضع سینما،وضع پارکها و... . نگید اعراب بگید حاشیه خلیج.مادومیلیون هموطن عرب داریم.
حمله اعراب شدیدتربود یاحمله جناب نادر به هند؟چرانمیگیم چنگیز به ما چی داد؟پیغمبر وتمامی 14معصوم وحتی قران ما به زبون عربیه.نه عرب ونه عجم ونه زنگبار بالاتر ازهم نیستن جز به تقوا.
چرا دروغ مینویسید کدام عرب گفته صدای سگ پارس نامیده میشود؟ چرا انصاف ندارید؟ اعراب هنگام فتح ایران ایا کشتار راه انداختند؟ شهری را اتش زدند؟ به زنان تجاوز کردند؟ هیچکدام از کارهای زشت را انجام ندادند و شهر تاریخی ابیانه را سالم نگه داشتند کافی است بروید و ببینید. یک نفر مجرم مثل صدام امد و به ایران ظلم و ستم کرد دلیل نمیشود تمام اعراب را بدکار بنامیم منصف باشیم همگی.
درود...
جناب سید خان ،نادرشاه بزرگ میفرمایند:من از اینکه هند را مستعمره ایران کردم خوشحال نیستم بلکه تنها ازاین خوشحالم که توانستم مردمی را که درچند دوره مردمم را وفرهنگم را به سخره گرفته بودند شکست بدم
شما دقیقا داری ازچی اعراب حمایت میکنی؟از واردکردن اسلام باخشم و سبس تجاوز وفروختن زنان ایرانی
یا از شهادت بابک خرم دین
یا ازکشته شدن هموطنانت تو8سال دفاع مقدس
یاازتوهین عربها به ایران وایرانی و اتش زدن برچم ایران
عرب ها به فرزندبیامبر خود هم رحم نکردند....کلا ی همچین ادمای کثیفین
18 Tir 93 ، 18:10 کوروش
خاک بر سرت با این عرب پرستیت
یعنی یه هم چین ادمی مثل تو ندیدم که این قدر به اعراب بی شعور سوسمار خور علاقه داشته باشه.
برای یه لحظه فکر کردم خودتم عربی اشغالی هستی که این پست ها رو بیزاری؟
ولی اگه اهورامزدا بخواد ایرانی نیستی که اگه بودی خودم تیکه تیکه ات میکردم.
عرب های بیسواد که 4 تا حرف هم ندارن چین که تو داری خودتو براشون میکشی؟
پاسخ:
ممنون کمی خندیدیم
28 Mordad 93 ، 01:43 عربی وافتخر
اخه بی شرفابه چیتون مینازید غیرازاینه باخواهرمادراتون ازدواج میکردین سوسمارخوردن مایه ی ننگ نیست مایه ی بی هویتی نیست تاهمین الان چینی ها ژاپنی هادارن سوسمارمیخورن چرابه انها سوسمارخورنمیگید به اونایی هم که به عرباگفتن کثبف خودشون کثیفن باکوروش صغیر مجوس حروم زاده
پاسخ:

اعراب برادران ما هستند و هیچ یک از ایرانیان چنین نظری که شما فرمودید ندارند و اگر اشخاصی چنین توهین هایی می کنند مطمئنا از لحاظ فرهنگی و اعتقادی دچار کمبود هستند

ملاک واقعی برتری هر قوم و قبیله ای تنها تقواست...

باید مراقب دشمنان بود که چه خوب بین برادران فاصله می اندازند...

 

31 Mordad 93 ، 04:17 ایرانی
عربی وافتخر حرف دهنتو بفهم ! راجع به کوروش درست صحبت کن!! این آدم همونیه که توقرآن به نیکی ازش یاد شده!!(البته اگه قرآنو قبول داری!!!)فرهنگ ایرانی تو دورهءکوروش همه جا زبانزد خاص وعام بوده!! اینو از هر کی میخوای بپرسی بپرس! بگوببینم،توسازمان ملل دررابطه با حقوق،منشور کیو زدن؟!!!! ما اگه برفرض محال هیچ چیز دیگه واسه افتخار نداشته باشیم،همین کوروش کافیه!!!! این ایراداییم که ازشون دم میزنی و فقط به ایرانیا نسبت میدی،تاقبل اسلام توهمهءکشورهای مسلمان فعلی کم وبیش وجود داشته!! عقب افتادگیم حدی داره!!هنوز بعد گذشت هزاران سال مجوس مجوس میکنی؟!!!!! این فخر فروختنا وحس برتریارم از همون ابتدا عرب ها علیه ایرانیا داشتن که تا الآن آثارشومش کم وبیش هست!تومنابع تاریخیم اومده که پیامبر و ائمه چقدر برای برطرف شدنش خون دل خوردن!! دلت از دست کامنتای قبلی پره،میتونی با استدلال قوی دهناشونو ببندی!! نه باتوهین مجدد و بدگویی ازکوروشی که هر آدم متمدن ومنطقی تو دنیا(فرق نمیکنه،عرب وعجم)قبولش دارن!!!(من نظر کسایی رو که توهین کردن،تأیید نمیکنم!)
جناب ساندیسخور، ازشماهم گله ای که دارم اینه که اون استدلال خوبی(جملهء یکی مونده به آخر) رو که برای«عربی وافتخر»کردی،میتونستی برای کامنت«کوروش»و یا قبلیاهم داشته باشی،نه این که حرف یه ایرانیو به سخره بگیری(حتی در صورت غلط بودن) ودر مقابل برای این برادر یاخواهر عرب که اون هم همین شیوهءغلط رو تکرار میکنه،اینچنین با آرامش ومتانت جواب بدهی،اگر واقعا انصاف را رعایت میکنی!!
پاسخ:
بزرگی کوروش قابل انکار نیست
مزخرف بود.
ممنون از چرت و پرتاتون.
من یه ترک آذری ام ولی قبول دارم که متن مزخرفی بود
با سلام
اولا اعراب چکار به زبان ما دارن.اول یه جستجو درباره تاریخچه بوجود امدن زبان فارسی بکن.ببین از ترکیب کدوم زبان ها فارسی بوجود اومده و چقدر قدمت داره و ...
دوم فکر نکنم اونقدری که ما فارسا و ایرانیا عرب عرب کنیم عربها هم درگیر این مسایل حاشیه ای باشن.بهتره بجای این مسایل بریم سراغ بالا بردن فرهنگ از دست رفتمون که تنها مسبب از بین رفتنش خودمونیم نه هیچ عرب یا امریکایی یا بیگانه ای.اونقدر وقت خودمونو واسه این مسایل خاله زنکی تلف کردیم که از اصل هر چیز جا موندیم
01 Azar 93 ، 20:05 آتوسا
با سپاس از شما آقای امین داوری ، نوشته زیبایی بوداماباید این راهم درنگر داشته باشیم که تازیها ( عرب ها ) به ما این واژگان را نیاموختتند که به جای خوراک بگوییم غذاو . . . ولی ما بودیم که از این واژگان خوشمان آمد و از آن ها بهره برداری کردیم وحال تازه داریم می فهمیم نیاکان ما چه کردند و اما اکنون خویشکاری ( وظیفه ) ما این است که بجای بزه وَر ( متهم ) کردن عرب ها ونیاکانمان بیایم از واژگان پارسی بهره برداری کنیم . ودر پایان زنده باد کورش بزرگ پدر ایران ودر آخر کلمات عربی نوشته ی شما

251واژه ی بیگانه در این نوشته یافت شده.
22.4%این نوشته ازواژگان بیگانه ساخته شده.
ولی هیچ کدوم ازینا دلیل نمیشه که سعی نکنیم خودمونو از اعراب دور کنیم. مشکل این عربای ... با ایرانیا رو همه می دونن همه حرفاتون درسته و من همرو قبول دارم ولی بازم ما نباید برا بچه هامون اسم عربی بزاریمو خودمونو به این بی فرهنگا که هزار تا پیامبر اومده تا آدمشون کنه بچسبونیم. در ضمن آفرین. ممنون که همه چیزایی که میزارین با منبعش هست.
شاهنامه :زیر شیر شتر خوردن و سوسمار. عرب را به جایی رسیده است کار. که تاج کیانی کند آرزو. تفو بر تو ای چرخ گردون تفو - نوشتار بی مایه و ناآگاهآنه ای بود
عرب هرچه باشد مرا دشمن است
08 Tir 94 ، 15:26 قاسم رحیم زاده
یکی از شعارهای قدیمی استعمار"تفرقه بینداز و حکومت کن" چه بین شیعه وسنی باشه یا بین عرب و عجم متاسفانه انگار موفق هم شده آخه این چه بساطیه که راه انداختین لااقل یکم از اون دوست غیرمسلمونمون یاد بگیرید که به سخن قران استناد کرده و ملاک برتری رو تقوا دونسته
08 Tir 94 ، 15:57 قاسم رحیم زاده
لازم دونستم چند تانکته را یاداوری کنم:
1_اسکندر مقدونی به ایران حمله کردوباعث ویرانی شد تخت جمشید رااتش زد ودست به کشتار مردم زد
2_چنگیز مغول که به خونخواری معروف است در تاخت وتاز خوددرایران شهرهای اباد مثل بخارا هرات نیشابور سمرقند ری وهرات را ویران کرد و سوزاند ومردم را قتل عام کرد وجنایت های دیگر
3_درجنگ های جهانی اول ودوم باوجود اعلام بیطرفی ایران کشور ازهجوم بیگانه درامان نماندوبسیاری ازمردم بیگناه یاازقحطی یا حمله ی روس وانگلیس جان خود راازدست دادند دکتر محمدقلی مجددرکتاب"قحطی بزرگ ونسل کشی در ایران1919_1917"مینویسه:باکمال تاسف دریافتم نوشته آقای مورای مبنی براینکه یک سوم جمعیت ایران از بین رفته اند با اغماض وکمترازواقع بوده است واقعیت بسیار بدتر از ان بوده است وآثارش حقیقتا تکان دهنده است همانطورکه درگزارش های دیپلماتیک آمریکاییان امده شمارجمعیت ایران در 1914 حدود بیست میلیون نفر_شماری که در این پژوهش به سادگی اثبات میشود_بوده است بایک روندطبیعی این شماربایددر1919 دست کم به21 میلیون نفرمیرسیداماشمارواقعی در1919 یازده میلیون نفربوده است که نشامن میدهد دست کم ده میلیون نفربراثراین قحطی و بیماری درابعادی فاجعه امیز از بین رفته اند

خب شماها که ادعای وطن پرستی میکنید چرا به اینا اشاره نمیکنین وفقط حمله ی اعراب را دودستی چسبیدین آیا اینا جنایت و وحشیگری نیست؟
06 Mordad 94 ، 21:52 کوچک همه
سلام دوستانى که از عرب طرفدارى میکنین شما تا الان با عربها جایى مشغول کار بودین ؟ من تجربه خودم را در این ٣٠ سال میگم که دارم با عربها کار میکنم . ببین دوست عزیز تو سفر دریائی ممکنه ٧ نَفَر فارس باشن و یک نَفَر عرب و وقتى سفر به پنج روز رسید این ١ نَفَر عرب همه فارسها را بجون هم میندازه و اگه نمیدونى بدون عرب غیر از فتنه هیچى بلد نیست ، این تجربه زنده خودم بود و نظرم درباره عرب . ممنون
پاینده باشى هموطن
سلام دوستان
عزیزان تواسلام مایک رنگیم وهمه مسلمان هستیم عرب و ترک و آنگلوساکسون....
موضوعیتی نداره چون اون چیزی باعث برتری میشه که انسان(شخصا)خودش اونوبدست بیاره
نه که مثل نژاد ،ارثی باشه
بعداگه دوستان اگه پیش چندتاریخ دان که تاریخ تحلیلی کارکرده باشن برن خیلی بهتره تااینکه سه چارتا کتاب دستشون بگیرن وبه اون استنادکنند
افق دیدتون بیطرفانه باشه
هرچندازخودگذشتگی احتیاج داره...
سلام ما مضلوم ترین ملت دنیا هستیم وتنها عاملش جهله عربها ئر بلایی سر ایرانیها میارن تا نرن مکه میبینی که ول کن نیستیم
از سایت خوب شما تشکر می کنم.ممنون
www.asiavacuumpumps.com
اون ملعونیکه به ایران حمله کرد نه بویی از انسانیت برده بود نه از دین چیزی میدونست بلکه عرب سوسمار خوری بود که پیامبر و ایمه هم لعنتش کردند
متاسفانه بعضی از مردم ما سعی دارن چهره اون موضوع اصلیو تغییر بدن . چرا نمیفهمید اهانت تا این حد ک تو شبکه تلوزیونی عربستان ک ریاست اون دست شاه عربستان است . سوالی طرح میشود م کثیف ترین مردم اهل کجایند ؟ ک پاسخ درست را ایراان قرار میدهند .و این یعنی اوج فاجعه . وقتی چندین میلیون ادمو مثل گوسفند کوشتن به خاطر تنبلی شاه عربستان م تو ماشینش نشسته و به خودشدزحمت نداده ک از ماشین پیاده شه بعد سنگ ب شیطان بزنه . ب خدا شیطان خود اینا هستن . کسانی ک میخوان تمدن کشور ما رو زیر سوال ببرن . کسی ک تنها هنرش شترسواریه ‌. وقتی ک کوروش برای دختران این سرزمین مکانی برای درس خوندن درست میکرد . اونا دختراشونو زنده ب گور میکردن . وقتی ک ایرانیا خوراک های گوارا و حلال و پاک میخوردن اونا داشتن سوسمار میخوردن(دلیل دارم . تو هر کتابی ک درباره اعراب این موضوع هم گفته شده )..... لطفا الکی خودتونو گول نزنید درسته امام ها و پیامبرهای ما عرب بودن اما هیچوقت فراموش نکنیم کسایی هم ک باعث کشته شدنشون شذن هم اعراب بودن . اصن تاریخ اعراب همیشه وحشیانه نقل شده از همون اولش سر ادما رو از تنشون جدا میکردن از امام حسین گرفته تا همین الان داعش . اصن عرب ادم نیست تا دو کلمه باش حرف میزتی سریع میگه لیدی ایرانی گود ‌ . لطفا خواهشا خودمون گول نزنینم . ما متمدن ترین سرزمینیم . زمانی ک نصف جهان با بهترین بناها ک الان هم اثری ازشون ب جا مونده مال ما ایرانی ها بود عرب داشت تو بیابون چادر میزد
پاسخ:
ماجرای کثیف ترین مردم اهل کجایند دروغی بیش نیست این رو بنده تو همین وبلاگ قلا کار کرده بودم اینم لینکش
متاسفانه بعضی از مردم ما سعی دارن چهره اون موضوع اصلیو تغییر بدن . چرا نمیفهمید اهانت تا این حد ک تو شبکه تلوزیونی عربستان ک ریاست اون دست شاه عربستان است . سوالی طرح میشود م کثیف ترین مردم اهل کجایند ؟ ک پاسخ درست را ایراان قرار میدهند .و این یعنی اوج فاجعه . وقتی چندین میلیون ادمو مثل گوسفند کوشتن به خاطر تنبلی شاه عربستان م تو ماشینش نشسته و به خودشدزحمت نداده ک از ماشین پیاده شه بعد سنگ ب شیطان بزنه . ب خدا شیطان خود اینا هستن . کسانی ک میخوان تمدن کشور ما رو زیر سوال ببرن . کسی ک تنها هنرش شترسواریه ‌. وقتی ک کوروش برای دختران این سرزمین مکانی برای درس خوندن درست میکرد . اونا دختراشونو زنده ب گور میکردن . وقتی ک ایرانیا خوراک های گوارا و حلال و پاک میخوردن اونا داشتن سوسمار میخوردن(دلیل دارم . تو هر کتابی ک درباره اعراب این موضوع هم گفته شده )..... لطفا الکی خودتونو گول نزنید درسته امام ها و پیامبرهای ما عرب بودن اما هیچوقت فراموش نکنیم کسایی هم ک باعث کشته شدنشون شذن هم اعراب بودن . اصن تاریخ اعراب همیشه وحشیانه نقل شده از همون اولش سر ادما رو از تنشون جدا میکردن از امام حسین گرفته تا همین الان داعش . اصن عرب ادم نیست تا دو کلمه باش حرف میزتی سریع میگه لیدی ایرانی گود ‌ . لطفا خواهشا خودمون گول نزنینم . ما متمدن ترین سرزمینیم . زمانی ک نصف جهان با بهترین بناها ک الان هم اثری ازشون ب جا مونده مال ما ایرانی ها بود عرب داشت تو بیابون چادر میزد
پاسخ:
ماجرای کثیف ترین مردم اهل کجایند دروغی بیش نیست این رو بنده تو همین وبلاگ قلا کار کرده بودم اینم لینکش
سلام دوست عزیزم
امیدوارم که دقت کرده باشید که این متن پر از اشکالات است و سندی برای بسیاری از حرف هایش ندارند
در چند جا به این متن پاسخ داده شده است
http://www.1kalagh.com/2010/12/persian-arabic-words-pars-food.html
و اینحا
http://shayeaat.ir/post/7
دوستار شما
20 Tir 95 ، 16:41 غذا بخورید
هر چی سرتون اوردیم حقتونه عاریایی های عزیز
15 Mehr 95 ، 00:05 بنده خدا
اون کس که به قوم عرب اهانت کند بخوا و رسولش اهانت کرده لا اقل احترام پیامبر وائمه داشته باشید خدا می داند از کدام قوم عزیزترین فرد انتخاب کند مگه در سلام به رسول خدا نمگیم السلام علی نبی العربی القریشی الهاشمی
10 Azar 95 ، 10:14 ابامحمد
دوستدارم کورش رابرام ازتاریخ فارسی معرفی کنی نه ازاسنادیهودی و...کدام یک ازشاعران وتاریخ نویسان نامی ازان برده مگرمادرکشورمان تاریخ دان نداشتیم که خوارج آن رابه معرفی کنن .کدام یک ازاجدادما نامش کورش بوده.چراتاقبل صدسال پیش کورش ناشناخته بود.چرافردوسی وحافظ ازآن نامی نبردن و. ...عرب ایرانی متعصب به کشورش ایران
13 Dey 95 ، 07:26 مجتبی
اقا اصلا اعراب به ایران حمله نکردن.... ما خودمون ازشون خواهش کردیم بیان و ازشون تقاضا کردیم چهل پنجاه درصد کلمات ما رو عربی کننن......البته تلاش فرودسی خیانتکار در زنده کردن زبان پارسی کاملا مشهود و روشن است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.