ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!
ساندیس خور

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد...
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت...
ولی بسیار مشتاقم...
که از خاک گلویم سوتکی سازد...
گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش...
تا که پی در پی دم گرم خویش را بر آن بفشارد....
و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد...
تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشار مطالب و نوشته های مـا با ذکر منبع و ارجاع لینک مجاز است.
mail: amin.davari@chmail.ir

پربازدیدترین ها
shobahat
مدیر تارنما

ساندیس خور

هیئتی که در آن دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد؛ ابن زیاد هم سینه می زند!





سخنرانی آیت‌الله وحیدخراسانی در مورد انقلاب‌ اسلامی ایران + دانلود

این سخنرانی توسط معظم له درماه شعبان سال 1364 (هـ . ش) که به دیدن مناطق جنگی و شهر اهواز رفته بودند ایراد شده است.
در ابتدا ایشان در جمع نگهبانان این مرز و بوم  مقصد خودشان را از این سفر دیدن چهره های نورانی رزمندگان جبهه و جنگ معرفی می کنند و با اشاره به آیات و روایات وارد شده درباره ی نبرد با دشمنان اسلام، فضیلت شهادت و نبرد در این راه را به آنان متذکر می شوند.
معظم له در ادامه سخنانشان می فرمایند:
بعد از پیدایش این انقلاب و ظهور قوّت ایمان و قدرت دین در این مرز و بوم و آن هم قدرت ایمانی که از مرکز حکومت شیعه به وسیله شخص اوّل روحانیت تشیع جلوه کرد، کمر دنیا را شکست. این بود که خواه ناخواه تصمیم گرفتند که با این جنبش الهی آسمانی بجنگند.
ایشان سخنانشان را با چند نصیحت اخلاقی به رزمندگان به پایان می برند.

وحید خراسانی

فایل صوتی این سخنرانی در دو قسمت تقدیم شما می گردد:

قسمت اوّل دریافت فایل صوتی27.7 مگابایت
قسمت دوّمدریافت فایل صوتی20.3 مگابایت
متن سخنرانی در ادامه مطلب


                                                                         بسم الله الرّحمن الرّحیم
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص.[1]
مقصد ما از این سفر زیارت این قیافه های نورانی و این چهره های درخشان به نور ایمان که راستی تا کسی نبیند این منازل را نمی تواند دریابد که اینکه رشید مردها چه کردند. ما البته می شنیدیم ولیکن شنیدن کی بود مانند دیدن! منازلی که در این بیابان ها دیدیم و قدرتی که از این مردان رشید که بدون تردید باید بر اینان اطلاق کلمه ی مرد بلکه جوانمرد کرد و این فتیان بودند که توانستند این منطقه را خلاص کنند و آنچه که آدم فکر کند بدون گفتگو کمیت فکر لنگ است. و سرش این است که این مرد در این قدرتی که نشان دادند به دنیا فهماندن قوت ایمان و قدرت یقین را و راستی دست و بازوی این مردم مجلای قدرت الهی شد. این داستان بازیچه نبود. یعنی بعد از پیدایش این انقلاب و ظهور قوّت ایمان و قدرت دین در این مرز و بوم و آن هم قدرت ایمانی که از مرکز حکومت شیعه به وسیله شخص اوّل روحانیت تشیع جلوه کرد، کمر دنیا را شکست. این بود که خواه ناخواه تصمیم گرفتند که با این جنبش الهی آسمانی بجنگند ولکن وعده خدا این است که: یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ[2] اینها می خواهند به پُفشان به جنگ نور خدا بیایند و این جنگ عاقبتش این شد که کَلِمَهُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیا[3] و کلمه ی کفّار سفلی مظهرش در خرمشهر است فعلاً و بدون تردید هر کسی اینجا بیاید و بگذرد از تمام این خرابه ها قدرت ایمان و دین را می بیند که آنان چه کردند و اینان چه کردند. وقتی این چهره ها را آدم میبیند و در مقابل این قیافه ها را آنها رفته اند و اینها مانده اند، در اینجا آنوقت می فهمد انسان که خدا در قرآن مجید چه می فرماید: إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص[4]. ما هرچه بخواهیم تصور کنیم از مقام و منصب و فضیلت و مرتبت به گرد این کلمه نمی رسد که یک موجودی به جایی برسد که بشود محبوب خدا. این کلمه گفتنش آسان است که بشر به حدی برسد که بشود محبوب خدا. آن ذات مقدسی که مقصد تمام وجود است. هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِن[5] آن علم غیر متناهی و آن قدرت غیر متناهی و آن عزت غیر متناهی، ذاتی که ازل است و أبد، یک همچه مقام قدیسی این اظهار لطف را می کند به کسانی که در راه او می جنگند و آن اظهار لطف این است که مقاتلین در سبیل پروردگار محبوب خدایند. آن خدایی که محبوب وجود است، محبوب او کسانی است که مقاتل در راه اویند. از این عنوان دیگه بالاتر عنوانی تصور نمی شود. شارح صحیفه سجادیه، در صحیفه سجادیه در ذیل دعایی که امام چهارم برای اهل ثغور فرموده که شما مرزداران و شما نگهداران ثغور تشیع و اسلام. در این ماه مبارک رمضان این دعا را بخوانید و در جمله جمله ی این دعا تأمّل کنید. در صحیفه سجادیه دعائه لأهل الثغور. دعایی که امام چهارم برای نگهداران مرزها دارد. این دعا، دعای عجیبی است. دعا خیلی مفصّل است. کلمه ای که مقصود ما است این است که شارح صحیفه که از بزرگان فضلاء مذهب است برای معنای شهید وجوهی ذکر کرده. دو وجه خیلی عجیب کنار هم قرار داده شده که شهید را چرا شهید می گویند. یک وجه این است که شهید، شهید است به این جهت که خدا شاهد مقام قرب و قدس و بهشت برین است برای او. وجه دیگر که در این عداد ذکر می کند این است که شهید را شهید می گویند برای اینکه خونش شاهد اوست. این دو کلمه خیلی معنا دارد که شهید به جایی می رسد که دو تا شاهد دارد، یک شاهد شهید خداست، شاهد دوم شهید خون شهید است. از این کلمه ما چه می فهمیم. در قرآن مجید یک جا هست که خدا دو تا شاهد برای حقانیت پیغمبر خاتم ذکر می کند. قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتاب[6]. به پیغمبرش که أشرف اولین و آخرین است خطاب می کند و می فرماید: بگو دو شاهد برای توست. یکی من، یکی کسی که عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتاب. پیغمبر خاتم دوتا شاهد دارد؛ یک شاهدش خداست شاهد دیگرش علی بن أبی طالب است که من عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتاب ، علی است. خب برای اثبات یک مدّعا در مرحله قضا در دین بیّنه معیّن شده در درجه اوّل دوتا شاهد آن وقت برای خاتم دوتا شاهد یکی خدا، یکی من عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتاب. برای شهید دوتا شاهد؛ یکی خدا، یکی خون شهید. این کلمه می فهماند که خون شهید اینقدر ترقی می کند و اینقدر بالا می رود و اینقدر اوج می گرد که در مقام استشهاد خداوند عالم یک شاهد خودش را خودش قرار می دهد و شاهد دیگر خون شهید را. این مقام دیگه مقامی است که فوق تصوّر بشر است که یک خون آلوده این اندازه قدس و طهارت پیدا  بکند که در ردیف ذات قدوس حق بشود شاهد برای این کسی که در راه خدا به خون خود غلطیده. این است که هیچ مقامی برای شهیدان و کسانی که در راه خدا کار می کنند بالاتر از سه آیه ی قرآن نیست و آن سه آیه بر شما جمعیت تطبیق می کند. کسانی که آمده اند اینجا، برای چه آمده اند؟ اینا آمده اند برای اینکه مرز تشیع را حفظ کنند و مرز اسلام را نگه دارند در مقابل حمله یک مردمی که ریشه ی الحاد و انکار مبدأ و معاد در حزب آنها حاکم است. بنابراین چنین جمعیتی که بیایند در یک همچه جایی برای دفاع از حریم دین اینها از سه صورت خارج نیست. از سه تقدیر طرز حرکت و قیام آنان بیرون نیست. یا می آیند و در این سرزمین کار خود را می کنند و به سلامت بر می گردند که امیدوارم خداوند بقیه ی این جیش مظفّر و منصور را به برکت توجهات ولیّ وقت ارواحنافداه با أجر کامل سالم به أوطانشان برگرداند. یک تقدیر این است. یک تقدیر این است که کسانی که حرکت می کنند به قصد نگهداری این مرز و بوم کشور اسلامی در این انقلاب دینی و در این انقلاب روحانی و نصیبشان در این راه مردن می شود. این هم یک تقدیر است. تقدیر سوّم این است که حرکت می کنند می آیند به این سرزمین و نصیبشان مانند این چهره های درخشان به خون غلیطدن و تبدیل این زندگی عاریتی به زندگی جاوید می شود. سه صورت دیگه بیشتر ندارد و در این سه صورت سه آیه قرآن نقش شما را معین می کند که من به کلمه خدا که أصدق کلمات است وضع شما جوانمردان را در این مجلس روشن کنم. آن کسانی که حرکت کنند، بیایند برای حفظ حدود و ثغور مملکت اسلام و دفاع از حریم مقدس دین که از أظهر مصادیق خروج برای سبیل خداست. وقتی بیایند به این سرزمین و برگردند چنان خداوند عالم گناهان آنها را می آمرزد و آنچه را که انجام داده اند می بخشد که به دو نفر می گویند «ما مضی(مضی) فاستأنف العمل»[7] آنچه که گذشت گذشت دیگه کار را از سر بگیر. یکی آن وقتی که حاجی آن هم با حج مقبول که حج مقبول از هر کسی ساخته نیست. امام ششم در میدان در روز عرفات در یک همچه سرزمینی وقتی أبی بصیر رو کرد به امام و گفت امسال چقدر حجیج زیاداند فرمود: زجیج زیاد است حجیج زیاد نیستند. پرده را از مقابل نظر أبی بصیر برداشت دید بیابان عرفات سراسر حیوانات مختلف الخلقه اند. این همه آدم غلاف آدم اند نیستند آدم خلاف آدم اند. آن کسی که حجش قبول بشود همچنان که گره پرده ی احرامش را باز کرد به او می گویند: «ما مضی(مضی) فاستأنف العمل»[8] آنچه که گذشت گذشت دیگه کار را از سر بگیر. این یک نفر است آن هم با حج مقبول آن هم آن حج مقبول نصیب که بشود. آن کسانی که بروند بقصد خدا که حجّ عبارت از قصد حقّ مقصود خدا باشد و به آن حجّ کامل برسند به آنان می گویند «ما مضی(مضی) فاستأنف العمل»[9]. ولی گفته ی معتبر از کلام پروردگار از بیان معصوم این است که آن کسی که برای نگهداری از ثغور مملکت اسلام حرکت می کند و می آید همچنان که بر می گردد به خانه اش به او می گویند «ما مضی(مضی) فاستأنف العمل»[10] تمام گذشته ها گذشت دیگر کار را از سر بگیر. این نصیب کسانی است که سالم به وطنشان برگردند. حداقل فایده ای که شما جوانمردان می برید این است که در اینجا می آیید و می روید آن هم با این دنیای سراسر آلودگی، یکسره پاکیزه. کسانی که بیایند و در این راه به وسیله ای مرگشان برسد به تصادفی یا مریض بشوند بمیرند خدا درباره ی اینان چنین می فرماید: وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه[11]؛ دیگه بالاتر مرتبه این است. کسی که خارج بشود از خانه اش در حالتی که هجرت کرده به سوی خدا و به سوی پیغمبر خدا؛ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ. ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ؛ بعد مرگ او را دریابد فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه این کلمه خیلی مهم است که خدا می فرماید اجر او بر خدا واقع شده، یعنی خدا خودش را در مورد او ضامن کرده. آن هم ضامن اجر به طور مبهم. وقتی خدا بفرماید اجر تو با من آن ذات غیر محدود معلومه چه اجری خواهد داد چون مزد دادن آن هم وقتی مزد ده خدا باشد خدایی که کرمش حدّ ندارد دیگر چه خواهد داد این هم نصیب کسانی است که در این راه مردن نصیبشان بشود.
اما شقّ سوّم؛ دسته سوّم کسانی هستند که در این راه خونشان ریخته بشود. برای اینها چی می گوید، برای اینها آنچه که می فرماید این است: وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون * فَرِحِینَ بِمَا ءَاتَئهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ یَسْتَبْشرُِونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بهِِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِْمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُونَ * یَسْتَبْشرُِونَ بِنِعْمَهٍ مِّنَ اللَّهِ وَ فَضْل[12] اصلاً بقدری دیگه این مطلب بالاست که از عهده بیان خارج است. گمان نکنید کسانی که کشته شدند در راه خدا أموات اند بَلْ أَحْیاءٌ بلکه زندگان اند اما چه زنده ای أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون، أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون یعنی چه؟ اینها کسانی هستند که بر سر سفره خاصّ خدا می نشینند و آنچه مهم است این جمله بعد است. در قرآن نسبت به کسانی که به مقام کامل ایمان و عمل برسند برای اینها خدا می فرمایند: فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاهً طَیِّبَهً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُون[13] ولی نسبت به این کسان که در این راه کشته شدند نه تنها می فرماید أحیاء، بلکه آنچه که مهم است قسمت دوّم است عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون، عِنْدَ رَبِّهِمْ را در جای دیگر قرآن خدا بیان کرده فی‏ مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلیکٍ مُقْتَدِر[14] روز قیامت که می شود همه درجات دارند، مقامات دارند، یک عده صاحب مقام عند الربّ اند. عندیّت ملیک مقتدر را دارند. آن دسته که صاحب این مقام اند کیانند؟ تراز اوّل بشریّت وُجُوهٌ یَوْمَئذٍ نَّاضِرَهٌ * إِلىَ‏ رَبهَِّا نَاظِرَهٌ[15] او یک مقامیه که هر کسی به آنجا نمی رسد، بزرگان عالم از نظر علمی و عملی که به تمام جهات کمال علم و عمل رسیده اند اینها لایق مقام عندیّت حقّ هستند. آن وقت یک جوان هجده ساله می آید در این راه خونش ریخته می شود این بدون معطلی می رود تکیه می زند به همان جا که بزرگان بشریت آنجا تکیه زدند یعنی فی‏ مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلیکٍ مُقْتَدِر[16]. وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون[17]. این است که خوشحالی تنها در آن زندگی نیست عمده در آن عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون است یعنی خوراک اینها فوق کوثر و سلسبیل است. خوراک اینها فوق آن سفره های رنگین وَ لَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُون[18] است. اینها از سفره ی عندیّت پروردگار روزی می برند. خب این قیافه هایی که می بینید اینها چه بختی داشتند. چه اقبالی داشتند که اینان به این مفتی به یک مرگی که علی ایّ حال در کمین همه هست منتها اینان زدند و بردند. این مردن برای همه هست. کسی نیست که بتواند بگریزد. به پیغمبر خاتم فرمود: إِنَّکَ مَیِّتٌ وَ إِنَّهُمْ مَیِّتُونَ[19]. این شربتی است که همه باید بچشند. قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاقیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَهِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُون[20] همه می میرند اما پدرشون را فردا درمیارند. ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَهِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُون اینها مردند ولکن چه مردن عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون. فَرِحِینَ بِمَا ءَاتَئهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ اینها فرح اند غرق بهجت اند و نشاط به چه؟ به آنچه خدا به آنها داده، از کجا داده مِن فَضْلِهِ از خزینه ی بی پایان فضلش. اصلاً بیان این کلمات در قرآن راستی گیج کننده است فَرِحِینَ بِمَا ءَاتَئهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ خدا خودش داده دیگه نه به وسیله ها، بواسطه یعنی اینها طرف سوداشون خدا است. این پدرهایی که این بچه ها را از دست دادند، این مادرهایی که جوان ها را از دست دادند اینها این کلمات همیشه به نظرشون باشه و بدانند که آنها باید حسرت داشته باشند و آنها که رفتند نهایت درجه ی عیش و شادمانی آنان است. فَرِحِینَ بِمَا ءَاتَئهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ یَسْتَبْشرُِونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بهِِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِْمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُونَ اینها استبشار می کنند به آن کسانی که پشت سر ماندند یعنی آن جوان به پدرش می گوید به مادرش می گوید به برادرش می گوید أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِْمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُونَ. باز این کلمه را به شما تذکر می دهم اگر معنای این کلمه را می خواهید بفهمید وَ یَسْتَبْشرُِونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بهِِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِْمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُونَ که یک عده به این آسانی به کجا رسیده اند. آن آیه قرآن را بخوانید: أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون[21]. کسانی که به مقام اولیاء اللهی رسیده اند اینها دیگه به جایی می رسند که نه ترسی برای آنها است و نه حزنی. همه فردای قیامت می ترسند. همه غمگین اند ولکن یک مشت جوان، کاسب، بقّال، عطّار، بزاز آن وقت میایند به یک مفتی جان دادن به عشق نگهداری کشور اسلام و مملکت جعفربن محمّد الصّادق و احیای اسم امام زمان به این عشق آمدن و جان دادن همین جوان با این شه پر شهادت خودش را می رساند به آشیانه ای که در آن آشیانه طاووس های علیّین یعنی أولیاء الله منزل کرده اند أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِْمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُونَ. یَسْتَبْشرُِونَ بِنِعْمَهٍ مِّنَ اللَّهِ وَ فَضْل این وضع آنهاست. وضع بازماندگان آنها هم دیگه بالاترین تسلیت، تسلیتی است که خود خدا به آنان می دهد. فقط آنچه که مهم است این است که شما پاکبازان که آمده اید در این راه فقط کاری کنید که دو نکته را هرگز فراموش نکنید. و این دو نکته در نظرتان باشد برای اینکه خیلی شما ارزش دارید.
من خودم مدتها است که آرزو داشتم که به این سرزمین و دیار سفری بکنم آن هم این سفر فقط به حساب اینکه خودم بیایم از این سفر استفاده کنم و فقط مقصد خودم این بوده که در مجلس شما شرکت کنم چون مجلس شما مجلس دعا است. و این دعا به نظر من مستجاب است. و تمام شرایط اجابت دعا در این سرزمین فراهم است. اصلاً خود من در اینجا برای تجارت آمده ام. برای کسب آماده ام. مفت نیامده ام اینجا. أیامی که گرفتار درس و بحث بودم که خود نمی توانستم. بعد که درس و بحث تعطیل شد بالاخره خواستیم ما هم کسبی کرده باشیم تجارتی کرده باشیم. بیاییم یک شب در یک همچه مجلسی که شماها دعا کنید و ما هم در آن دعا… . به دعوت یک بزرگ مردی که رأس روحانیت شیعه است و شما را فرا خوانده برای این میدان برای نگهداری دین و برای حفظ اسلام و برای صیانت قرآن پس بدون ترید شما مردم کسانی هستید که آمده اید فی سبیل الله بجنگید. سبیل خدا همین است. حفظ نوامیس شیعه امروز با شماست. حفظ جان این مردم با شماست و مهم تر از همه حفظ أشهد أن لا اله الا الله و أشهد أنّ محمّداً رسول الله با شما مردم است و حفظ این خاک مقدّس که وقتی چشم آدم به این خاک می افتد آن هم چه خاک پاکی، خاک پاکی که از هر گوشه اش فردای قیامت خدا می داند چه گلی بر می خیزد.
سرخ رویی خواهی از دنیا     به خون آغشته شو
هر شهیدی خیزد از گوری      چو لاله ی احمری
آن وقت فردای قیامت این سرزمین وقتی سبز بشود یک مشت چهره های خونین همه بر می خیزند روایت در کمال اعتبار است که وقتی شهید سر از خاک بر می دارد أَوْدَاجُهُ تَشْخُبُ دَما خون از رگهایش فوران می زند و همان جوری که مرده باید برخیزد. حشر تو به صورت صفت خواهد بود. همانجور که مردی همانجور برمی خیزی. پس آنچه که لازمه فقط دو کلمه است آخر گفتگو شب گذشته است و مقصد من فقط توسل در این مجلس بود و استفاده از دعاهای أنفاس قدسیه ی شما. آنچه که لازم میدونم این است که شما که با یک همچه مقامی روبه رو شدید و همچه سعادتی نصیبتان شده بدانید که شیطان در کمین شماست چون هر مقامی که بزرگ تر است کمند شیطان برای آن مقام قوی تر است. کمند برای شما هم قوی تر است. کاری کنید که خلوص و اخلاصتان برای خداوند متعال از میان نرود و این حال را هی به تمرین در خودتان زنده نگه بدارید که در هر حال از این سه صورت بیرون نیست و مسلم به عنایت پروردگار و به حول و قوه حق و به پیشامد ماه مبارک رمضان امیدوارم به ذات مقدس پروردگار متعال این چند دعا را آمین بگویید با حضور قلب به ذات مقدس پروردگار متعال فردا جمعه ی آخر شعبان است و امشب شب مهمی است شب جمعه آخر ماه شعبان. و این همان جمعه ای است که رسول اکرم در آن خطبه خواند و مردم را آماده باش داد برای اقبال شهرالله و گفت شما اید سیف الله. در پیشامد ماه مبارک رمضان که ماه خداست. و در آن ماه خونی ریخته می شود که مانند آن خون روزگار به خود ندیده. سیدالشهداء من الأولین و الآخرین و مقدّس ترین خونی که در عالم ریخته شده همان خون است که در صبح نوزدهم ماه رمضان در مهراب مسجد کوفه ریخته شده. این مقدّس ترین خون است که در عالم وجود روی زمین ریخته شده چرا؟ برای خاطر اینکه حسین بن علی هرچند سیدالشهداء است ولکن باز در مقابل این پدر که برسد این پدر بنسبه به او می شود سیدالشهداء. خونی در محراب مسجد کوفه ریخت که این خون را روزگار مانندش را ندیده کجا روزگار دیده که یک ذاتی که آن ذات ولادتش در خانه ی خدا. شهادتش در خانه ی خدا.
ندیده کسی در جهان این سعادت          به کعبه ولادت به مسجد شهادت
اصلاً یک همچه موجودی روزگار به خود ندیده. در بیت الله آمد و از بیت الله هم جانش گرفته شد. خونی که چنان ملکی در عالم انداخت که جبرئیل بین زمین و آسمان داد زد تهدّمت واللَّه ارکان‏ الهدی، انفصمت والله العروه الوثقى. یک همچه خون مقدسی. این است که من خدا را قسم می دهم به خودش و به خون پاکی که در ماه خودش بر روی زمین ریخت خداوند این جنگ را منتهی کند به فتح تمام ممالکی که در چنگال کفر و شرک گرفتار است. و همه آنها مسخر بشود به دست شما رادمردان وبیاید زیر بیرق علی بن أبی طالب و شما هم به سلامت به اوطانتان برگردید. اول این خواست را از خدا داریم و امیدواریم که این دعا مستجاب بشود و شما همه سالم برگردید و آن کسانی هم کشته شدند دیگه محتاج به دعای ما نیست بعد از آن وعده هایی که خدا داده. آنها هم در سعادتشون همین اندازه بس که مجرّد اینکه در این هوای داغ جان دادند بدون گفتگو شربت از دست یک همچه کسی گرفتند و نوشیدند و جان دادند. آن کسی که گفت:          یَا حَارُ هَمْدَانَ مَنْ یَمُتْ یَرَنِی[22] آیا می شود به بالین این جانان نیامده باشد آیا می شود آب کوثر به اینان نداده باشد. آنان هم که به اجر خود رسیدند. فقط امیدوارم خداوند متعال به عظمت خودش و به عزت و قداست خون مقدسی که در ماه آینده به نام او ریخته می شود خلوص شما را برای خودش حفظ کند و شما را در هر حال مخلص و وفادار به خودش قرار بدهد و هرگز امام زمان و ولیّ عصر را از مدّ نظر شما نبرد. دو کلمه را فراموش نکنید یکی خدا را و دیگر امام زمان را که او مبدأ فیض است و این هم واسطه فیض و بدانید که در هر حال دنیا و آخرت مال شما رادمردان است و امیدوارم خداوند تمام شما را در یک همچه شب جمعه ای مورد عنایات خاصّه ی ولی عصر قرار بدهد.
الان هم بهتر از همه این است که آخر مجلس است، شب جمعه است و چنین ساعاتی که در این ساعات أنبیاء مقربین همه عازم قبر شش گوشه می شوند و اینجا یک حدیث برایتان بگویم ولو شب گذشته اما مجلس شما خیلی غنیمت است. أبو حمزه ثمالی در آن زمان اضطراب حکومت جور تصمیم گرفت برود به زیارت سیدالشهداء حسین بن علی. حرکت کرد با آن همه شدت و فشار حکومت آن هم در زمان امام چهارم این مرد تصمیم گرفت برود به زیارت قبر امام. حرکت کرد آمد با چه خون دلی شب ها  را راه می رفت و روزها در میان یک گودالی خود را پنهان می کرد که مأموران حکومت بنی أمیّه او را نبینند تا خودش را رساند نزدیک حائر مقدّس حسینی. همان حرمی که تمام شما به عشق آن حرم اینجا نشسته اید وقتی رسید نزدیک خیلی خرّم و خوشحال که امشب را من به زیارت شرفیاب می شوم همچنان که آماده شد برود رو به حرم یک وقت دید یک قیافه نورانی چهره مطلعلعه ای سر راهش را گرفت گفت: أبو حمزه امشب حق ورود نداری. گفت: آخر من این همه جان کنده ام، به عشق این حرم آماده ام، قیافه تو هم به مأموران حکومت بنی أمیّه نمی ماند چرا نمی گذاری من به زیارت این امشب حرم نائل بشم. جواب نداد گفت: أبو حمزه حقّ ورود به این آستانه نداری. دو مرتبه اصرار کرد. ابو حمزه ی ثمالی خیلی بزرگ است یکی از حواریّین امام چهارم است صاحب دعای أبی حمزه ثمالی است و چنین کسی دارای این مقام است. مرتبه سوّم که اصرار کرد گفت أبو حمزه از آن مقامی که تو در درگاه خدا داری مرا دیدی و من برای تو متمثل شدم تا این مطلب را به تو بگویم. من یکی از آن چهار هزار ملکی هستم که وقتی ناله غربت حسین بن علی بلند شد ما خودمان را به این سرزمین رساندیم برای کمکش. وقتی رسیدیم که سر مقدسش بالای نیزه بود. وقتی با این منظره روبه رو شدیم از پروردگار درخواست کردیم دیگر به عالم بالا برنگردیم. جان ما قربان قبر تو یا أباعبدالله. این چه حرمی است که ملکی که از عرش آمده چنان دلبند این تربت میشه که خاک قبر او را بر عرش خدا ترجیح می دهد ما از خدا خواستیم که در این سرزمین بمانیم و جزء وراث این حرم باشیم. امشب به ما مأموریت دادن که أحدی از جنّ و انس را نگذاریم وارد حائر بشود گفتم مگر چه خبر است. گفت ما خبر نداریم ولی این اندازه می دانیم کلیم الله موسی بن عمران روزگاری است که حاجتی به درگاه پروردگار دارد و از خدا می خواهد که آن حاجت برآورده بشود امشب به او اجازه دادند که بیاید کنار قبر حسین بن علی دعا کند که خداوند حاجت او را برآورد. چنین قبری و چنین حرم.
خدایا به خون مقدس سیدالشهداء حسین بن علی پروردگارا به یک همچه وقتی که تمام صفوف أنبیاء الان متوجه اون قبر شش گوشه هستند و تمام ملائکه مقرّبین برای زیارت آن قبر می آیند اسم این جمعیّت را هم در دفتر زوار شب جمعه ی حسین بن علی ثبت کن. حالا که با دعا و آمین شما مردمان روشن ضمیر با این خلوص این دعا به نظر من مستجاب است یک سلام کنیم دیگر، که ما همه امشب بشویم زوار سیدالشهداء و بهتر از همه هم این است این کار را بکنیم همانجور که میگویم اینجور نیت کنید این سلام رو می کنیم بعد شما این سلام را ثوابش را یعنی ثواب سلامی که می کنید در کارهایی هم می کنید بعد از این راه را فراموش نکنید ثواب هر کاری که می کنید این کار را بکنید که میگویم برایتان یعنی عملی را که انجام میدید هر عملی می خواهد باشد ولو زیارت سیدالشهداء، احسان به فقیری، رفتن به میدان جنگی، هر عملی که باشد. ثوابش را در درجه اول نثار کنید برای روح مقدس خاتم النبییّن و أئمّه ی طاهرین. آنها احتیاج به ما ندارند ولکن،
برگه سبزی است تحفه درویش        چه کند بینوا همین دارد
ران ملخ را باید پیش سلیمان برد، سلیمان به ران ملخ احتیاج ندارد ولی وقتی ران ملخ بردی فایده اش این است دست به سرت می کشد آن وقت تاج دار می شوی. این عمل را ثوابش را نثار کن به روح أئمّه هدی عمل قبول می شود دیگه رد نمی شود وقتی نثار کردی. ثواب این اظهار اخلاص را به پیغمبر و جانشینانش نثار کن به روح تمام أنبیاء مرسلین از آدم تا عیسی بن مریم باز ثواب نثار به روح أنبیاء را نثار کن به روح همه مؤمنین و مؤمنات این جور هی نرخ عمل را بالا ببر در تجارت زرنگ باش. اینجور سکه عمل را بالا می بری بعد همان عمل را که باز ثواب خدمت و اظهار اخلاص به أنبیاء را نثار کردی برای روح مؤمنین و مؤمنات ثواب این احسان به تمام مؤمنین و مؤمنات را نثار کن به روح ارحامت که صله رحم بجا آورده باشی. ثواب آن صله رحم را باز نثار کن برای پدر و مادرت. این سلامی هم که امشب می کنی به همین نیت این کار را بکن بالاخره در آخر کار الان وقتیه که این مردم پاکی که به ما خدمت کردن و به تمام این مملکت فراموششان نکنید. باز ثواب احسان به پدر و مادرت را چون خود احسان به پدر و مادر خیلی ثواب دارد که به این سیر تصاعدی در عملت بالا بردی این ثواب را نثار این شهیدان کن. آنوقت اینان هم از پیغمبر استفاده کردن هم از أنبیاء استفاده کردن هم از أئمّه استفاده کردند هم از مؤمنین و مؤمنات استفاده کردند حالا وقتیه که با حضور دل همه بگوییم:
اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّه اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّه اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّه وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ‏ وأناخت برحلک عَلَیْکَ مِنِّی سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِک السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلَى أَوْلاَدِ الْحُسَیْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَیْن.
بار الهی بخون مقدس سیّدالشهداء حسین بن علی، پروردگارا بخون مقدس پدر حسین بن علی، خدایا تو را قسم می دهیم به مادر حسین بن علی، پروردگارا تو را قسم می دهیم به جدّ أمجد حسین بن علی، تو را قسم می دهیم به برادر و فرزندان حسین بن علی، پروردگارا تو را قسم می دهیم به ذات قدوس خودت، خدایا به أرواح تمام أنبیائت، خدایا به نفوس قدیس تمام أولیاء ات، خداوندا تو را قسم می دهیم به تمام اسماء حسناء ات، بار الهی تو را قسم می دهیم بحقّ قرآن و بحقّ صاحب قرآن، تو را بحقّ قرآن و آورنده ی قرآن، تو را بحقّ قرآن مبیّن و مفسّر قرآن، تو را بحقّ قرآن و آیه آیه قرآن، تو را بحقّ قرآن و اسم أعظمت در قرآن که:
امشب حوائج امام عصر را برآور.
فرج ولی زمان را برسان.
خدایا تمام مشکلات و مصائب را از ممالک اسلامی رفع کن.
بار الهی به آنچه تو را به او قسم دادیم و به آنچه که نزد تو است از مقدسات تو را قسم می دهیم که ریشه اسرائیل را بکن .
خدایا مردم بیچاره لبنان را نجات بده.
پروردگارا ریشه مردمانی که طمع به این مملکت دارند چه از کفار بعث عراق و چه از بقیه کفار در شرق و غرب قلع و قم بفرما.
خدایا أرواح کسانی که در راه حفظ این انقلاب مقدس جان خود را نثار کرده اند با سیدالشهداء محشور کن. به بازماندگانشان أجر جزیل و صبر جمیل عنایت بفرما.
خدایا به آن کسانی که الان در میدان جنگ اند به آنان کمک کن
خدایا به این سربازان مدد کن. خدایا به قوت خودت اینان را غنی کن خداوندا به قدرت خودت اینان را مقتدر کن. خدایا به عزّت خود اینها را عزیز کن پروردگارا مخالفین و معاندین و دشمنانشان را مخذول و منکوب بفرما. واجعل اللهم عواقب أمورنا خیراً.
[تکبیر رزمندگان]



                                                                                                                          www.fetan.ir

لینک های مرتبط:

آیت الله وحید خراسانی و آیت الله خامنه ای

وحید خراسانی و وحدت


--------------------------------------------------------------------------
[1]. صف، آیه4 ترجمه: خداوند کسانى را دوست مى ‏دارد که در راه او پیکار مى ‏کنند گویى بنایى آهنین‏اند!
[2]. صف، آیه8٫
[3]. توبه، آیه40٫
[4]. صف، آیه4
[5]. حدید، آیه3٫
[6]. رعد، آیه43٫
[7]. وسائل الشیعه، ج6، ص79٫
[8]. همان.
[9]. همان.
[10]. همان.
[11]. نساء، آیه100٫
[12]. آل عمران، آیه169تا 171٫
[13]. نحل، آیه97
[14]. قمر، آیه55٫
[15].قیامت، آیه 22 و 23٫
[16]. قمر، آیه55٫
[17]. آل عمران، آیه169٫
[18]. واقعه، آیه21٫
[19].زمر، آیه30٫
[20].جمعه، آیه8٫
[21]. یونس، آیه62٫
[22]. بحار الأنوار، ج65 ص121

نظرات  (۲۸)

08 Azar 93 ، 17:11 کوروش
حضرت آیت العضمی منتظری و صانعی شما و .....
مثل ایشان سخنرانهیهای آتشینی داشتند


سخنرانیهای الان ایشان را ژیرامون ولایت مطلقه فقیه بزارید
ایشان با سکوتشان به نظر میاد کاملا پشیمانند
10 Azar 93 ، 00:15 محمد حسنی
در عظمت آیت الله منتظریتون همین بس که سخنگوی کاخ سفید گفت/ آمریکا راه منتظری را ادامه خواهد داد و خب امام هم که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است نتیجه: آیت الله تون شیطون رو هم درس میده!/مرگ بر ضد ولایت فقیه، مخالف و منتقد نه هااا، ضد ولایت فقیه...
10 Azar 93 ، 09:37 کوروش
سخنرانی توسط معظم له درماه شعبان سال 1391-92-93 (هـ . ش) که در مورد نظام گفته باشه بزارید ولی بصورت رسمی
پاسخ:
لینک دانلودش رو لطفا کامنت کنید
11 Azar 93 ، 12:38 کوروش
منظورم سخنرانی های جدید ایشان که در مورد نظام گفته باشه بزارید.که حتما هم نگفته و نخواهد گفت.

ما فقط دموکراسی آزاد مانند کشورهی غربی را میخاهیم
این اسلام ایران فقط دشم سازی و جنگ و کشته را به ارمغان دارد و بس و هر لحظه در تهدید و تحریم
آخه فرق ما با کشور فنلاند و سوئد و مالزی چیست.


پاسخ:
شما مثل اینکه اصلا در جریان نیستید شایع ترین حرف اینه که ایشون با تشکیل حکومت در زمان غیبت از اول مخالف بودند و با این سخنرانی این ادعا کلا منتفی ست
11 Azar 93 ، 16:00 کوروش
من هم در پست قبلی قید کردم انسانها یی مهمی در کشور هستند که در طی بیست سال متناقض حرف میزننداین آیت الله هم یکی -در حال حاضر زیاد علاقه به دفاع جانانه از رژیم اسلامی فکر کنم نیستند.

متناقض گوها های رژیم:
مانند هاشمی صانعی منتظری

پاسخ:
لطفا از این به بعد سعی کنید مطمءن شید بعدا اظهار نظر کنید
11 Azar 93 ، 16:38 کوروش
بیش از نیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این دوره را اقشار مختلف ایثارگران تشکیل می دهند.
ایثار گر غیر از رزمنده و بزمنده است


http://mrahmandoost.ir/printpage/pageUrl/http_3A2__2F2__2F2_mrahmandoost_2E2_ir_2F2_post_2F2_detail_2F2_Fa_2F2_2--29--27--24--214--20_2F2_%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%8A--2%D8%A7%D8%B2--2%D8%B9%D9%85%D9%84%D9%83%D8%B1%D8%AF--2%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86--2%D8%A7%D9%8A%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1--2%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3_2E2_aspx/p/no/lang/Fa.aspx
11 Azar 93 ، 17:40 محمّدجواد
چرا مغلطه میکنی و نظره قبلیه من رو هم نزاشتی؟؟؟؟؟
کی گفته ایشون با تشکیل حکومت مخالف بودن....؟؟؟؟؟؟
با حکومتی که درش اینهمه تبعیض و بی عدالتی وجود داره مخالف بودن....بعداز اینکه سپاه روز به روز پول خورتر شد و نیروهایی زیر زیر خوردند و بردند ایشون فریاد زد که ای شیعیان راستین ببینید چطور میخورند و میبرند و شما زیره تحریمید..!!!!
پاسخ:
لطفا لینک صحبت های ایشون رو که فرمودید کامنت کنید تا ما هم ببینیم
11 Azar 93 ، 18:33 امین کوهرو


سلام علیکم.

مطالب خوب و ارزنده ای دارید...

میدونید چه مزاجی دارید؟! اگه تمایل به دونستنش دارید در "آزمون مزاج سنجی" وب ما شرکت کنید...

در "نمایشگاه اقتصاد مقاومتی" منتظر حضور پر مهرتان هستیم...

http://eghtesadmoghavematy.blog.ir

در صورت تمایل به تبادل لینک در نظرات اعلام فرمایید...

التماس دعا
12 Azar 93 ، 10:07 محمّدجواد
در ویکی پدیا است که بی طرفانه حقایق رو مینویسه..
فیلتر میباشد....آیا می شود لینکش را بدهم..؟
.
.
.
آقای امین کوهرو
مزاجه این خون خور پاچه خواری هرچه بیشتر می باشد و دوایی جز مرگ ندارد..
پاسخ:
پس منابع معتبر شما از ویکی پدیا سرچشمه می گیرد!!!
یه بچه دو ساله ابتدایی هم می دونه ویکی پدیا یه دانشنامه اینترنتیه و همونطوری که خود این سایت نوشته هر کسی دسترسی به اینترنت داشته باشه می تونه مقالات اون رو ویرایش کنه بنابراین نمی تونه یه منبع موثق باشه
...
چه خوب خودتون رو رسوا می کنید!
این کامنت رو ثبت می کنم تا خوانندگان با شخصیت شما بیشتر آشنا بشند

12 Azar 93 ، 22:48 محمّدجواد
خون خور جان این یکیش بود....دستم بسته است اولاً بعدشم من اگه لینک و منبع صحیح هم بدم تو خرابش میکنی و درج نمیکنی و هزار و یک تحلیل براش میاری!!!
برو بابا تو هم سره خودتو شیره مالیدی این وبلاگ رو ساختی...
من که از همون اول به این وبلاگ مشکوک بودم...
پاسخ:
سالی که نکوست از بهارش پیداست
اولیش که اینطوری باشه وای به حال بعدیاش
16 Azar 93 ، 10:06 کوروش
سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید کشور در گفتگو با دانا در خصوص بدهی 1700 میلیاردی بنیاد شهید به ایثارگران و واگذاری سهام نیروگاه دماوند و درصدی از هلدینگ خلیج فارس به جای این بدهی به ایثارگران اظهار داشت: این بدهی بسیار بیشتر از این رقم بود، ولی کسی آن رقم را قبول نکرده بود.


((الان کشاورز و تولید کننده از ایثارگر خیلی مهم است))))
16 Azar 93 ، 12:46 کوروش
بیش از نیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این دوره را اقشار مختلف ایثارگران تشکیل می دهند.

ضمنا آقای منتظر المنبع
اگرمنبع خواستید مثل احمدی ن‍ژاد بگم برات


بیش از نیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این دوره را اقشار مختلف ایثارگران تشکیل می دهند.

لطفا کاربران تحلیل کنند
16 Azar 93 ، 12:48 کوروش
الان آن صفات بد که برای رژیم شاهنشاهی می شمردید
الان دوبرابرش برای رژیم جمهوری فرمایشی و صدا سیمایی هست
16 Azar 93 ، 15:34 محمد حسنی
سلام.
راستش من از موضوع بدهی بنیاد شهید چیزی نمیدونم ولی تا اونجایی که میدونم، به هر حال، خوب یا بد، نماینده های مجلس منتخبین ملتند.
خب به کسی چه که مردم دوست دارن صد در صد نماینده هاشون بچه ی شهید باشه؟!.
این مال اکثریت ملته و اونا انتخاب کردن!.
تازه، یکی از این بچه های شهید، علی مطهریه که مواضعش دشمن شاد کنه و بارها شخص رهبری علیه مواضعش موضع گرفتن.
17 Azar 93 ، 09:12 کوروش
محمد حسنی جان

متاسفانه شخصی که میخاد کاندیدا باشه ودر بین مردم کلی هم طرفدار داره ولی شورای جنتی شما به ایشان صلاحیت نمیدهد(افرادرا گزینش میکنند وبعد مردم را با صداو سیما پای صندوق میکشند)

متاسفانه در کاندیداتوری مجلس هم این داستان ایثارگری از اولویتهای صلاحیت دادن است

ضمنا این مطهری سوپاپ اطمینان رژیم مقدس شماست هرکس بجای ایشان یک ذره منقدانه حرف میزد الان مطمئنا گروه فشار ایران ترتیبش راداده بودن


شورای نگهبان (12نفر )منتخب رهبر است وبعد این 12 نفر، خبرگان را صلاحیت میدهند ومردم هم با حضور 30درصدی خبرگان را انتخاب میکنند وبعد خبرگان هم رهبر را و دوباره رهیر شورای نگهبان را و.............واینجور میشود فکر میکنیم منتخب ملت
17 Azar 93 ، 10:34 کوروش
قابل توجه ساندیسخور وطرفدارنش

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان اعلام کرد: 70 درصد مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان سمنان ایثارگرند.

- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8812010453#sthash.LUW75Rro.dpuf
17 Azar 93 ، 12:16 کوروش
روز پر مصوبه مجلس برای ایثارگران

http://shohadayeiran.com/fa/news/58200/%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%BE%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86
17 Azar 93 ، 18:43 کوروش
شورای نگهبان (12نفر )منتخب رهبر است وبعد این 12 نفر، خبرگان را صلاحیت میدهند ومردم هم با حضور 30درصدی خبرگان را انتخاب میکنند وبعد خبرگان هم رهبر را و دوباره رهیر شورای نگهبان را و.............واینجور میشود فکر میکنیم منتخب ملت

18 Azar 93 ، 03:15 محمد حسنی
سلام.
اولاً همه ی حکومتها سیستمشون از درون خودشون منشعب میشه و یادمون هم باشه که قراره حکومتها برای مردم آرامش و امنیت به همراه بیارن.
بنابر این، من یکی که به ذهن ناقصم نمیرسه که چه باید کرد که به قول شما دور به وجود نیاد.
2. این آمار سی در صدیتون رو از کجا آوردین در مورد مشارکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان جمهوری اسلامی؟!.
3. این علی مطهری که بهش میگین سوپاپ اطمینان جمهوری اسلامی، فعلاً که منجی آخر الزمانی شما و رسانه های همفکرتون مثل بیبیسی و صدای آمریکاست!.
پاسخ:
مغالطه ای  که در وارد کردن اشکال دور به رابطه میان ولی‏فقیه و شورای نگهبان و خبرگان وجود دارد، این است که می گویند شورای نگهبان متشکل از 6 فقیه و 6 حقوق دان است که 6 فقیه به صورت مستقیم توسط رهبری و 6 حقوق دان ( که توسط رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی و مجلس آنها را انتخاب می نماید ) به گونه ای غیر مستقیم , منتخب رهبری بوده و وظیفه تائید صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری بر عهده شورای نگهبان منصوب رهبری می باشد . از این رو برخی آمده اند با تمسک به این موضوع در «مشروعیت » یا « انتخاب » ولی فقیه یا «کارکرد نظارتی »مجلس خبرگان ایجاد شبهه نموده اند . در بررسی این موضوع به اختصار گفتنی است :
تمامی اعضای مجلس خبرگان رهبری توسط آرای بلا واسطه و مستقیم مردم انتخاب می شوند و رهبری نقشی در انتخاب آنان ندارد . هرچند تأیید صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان بر اساس قانون (قانون اساسی، اصل108.) , توسط فقهای شورای نگهبان ( نه حقوقدانان ) انجام می شود ، اما این موضوع به هیچ وجه دور محسوب نشده و خدشه ای در مشروعیت ولی فقیه , انتخاب مردم و کارکرد خبرگان به وجود نمی آورد . توضیح اینکه ؛
مى‏گوید: «ولى‏فقیه مشروعیتش را از مجلس خبرگان کسب مى‏کند؛ در حالى که مشروعیت خود خبرگان به امضاى ولى‏فقیه و از طریق تأیید به وسیله شوراى نگهبان است. خود این شورا نیز مشروعیت را از رهبر گرفته است؟!»

یک. بر مبناى نظریه نصب‏
بر این اساس مشروعیت ولى‏فقیه از ناحیه خبرگان نیست؛ بلکه به نصب از جانب امام معصوم(علیه‏السلام) و خداى متعال است و خبرگان، در حقیقت رهبر را نصب نمى‏کنند؛ بلکه نقش آنان «کشف» رهبر منصوب به نصب عام از سوى امام زمان(علیه‏السلام) است. نظیر اینکه براى انتخاب مرجع تقلید و تعیین اعلم، به سراغ افراد خبره و متخصّصان مى‏رویم و از آنان سؤال مى‏کنیم. در این صورت نمى‏خواهیم آنان کسى را به اجتهاد یا اعلمیت نصب کنند؛ بلکه آن فرد در خارج و در واقع مجتهد یا اعلم هست یا نیست؟ اگر واقعاً مجتهد یا اعلم است، تحقیق ما باعث نمى‏شود از اجتهاد یا اعلمیت بیفتد و اگر هم واقعاً مجتهد و اعلم نیست، تحقیق ما باعث نمى‏شود اجتهاد و اعلمیت در او به وجود بیاید. پس سؤال از متخصّصان فقط براى این است که از طریق شهادت آنان، براى ما کشف و معلوم شود که آن مجتهد اعلم -که قبل از سؤال ما خودش در خارج وجود دارد کیست؟ - در اینجا هم خبرگان رهبرى، ولى‏فقیه را به رهبرى نصب نمى‏کنند؛ بلکه فقط شهادت مى‏دهند آن مجتهدى که به حکم امام زمان(علیه‏السلام) حقّ ولایت دارد و فرمانش مطاع است، این شخص است. بنابراین دورى در کار نیست.

دو. فقدان شرایط دور باطل‏
به نظر مى‏رسد دراین‏باره، نوعى مغالطه و خلط معنا صورت گرفته است. «دور» فلسفى آن است که وجود چیزى با یک یا چند واسطه، بر خودش متوقف باشد؛ مثلاً «الف» به وجود آورنده «ب» و «ب» به وجود آورنده «الف» باشد. در نتیجه «الف» به وجود آورنده «الف» خواهدبود. [الف ب ]لیکن به مسئله گفته مى‏شود: اگر تعیّن «الف» ناشى از «ب» باشد و «ب» هم به وسیله «الف» تعیّن یابد، مى‏توان «دور» نامید. در اینجا باید توجه کرد که در دور باطل نحوه وابستگى دو پدیده به یکدیگر، باید یکسان باشد؛ به عنوان مثال در دور فلسفى، اولى علّت ایجادى دومى و دوّمى علت ایجادى اوّلى باشد. اما اگر به گونه‏هاى متفاوتى دو پدیده نسبت به یکدیگر وابستگى پیدا کنند، دور باطل نیست؛ بلکه وابستگى متقابل است و چنین چیزى، هم در نظام تکوین و علوم طبیعى پذیرفته شده و منطقى است و هم در همه نظام‏هاى حقوقى جهان، به اشکال گوناگون وجود دارد. از همین‏رو گفته‏اند: دور فلسفى و منطقى محال است؛ ولى دور علمى محال نیست و دور حقوقى نیز باطل نمى‏باشد.
اکنون باید دید مطلب ادعا شده، دقیقاً چه وضعیتى دارد؟ اگر نسبت شوراى نگهبان و خبرگان همان نسبتى بود که خبرگان با رهبرى دارد؛ ادعاى چنین دور باطلى، قابل قبول بود؛ یعنى، به این شکل که تمام گزینه‏هاى زیر بدون استثنا درست باشد:
خبرگان –––(نصب)–––› رهبرى –––(نصب)–––› شوراى نگهبان‏
^ ‹–––––––––––––––(نصب)–––––––––––––––
نصب 
1. رهبر شوراى نگهبان را تعیین و نصب کند؛
2. شوراى نگهبان، مجلس خبرگان را تعیین و نصب کند؛
3. خبرگان، رهبر را تعیین و نصب کند.
در حالى که واقعیت چنین نیست؛ زیرا نسبت مجلس خبرگان و شوراى نگهبان با نسبت دیگر اعضاى مجموعه، متفاوت است.

سه. عدم تحقق دور
در انتخابات خبرگان، عنصر چهارمى وجود دارد که در دور ادعایى، لحاظ نشده و آن نقش اصلى و عمده مردم است؛ یعنى، شوراى نگهبان به هیچ وجه، تعیین کننده اعضاى خبرگان نیست؛ بلکه اعضاى خبرگان با میل خود براى نمایندگى، نامزد مى‏شوند و کار شوراى نگهبان، صرفاً نقش کارشناختى از نظر تشخیص صلاحیت‏هاى مصرّح در قانون اساسى و اعلام آن به مردم است و هیچ گونه حق نصب ندارد. خود مردم در میان افراد صلاحیت‏دار به نامزدهاى مورد نظر خود رأى مى‏دهند. بنابراین حلقه دور، باز است و اساساً دورى در کار نیست.
افزون بر آن که خود مجلس خبرگان - طبق مصوبه داخلى امر تشخیص صلاحیت‏ها را به اعضاى فقهاى شوراى نگهبان سپرده است و چنانچه بخواهد - مى‏تواند آن را به گروه دیگرى بسپارد. این امر مطابق قانون اساسى است؛ زیرا در اصل یکصد و هشتم قانون اساسى، این حق به مجلس خبرگان داده شده است. بنابراین انتخاب رهبرى با مجلس خبرگان است و تعیین صلاحیت خبرگان، با گروهى است که خود انتخاب مى‏کنند، نه رهبرى؛ هر چند فعلاً گروهى را که خبرگان انتخاب کرده، همان افرادى‏اند که رهبرى براى انجام دادن وظایف قانونى دیگرى در نظام اسلامى انتخاب کرده است در رابطه با اشکال فوق پاسخ‏هاى دیگرى نیز وجود دارد. براى آگاهى بیشتر ر.ک:
الف. نادرى قمى، محمد مهدى، نگاهى گذرا به نظریه ولایت‏فقیه، ص 141 ؛
ب. هدایت‏نیا، فرج‏اللَّه، بررسى فقهى، حقوقى شوراى نگهبان، ص 219.
پ. مرندى، مرتضى، حقوق اساسى جمهورى اسلامى ایران، صص 110 - 120..

چهار. سایر نظام‏هاى سیاسى‏
جهت تکمیل موضوع، وجود چنین مسئله‏اى را در سایر نظام‏هاى سیاسى جهان، مورد بررسى قرار مى‏دهیم.
توضیح آنکه در انتخابات دیگر کشورهاى دنیا از جمله در هر سه مدل عمده لیبرال دموکراسى یعنى ریاست جمهورى در آمریکا، پارلمانى در انگلستان و نیمه ریاستى - نیمه پارلمانى در فرانسه، چنین موضوعى وجود دارد:
1. آمریکا: براساس قانون اساسى ایالات متحده آمریکا، پس از انجام مبارزه انتخاباتى و تعیین نامزدهاى هر یک از احزاب براى «هیئت انتخاب‏کنندگان» مردم «هیئت انتخاب کنندگان رئیس جمهورى» را بر مى‏گزینند. نظارت قانونى بر این روند به وسیله وزارت کشور صورت مى‏گیرد و وزیر کشور هم به وسیله، رئیس جمهور تعیین مى‏شود:

هیئت انتخاب کنندگان –––› رئیس جمهور –––› وزیر کشور
^ ‹––––––––––––––––––––––––––––––––
2. فرانسه: مطابق قانون اساسى جمهورى پنجم فرانسه پس از اصطلاحات 1962، رئیس جمهور، با رأى مستقیم مردم برگزیده مى‏شود. وى با یک واسطه (نخست‏وزیر)، وزیر کشور را تعیین مى‏کند. از آنجا که‏وزارت کشور، نظارت بر بررسى صلاحیت نامزدهاى ریاست جمهورى و نامزدهاى نمایندگان مجلس را بر عهده دارد، کسانى به انتخابات راه پیدا مى‏کنند که در نهایت وزارت کشور صلاحیت آن‏ها را تأیید کند و از میان همین نامزدها است که نمایندگان مجلس و رئیس جمهور تعیین خواهند شد.
3. انگلستان: نخست وزیر، وزیر کشور را تعیین مى‏کند، وزارت کشور نیز، طبق قانون، مسئولیت نظارت بر بررسى صلاحیت‏هاى نامزدهاى نمایندگان مجلس را بر عهده دارد و بر تأیید و ردّ صلاحیت آنها نظارت عالى دارد. این نامزدها نیز پس از پیروزى در انتخابات، نخست وزیر را تعیین مى‏کنند پس از معرفى وزیرکشور از سوى نخست وزیر به مجلس نیز به وى رأى اعتماد مى‏دهند.

نمایندگان پارلمان ––––› نخست وزیر ––––› وزیر کشور
^ ‹––––––––––––––––––––––––––––––––
بنابراین این موضوع در انتخابات رؤساى کشورهاى دیگر نیز وجود دارد. و اختصاص به انتخابات خبرگان رهبرى در ایران ندارد ر.ک: مرتضى مرندى، حقوق اساسى جمهورى اسلامى ایران، انتشارات پارسایان، 1382، صص 110-113..
[پایان کد انتخابی]

[انتخابی از کد174121]سخنان رهبر انقلاب در رد شبهه دور: شوراى نگهبان، خودش امتحان نمى‏کند؛ ممتحن کس دیگرى است. اداره‏ى کار، دست شوراى نگهبان است؛ والّا شوراى نگهبان وقتش را ندارد که بخواهد بنشیند و امتحان کند؛ البته صلاحیتش را انصافاً دارد. این آقایانى که امروز در این شورا هستند - به استثناى یک نفر که در زمان بنده منصوب شدند - کسانى هستند که حضرت امام اینها را منصوب کردند؛ یعنى به اجتهاد و عدالت اینها امام شهادت دادند؛ بنابراین جاى شبهه نیست. این بزرگواران، خودشان امتحان نمى‏کنند؛ از مدرسین قم، افراد شایسته و بى‏طرف را مى‏آورند و امتحان مى‏گیرند. امتحان هم - آن طور که اعلام کرده‏اند - کتبى است؛ بدون نام و بدون سربرگ. بنابراین، هیچ شائبه‏یى وجود ندارد. این شبهه‏ى دوْرى هم که گفته‏اند، حرف غلطى است؛ به خاطر این‏که این شوراى نگهبان را رهبرىِ فعلى که معین نکرده؛ رهبرىِ قبل معین کرده است. این خبرگانى هم که مى‏آیند، نمى‏خواهند که رهبرىِ فعلى را انتخاب کنند؛ رهبرى بعد را انتخاب خواهند کرد. این چه دوْرى است؟ اگر این رهبرى فوت کند، یا به هر دلیل دیگرى کنار برود، آن وقت رهبرىِ بعد را آنها انتخاب خواهند کرد؛ والّا رهبر فعلى را که نمى‏خواهند انتخاب کنند؛ بنابراین هیچ دوْرى نیست. شما که بحمداللَّه دانش‏آموخته و فاضل هستید، باید روى مسایل دقیق بشوید و فکر کنید. بالاخره هر کارى و هر امتحانى، یک مرجع دارد؛ یک عده هم ممکن است قبول نداشته باشند؛ مهم این است که ما بدانیم این صلاحیت در آن‏جا هست؛ هم ممتحنین آدمهاى حسابى هستند، و هم آن کسانى که مدیرانِ امتحان خواهند بود و رشته‏ى کار در دست آنهاست، مردمان شایسته‏یى هستند. ان‏شاءاللَّه مشکلى پیش نخواهد آمد.[پایان کد انتخابی]
پرسمان دانشجویی
18 Azar 93 ، 09:21 کوروش
چرا موضوعات را می پیچانید مانند آخوندا واز اینترنت یک اشتباه را توجیه میکنید. این آخوندای ما استاد توجیه و سفسطه بازی هستند.

جواب مختصر برای حل شبهه:

این مسئله در زمان انقلاب مشروطیت هم بود ولی شیخ فضل الله تندروی و مخالفت نمودندواصرار داشتند خودشان انتخاب کنند.
ولی علامه نایینی وآخوند خراسانی بر این عقیده بودند هیات نظارت یا همان فقها وبه اصطلاح امروزی شورای نگهبان را باید با مشارکت حوزه های علمیه زمان ویا مجتهدان سراسر کشور می بایست انتخاب کنند تا مسئله دور وتسلسل رفع شود.یعنی شورای نگهبان امروزی می بایست منتخب تمامی مجتهدان دینی واز سراسر حوزه های علمیه ها باشد.نه اینکه رهبرتان انتخاب کنند.


تا حدودی شبیه دموکراسی ابر قدرت جهانیعنی آمریکای ساندیسخور باشد= اربیتال
18 Azar 93 ، 09:52 کوروش
ضمنا بصورت سیتم فرانسوی هم قبوله
که یک نفر یاهمان رئیس با رای کاملا دموکراتیک عموم مردم انتخاب شود وبعد همون فرد بیاید و هیات نظارت انتخاب کند -
چون این قابل قبوله که یک انتخاب کننده هیات نظارت قبلا ازسوی عموم مردم انتخاب شده




ولی رهبر متاسفانه بصورت دموکراتیک نشده

امام خمینی هم مردم اوردند ولی مریض شد ورفت
18 Azar 93 ، 11:09 کوروش
هزینه‌های آب، برق و گاز اماکن مذهبی رایگان شد

با موافقت نمایندگان، هزینه آب، برق و گاز مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، رایگان شد.

نمایندگان حکومت دینی فقط از این مصوبات آبدوغ خیاری

اینا باید نان را مجانی گفتند.دارو را مجانی

باور کنید مردم کوچه و بازار همین ها را این نمایندگان فرمایش میخاهند.
18 Azar 93 ، 13:17 کوروش
راستی چرا تیپ دانشجویانی که خدمت رهبر ایران می رسند با تیپ های موجود در روز دانشجو متفاوت است

اصلا در روز دانشجو عکسی از رهبر ایران در دست دانشجویان مشاهده نشد .
البته عکسی از خمینی بود اونهم
سر وته گرفته بودند
18 Azar 93 ، 19:34 محمّدجواد
بشین خون خور بشین سره جات...
این بحث کهنه زخمی بر تن این حکومت پوشالیه که اگه زیاد باهاش ور بری مثله سرطان رژیم پرقدرت تون رو لوله میکنه...
چون بالاخره همیشه مردم هستند که تعیین میکنند....
این بازیهای سیاسی یه روزی محکوم به پایانه........
23 Azar 93 ، 15:13 قطـ ـمیر
نزدیک سی سال از این سخنرانی میگذرد...
البته باز مشر آن ارزشمند است
اما برخی دیگر از علما هم در ابتدای انقلاب رهبر راحل را با عناوینی مثل قائد اعظم دعا میکردند اما امروزه دیدگاه هایشان تغییر پیدا کرده
پاسخ:
بحث اختلاف سلیقه ها نیست بحث اینجاس که عده ای می گن ایشون اصلا تشکیل حکومت در زمان غیبت رو قبول ندارند و به همین خاطر با امام هم مشکل داشتند و این سخنرانی جوابیست به این یاوه گویان!
23 Azar 93 ، 15:50 کوروش
نظر برخی فقهای روشن

انتخاب شورای نگهبان از سوی علمای دین سراسر کشور سپس تایید صلاحیت کاندیدای خبرگان توسط همین شورای منتخب و در آخر انتخاب رهبر


به همین سادگی
09 Dey 93 ، 11:56 صادق صابری
سلام، با اجازه تون این مطلب را با ذکر آدرس وبلاگتون توی وبلاگم انتشار میدم
ممنون
خسته نباشید
دوست عزیز من خیلی وقته پیش فایل صوتی شما رو دانلود کردم و انقدر افسوس خوردم که حتی نیومدم نظرم رو بگم
با خودم گفتم کسی که همچین فایلی رو میذاره و پخش میکنه و همچین حرف هایی میزنه نمیخواد حقیقت رو ببیننه
ولی الان میخوام با خودتون صحبت کنم ببینم شاید سندی برای حرفتون داشته باشید
اولا که من این فایل رو پلی کردم و کنارش هم ویدیو های اقای وحید رو اجرا کردم و با اطمینان بهتون میگم که من هم میتونم ادای اقای وحید خراسانی رو در بیارم و صداشو ضبط کنم و بگم وبلاگ ساندیس خور وبلاگ بدیه مثلا
میخواین این کارو انجام بدم؟
اخه برادر من یه مقدار عمیق به قضیه فکر کن
یک مطلب
محض رضای خدا فقط یک مطلب از سایت ایشون که منبع رسمی هست بیار که توش در مورد انقلاب یا حمهوری اسلامی باشه
یک استفتا در مورد تظاهرت بیست و دو بهمن یا انتخابات
یک استفتا در مورد ولایت فقیه
ایشون چقدر سخنرانی داشته تاحالا؟ دنبال کردید؟
برادر من ایشون اگر ادمی هست که این صحبت هایی که گذاشتید رو کرده، چطوره که جلوی این نور و مسئله ی مهم و وظیفه و فریضه دینی این همه ساله ساکته؟ بعد یه جا دوتا فایل صوتی با یه صدای عجیب داده و دوباره سکوت کرده؟
الله اکبر
تو رو خدا یه بار دیکه یه مقدار از فایلی که گذاشتی و گوش بده و یک فایل ویدیو از اپاراتی جایی گیر بیار از اقای وحید خراسانی گوش کن
خدا وکیلی با چند درصد اطمینان میتونی بگی از اقای وحید هست؟

من فقط و فقظ از خدا میخوام همه رو از جمله با دوتا رو به راه راست هدایت کنه
جان هرکی دوست داری دقت کن
به قران مسئولیت سنگینی داره که ادم حرفی که مطمئن صد در صد نیست نصبت بده به یه مرجع


یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.